Gimp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooskansloos

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
10
Ik heb onlangs GIMP geinstalleerd (een soort photoshop, alleen dan gratis, en open source), maar daar heb ik dus een keertje ja gezegd op de vraag of ik alle plaatjes in 'GIMP files' wou veranderen. Daar heb ik nu dus spijt van.. (alles wordt nu namelijk standaard in GIMP geopend, en niet met een browser of met paint). Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
 
Rechtklik op een gifje en kies openen met...? Er moet ook een mogelijkheid in Gimp zitten dat je voorkeuren (preferences) kan instellen, extensies (associations), kijk daar dus eens.
 
Laatst bewerkt:
Ok, tnx, dat is iig iets... Maar heb je toevallig ook een ID hoe ik jpeg en gif enzo weer naar de standaard instellingen kan krijgen?
 
Hai Koos, :D

Open de windows verkenner en ga naar extra/Mapopties/tabje bestandstypen

Selecteer de extensies waarvan je het voorkeursprogramma in wilt stellen (Jpg, bmp, etc..)
En druk op wijzigen om het programma te selecteren waarmee je die extensies wilt openen.
Zie plaatje:
attachment.php

See Yah! :thumb:
 

Bijlagen

  • mapopties.jpg
    mapopties.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 204
Hoe open ik windows verkenner? :eek:


(Me is complete compn00b :p)


Kheb trouwens engelse instellingen... mss ook wel handig om te weten.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook misschien handig: Gimp tutorial

Open de Verkenner/Extra/Mapopties/Bestandstypen, aldaar kan je aangeven wat met wat geopend moet worden.
 
Hai Koos, :D

Druk de windowstoets in en de E (Tegelijkertijd)
Of rechtermuisknop op de startknop en dan verkennen

Of start/alle programmas/accesoires/windows verkenner..

See yah! :thumb:
 
Ok hebbes.... Ik vol me nu heel irritant, als ik een bestandje open dan vraagt hij nog steeds met wlek progje ik m wil openen... de bestandjes hebben geen icoon...
 
Hai, :D

Als een bestandje geen icoon heeft dan duid dit op een onbekende extensie van het bestandje en dan doet windows dus het juiste als hij vraagt welke programma jij wilt gebruiken.

Doe rechtermuisknop op de eigenschappen van het bestandje en lees even de extensie van het bestandje? (Dus: JPG, BMP, TIP, Etc...)

Laat even weten welke extensie het is.

Je kunt deze trouwens ook gelijk aanpassen...

See Yah! :thumb:
 
JPG, maar andere files zijn BMP of GIF... ze zijn dus zo ong. allemaal veranderd:p

Ah.. Hebbes...!!! Hartstikke bedankt allebei...!
 
Hai, :D

Dit is buitengewoon vreemd.
De tip die ik je straks gaf zou hier de oplossing moeten zijn..

Wanneer jij in de maptopties bij de extensie JPG wijzigen kiest en dan bv Paint selecteerd en bevestigd herkent Koppelt windows die extensie aan dat programma en zou je ook een icoon weer moeten kunnen geven...vreemd..

Moet ik echt even verder zoeken.
Zou je eens één van deze foto's kunnen plaatsen om te kijken of de bestandjes niet corrupt zijn?

See Yah! :thumb:
 
Geplaatst door kooskansloos
Ah.. Hebbes...!!! Hartstikke bedankt allebei...!

Héé dat klinkt goed! :D

Wil je hier nog even wat toelichting op geven? Wat was het nu precies?

Ben benieuwd! :p
 
Nouja... Ik heb gekozen dat hij een bep. bestand met b.v. paint (bij JPEG met inet browser..., er stond niets anders bij) moet openen, maar het icoontje klopt dus nog niet helemaal :-(
 
Hai Koos, :D

Alleen maar de keuze voor Internet Explorer??? (echt vreemd)

Deze keuzes heb ik: (wordt natuurlijk grotendeels bepaalt door de configuratie maar 3 keuzes is toch wel het minimum..)

attachment.php

Je kunt ook overwegen systeemherstel uit te voeren (vermits je XP hebt) dan kun je herstel uitvoeren tot het herstelpunt (datum) dat je Gimp nog niet geïnstalleerd had!

Dan zou het ook goed moeten komen! :thumb:
 

Bijlagen

  • instelling.jpg
    instelling.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 143
Nouja.. ik kan ook kiezen uit paint of uit imaging... Dat wil ik dus niet... Kan systeemherstel ook op windows 2000?
 
Hai Koos, :D

Je kunt het .exe bestand opzoeken van het programma waarmee jij deze bestanden wilt starten en dan via de verkenner via bladeren naar dat bestand toe gaan en zo de koppeling leggen...

Systeemherstel net als in Windows XP bestaat niet in 2000

Er zit wel een functie:noodherstelfunctie in:
Start / Help / Index / (type) "Systeemherstel"

Bijvoorbeeld: "Stappen in noodherstelproces"

Het noodherstelproces gebruiken op een systeem dat niet kan worden opgestart

U kunt de Windows 2000-noodherstelfunctie gebruiken om problemen op te
lossen waardoor uw computer niet kan opstarten. Dit omvat problemen met uw
register, systeembestanden, opstartsector voor partities en opstartomgeving.
U kunt het noodherstelproces echter alleen gebruiken als u over een
noodhersteldiskette beschikt, die u kunt maken met het hulpprogramma
Back-up. Als u geen noodhersteldiskette hebt gemaakt, kunt u wel proberen
gebruik te maken van het noodherstelproces om uw computer te repareren, maar
zullen uw problemen waarschijnlijk niet kunnen worden opgelost.

enzovoort.
Voor 2000 is een betere methode om een image van je juiste configuratie te maken met Norton Ghost bijvoorbeeld...

Dat is nu echter mosterd na de maaltijd..

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan