Ghost kost me een stapel cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

lochem1

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2003
Ik heb met Ghost een image gemaakt van de c-schijf. Het is er eentje van 20 GB en die staat voor driekwart vol. De image is weggeschreven op 13 cd's. Dat is toch niet normaal?

Het is wel normaal, als de partitie groot is en er veel data op staat. Dat is ook een reden dat ik vooral de C-partitie redelijk klein hou. Zo heb ik maar een kleine Ghost backup nodig van het besturingsysteem.:)

Even een tip, als je een back up gaat maken en je draait op windows ME of windows XP, schakel dan even je systeemherstel uit dit staat standaard op 12% van het station dus bij jouw kan dat oplopen tot 2400MB.
Dit heb je niet nodig als je een back-up gaat maken.

Het is wel normaal, als de partitie groot is en er veel data op staat. Dat is ook een reden dat ik vooral de C-partitie redelijk klein hou. Zo heb ik maar een kleine Ghost backup nodig van het besturingsysteem.
Met of zonder programma's? Anders hou je toch nauwelijk klein? Nou ja, ik dan :rolleyes:
En hoeveel cd's gebruik je dan?

Hier leer ik nog wat.
Sparkel heeft ook al zo'n goeie tip!

Laatst bewerkt:
Als je een backup maakt dan wordt het bestand gecomprimeerd.

Op het moment zet ik de image op een andere partitie.
Zo gauw ik klaar ben met installeren etc.
Brand ik het ook nog eens op een dvd of dual layer dvd

Geplaatst door Elisa

Met of zonder programma's? Anders hou je toch nauwelijk klein? Nou ja, ik dan :rolleyes:
En hoeveel cd's gebruik je dan?
Met de belangrijkste programma's, zoals virusscanner, firewall, spyware scanner(s). De C-schijf is bij mij iets van 7GB(ongeveer 1,5GB vrij). Daarnaast heb ik zeer slechte ervaring met Ghost images op cd-rom zetten. Ik heb namelijk een paar keer meegemaakt, dat de image niet terug gezet kon worden. Daarom laat ik deze naar een andere partitie of naar m'n "Server" wegschrijven.:)

Ach zo, en dat image maak je direct nadat alles er schoon opstaat.
Zelf heb ik Ghost stopgezet. Lijkt me alleen maar een vertrager van je systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan