Gmail CSV naar Outlook (Contactpersonen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

elionb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
3
Ik gebruik Gmail en heb mijn contactpersonen hieruit ge-exporteerd via Outlook-CSV (voor het inporteren in Outlook-clients). Ik werk met OpenOffice en dit ge-exporteerde bestand wordt nu als gmail-to-outlook.csv opgeslagen.
Wanneer ik dit bestand gmail-to-outlook.csv open met OpenOffice.org Calc dan zie ik een mooi kolommenbestand identiek aan een Excelbestand, waarin de 1ste kolom namen bevat (voor- en achternaam) en de 2de kolom de bij de namen behorende e-mailadressen.
Nu wil ik dit gmail-to-outlook.csv bestand importeren in Contactpersonen (Windows Vista). Ik klik op importeren en vervolgens op CSV (tekstbestand met door koma’s gescheiden waarden) en importeren. Er opent een window CSV-import en daarin wordt gevraagd Selecteer het bestand dat u wilt importeren. Ik kan dan “browsen” naar het bestand gmail-to-outlook.csv. Dan wordt er gevraagd: Geef aan welke velden u wilt importeren. Ik selecteer Naam, vink aan Dit veld importeren en klik op OK. Daarna Toewijzing wijzigen, selecteer E-mailadres, vink aan Dit veld importeren en klik aan OK. Daarna aanklikken: Voltooien.
Het importeren vindt plaats, maar het resultaat is om te huilen.
In het bestand Contactpersonen staat bij ieder persoon het volgende.
Voornaam: hier volgt het e-mailadres tussen aanhalingstekens, gevolgd door een heleboel komma’s
Achternaam: hier volgt de voornaam + de achternaam, gevolgd door één aanhalingsteken
Volledige naam: hetzelfde als bij Achternaam en daarna komma en ook weer hetzelfde als achter Voornaam.
E-mailadres: hierachter volgt niets.
Het lukt mij niet,op welke manier dan ook, om Contactpersonen in Windows Vista vanuit Gmail-contactpersonen op een goede manier te vullen. Wie weet raad?
 
Waar moeten die contactpersonen nu eigenlijk in terechtkomen? In Outlook Express of in MS Outlook?
 
Die contactpersonen moeten terecht komen in "Outlook Express". Outlook Express is niet helemaal correct, want ik werk met Windows Vista en daarin heet het mailprogramma Windows Mail. Anders dan in Windows XP heeft Windows Vista een apart bestand genaamd Contactpersonen. Het importeren in dit laatste bestand werkt voor zover ik mij herinner op dezelfde wijze als in Outlook Express van XP.
Het gaat mij er dus om de lijst met Contactpersonen uit Gmail te kopieeren naar Contactpersonen in Vista.
M.vr.gr.
Elionb
 
Okay, ik vroeg er naar omdat nogal eens Outlook Express wordt genoemd waar het MS Outlook blijkt te betreffen en andersom. Maar dan nog, je hebt OpenOffice ingeschakeld voor je emigratie, dat kan ik dan weer niet volgen. Kijk eens naar deze thread, het handelt wel niet expliciet over Contactpersonen, maar heb je er toch niet een leidraad aan?
 
Helaas heeft dit advies hier m.i. weinig mee te maken. Dat ik OpenOffice inschakel zit zo:
Je kunt Contactpersonen vanuit Gmail overbrengen naar "Outlook Express" via een z.g. CSV-file. Ik neem aan dat je weet wat een CSV-file is, zo'n file kun je weer importeren in "Outlook Express". Die file moet je ergens laten b.v. in Excel, maar dat heb ik niet en in plaats daarvan gebruik ik OpenOffice.
 
Hallo Elionb,
Jammer dat de communicatie ineens stopt over dit inderwerp want ik zit met hetzelfde probleem.
Heb je inmiddels ontdekt hoe je dit aan moet pakken?
Ik zou graag de oplossing weten, want ik ben behoorlijk aan het stoeien met Windows Mail.
Iedere keer denk ik dat ik DE oplossing heb, jammer maar helaas.
Dus ik hoor graag hoe met Windows Mail om te gaan.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Ineke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan