Gfx bewegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Als ik een getekende figuur, oa een circel over mn schrm wil laten bewegen moet ik elke zoveel ms schrm wissen en circel opnieuw tekenen. Is er geen manier om de circel te verplaatsen, of een class ofzo te maken waarmee dat kan zonder at je moet liggen wissen?

Alvast bedankt :D

Hey,

Als ik een getekende figuur, oa een circel over mn schrm wil laten bewegen moet ik elke zoveel ms schrm wissen en circel opnieuw tekenen. Is er geen manier om de circel te verplaatsen, of een class ofzo te maken waarmee dat kan zonder at je moet liggen wissen?

Alvast bedankt :D

Hoe teken je naar het scherm ? (verder wordt het beeld altijd opnieuw getekend, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. :p)

in de aard van

Code:
dim gfx as graphics = mnFormOfContainer.createGraphics
gfx.fillelipse(args)

ik zou eventueel dingen in panels kunnen zetten en die gaan rond bewegen ofzo, maar dat is ook maar noob vind ik :(

in de aard van

Code:
dim gfx as graphics = mnFormOfContainer.createGraphics
gfx.fillelipse(args)

ik zou eventueel dingen in panels kunnen zetten en die gaan rond bewegen ofzo, maar dat is ook maar noob vind ik :(

Ik werk zelf zelden met .NET, dus het bovenstaande zegt me niet zo heel veel. Maar kun je geen klasse schrijven die alle data bijhoudt en deze telkens naar het scherm schrijven ?

Verder zou je natuurlijk ook kunnen kijken naar een game engine. Dat werkt wellicht wat beter/makkelijker. :)

Probeer er iets van een locatie bij te maken waar de cirkel getekend wordt. En laat hem met behulp van een timer bewegen...

Probeer er iets van een locatie bij te maken waar de cirkel getekend wordt. En laat hem met behulp van een timer bewegen...

Err, dat is zo wat ik nu doe, probleem is dat je dan de gfx waarop je hem tekend elke x moet wissen, wanders blijven de oude circels ook staan :(

@ CoD_NL: ja, ik zal er eens op googlen :)

Ik heb er al een paar x achter zitten googlen maar vind nix omdat ik niet echt weet wat ik vor zoektermen moet ingeven. Hoe nomet het precies, of kan je mss ff een link geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan