Girotel en modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cleeflang

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Ik heb opnieuw girotel geinstalleerd en probeer nu te communiceren. Dit lukt niet, de verbinding wordt verbroken. Volgens een medewerker moet ik een V120 protocol installeren of anders RWS comlight.
Ik snap eigenlijk niet wat hij bedoelt. Ik heb geen cd gekregen van mijn leverancier wat hoort bij mijn eminent modem.
Hoe kom ik aan het protocol of het programma ?
Wat is er eigenlijk mis aan mijn computer ?

Ik kan in Girotel een aantal modems selecteren waronder ISDN device 00 line 01 ? Ik ben in het bezit van ISDN lijnen.

Geplaatst door apoe
Je moet het aanvragen (geloof ik)maar je kunt het toch ook via https://gto.postbank.nl/GTO/
doen ?

Werkt prima hoor.

Ik weet niet 100% zeker of je met telebankieren ook kunt girotellen... Het eerste werkt via een programmaatje weet ik. Het kan zijn dat hier aparte gegevens voor gebruikt worden en dus een aparte server.

Over dat verhaal met protocollen: standaard dezerdagen zijn V.90 en V.92 en V120 oid moet dan wel historisch zijn. het kan ook zijn dat het eraan ligt dat je isdn hebt omdat wij met kabel ook alleen girotel kunnen kiezen.

Verder kan ik je nog melden dat het niet al te lang meer duurt voordat Postbank (en de meeste banken trouwens) stoppen met telebankieren. Allemaal stappen ze over op internet bankieren...

Wanneer je ISDN hebt, dan moet je even je modem op de volgende manier configureren:

Je modeminstellingen Tel. nrs. ............ISDN

Modem ISDN - ISDN (75)
Baudrate 38400
Configureren
Databits 8
Geen
1

Geavanceerd: Transportbesturing gebruiken
Hardware: RTS/CTS

Eventuele string ats31=7;s51=0
OK geven
en dat zou het moeten zijn.

Succes

Je kunt via on-line bankieren ook girotellen. Doe ik ook. Ik kon dat niet via een of andere cd van de postbank omdat ik internet via de kabel heb. Girotel online werkt perfect.

Greetz,
T-bone

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan