Gezocht: Driver E-tech Wireless PC-Card 54Mbps

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hee

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Ik heb mijn oude laptop leeggehaald en opnieuw geinstalleerd zodat mijn kinderen er simpele online spelletjes mee zouden kunnen spelen.
Helaas kan ik nergens de werkende drivers van het draadloze pcmciakaartje vinden :confused:
Het merk is E-Tech Wireless PC-Card 54Mbps (WGPC03_rev2) en verdere info FCC ID: PQP-WP233G en S/N:0640441201357 MAC:000E8E04485B
Ik ben nu al 5 dagen aan het zoeken en ik heb het opgegeven, normaal kan ik altijd via een zoekmachine wel vinden maar deze is te lastig.
Misschien doordat het kaartje al weer verscheidene jaren oud is en E-Tech niet meer bestaat?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de juiste drivers/software te vinden!
$(KGrHqMOKooFIM4k2M6PBSMLNm2t7g~~60_82.JPG

Die kwam ik ook tegen maar dacht vanwege de beschrijving dat het alleen de handleiding was.
Hij blijkt dus toch compleet te zijn. Niks beters dan downloaden bij de fabrikant zelf :thumb:

Het lijkt me de juiste. Maar even afwachten wat TS er van vind :)

Indien RalinkTech kaartje RT2500, dan kun je ook de driver van RalinkTech zelf proberen: hier, de onderste driver ("PCI/mPCI/CB (RT2500)").

Maar als ik goed zie is het helemaal geen RalinkTech kaart maar van Broadcom ("BCM43XG"). Alternatieve link gevonden: deze, maar die lijkt mij voor Vista/Windows7/Windows8 (32-bit en 64-bit), niet voor XP. Dus indien XP de download-link van TheKnight (eerst) proberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@TheKnight: Het is nog aparter: Voor de wgpc_03 is bij E-tech alleen de handleiding te downloaden (zoals Edmoor al schreef), en die vermeldt duidelijk een RT2500.
Maar de driver-link die jij gaf is voor de wgpc_01, en dat is (tenzij ik al heel lang blind ben) een Broadcom BCM43xx chip...
Op de website van E-Tech is geen driver voor de wgpc_03 te vinden (of anders ergens verstopt in de software van een (heel) ander apparaat).

@topic-starter: De driver-link van Edmoor in zijn eerste posting zou je de juiste drivers moeten opleveren.
Ook de eerste link in mijn vorige posting (dus naar RalinkTech drivers) zou goed moeten zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@TheKnight: Klopt dat de website van E-tech rommelig/ongestructueerd is. Er wordt zelfs geen productportfolio meer vermeld, dus ik denk dat die website alleen nog voor support in leven wordt gehouden.

Tijs.

Ok, ik ken dat & soms helpt simpel zoeken beter, & edmoor was me weer voor, maar volgens mij moet je hier zijn bij de fabrikant zelf:

http://www.e-tech.nu/support/wireless_files/index.php

Deze zoek je dan, XP geeft wel een waarschuwing voor het openen, maar het is Avast & HitmanPro schoon:
http://www.e-tech.nu/support/wireless_files/downloads/wgpc01_v3.30.15.zip

P.S: Gedownloade bestanden eerst met een RechterMuisKlik, Eigenschappen, Deblokkeren, Toepassen, OK ontgrendelen, dan uitpakken (met bv. 7-Zip).

Hier was ik zelf ook al geweest zeer onoverzichtelijk allemaal maar ook hier geen werkende driver te vinden. De usermanual is idd de juiste maar nu de driver nog.

Laatst bewerkt:
Indien RalinkTech kaartje RT2500, dan kun je ook de driver van RalinkTech zelf proberen: hier, de onderste driver ("PCI/mPCI/CB (RT2500)").

Maar als ik goed zie is het helemaal geen RalinkTech kaart maar van Broadcom ("BCM43XG"). Alternatieve link gevonden: deze, maar die lijkt mij voor Vista/Windows7/Windows8 (32-bit en 64-bit), niet voor XP. Dus indien XP de download-link van TheKnight (eerst) proberen.

Tijs.

Ook geprobeerd maar ook geen oplossing :( Geeft na installatie nog steeds aan card not found. Zoals ik het mij kan herinneren stond er destijds wel een ralink programma op maar heeft de card nog wel zijn driver nodig

Laatst bewerkt:
Ook geprobeerd maar ook geen oplossing :( Geeft na installatie nog steeds aan card not found. Zoals ik het mij kan herinneren stond er destijds wel een ralink programma op maar heeft de card nog wel zijn driver nodig

Precies! Je moet wel de pcmcia-/cardbus-drivers geïnstalleerd hebben vóórdat een apparaat dat daar in gestopt wordt herkend kan worden...

Wat zegt Apparaatbeheer over apparaten die (nu) nog geen driver hebben? [Aangeduid met een geel uitroepteken]

Apparaatbeheer:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Tijs.

Ik heb mijn oude laptop leeggehaald en opnieuw geinstalleerd zodat mijn kinderen er simpele online spelletjes mee zouden kunnen spelen.
Helaas kan ik nergens de werkende drivers van het draadloze pcmciakaartje vinden :confused:
Het merk is E-Tech Wireless PC-Card 54Mbps (WGPC03_rev2) en verdere info FCC ID: PQP-WP233G en S/N:0640441201357 MAC:000E8E04485B
Ik ben nu al 5 dagen aan het zoeken en ik heb het opgegeven, normaal kan ik altijd via een zoekmachine wel vinden maar deze is te lastig.
Misschien doordat het kaartje al weer verscheidene jaren oud is en E-Tech niet meer bestaat?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de juiste drivers/software te vinden!
Bekijk bijlage 194439

Normaal gesproken heb ik zoiets altijd snel gevonden want ik roep altijd tegen iedereen GOOGLE! en gij zult vinden, maar helaas zeer frustrerend:shocked:

Precies! Je moet wel de pcmcia-/cardbus-drivers geïnstalleerd hebben vóórdat een apparaat dat daar in gestopt wordt herkend kan worden...

Wat zegt Apparaatbeheer over apparaten die (nu) nog geen driver hebben? [Aangeduid met een geel uitroepteken]

Apparaatbeheer:

Tijs.

uitroepteken niet juist geconfigureerd Code1

Apparaatbeheer:

Tijs.

Sorrie lees het verkeerd PCMCIA-adapters zijn juist geinstalleerd, Texas Instruments PCI-1410 Cardbus Controller, apparaat werkt correct

Doe het eens zo: Ik neem aan dat je drivers geïnstalleerd hebt, nu (bijv. die van RalinkTech).
Haal de wifi adapter uit zijn slot, en doe 'm er daarna weer in. Kijk of het verbetering geeft / dat er dan een vraag over drivers ontstaat etc.

PS: Heb 1 driver geïnstalleerd staan voor die wifi adapter, niet 2 (of meer)!

Tijs.

Doe het eens zo: Ik neem aan dat je drivers geïnstalleerd hebt, nu (bijv. die van RalinkTech).
Haal de wifi adapter uit zijn slot, en doe 'm er daarna weer in. Kijk of het verbetering geeft / dat er dan een vraag over drivers ontstaat etc.

PS: Heb 1 driver geïnstalleerd staan voor die wifi adapter, niet 2 (of meer)!

Tijs.

Dit heb ik allemaal geprobeerd, wifiadapter erin en eruit en de wizard nieuwe hardware gevonden komt weer tevoorschijn. Ik wijs de map aan waar de drivers moeten zijn en hij vind niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan