GMail-mails bewaren op USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

jumbojettel

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Ik wil graag een heleboel mails opslaan en bewaren op een USB-stick en ze daarna verwijderen uit mijn Gmail-mailbox. Wie weet hoe je dat slim en snel aan kunt pakken? Ik dacht aan exporteren, maar vind nergens hoe dat zou moeten. En misschien is er een snellere en betere methode? Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:

als ik jou was zou ik ze doorsturen naar een mail waar je ze kan exporteren en dand op een usb zetten.

Volgens mij kun je het net zoals een normale mail opslaan als bestand.

1) maak eerst een map aan op je USB stick en noem dat b.v. oude G-mails.
2) maak beide vensters wat kleiner zodat beide, de nieuwe map en het mailvenster, op je scherm staan.
3) klik eenmaal op je mailvenster en kies bewerken/alles selecteren.
4) Sleep nu met de linkermuisknop ingedrukt in één keer alle mails naar de map op de USB stick en klaar is kees.

Alle mails staan nu als bestand op de stick. Dit is de beste manier op mails op te slaan als back-up.

Succes.:D

Hi Rob,

dankjewel voor je supersnelle reactie. Ik heb het geprobeerd, maar helaas, het lukt niet om de selectie van het ene in het andere venster te slepen. Heb je nog een goed idee?

Alvast bedankt!

Misschien inderdaad eerst naar een ander e-mailprogramma exporteren, b.v. naar Outlook (als dat lukt, weet ook al niet hoe...) en van daaruit selecteren?

Een andere manier om het voor elkaar te krijgen, is toegang in te stellen als POP3.
Je kan de mails dan naar je computer downloaden (vanaf bijvoorbeeld outlook-express) en de mailtjes opslaan.

Ga hiervoor in G-mail naar instellingen --> Doorsturen en POP/Imap.

Groeten,
Bekijksnel

Je zou inderdaad een e-mailprogramma kunnen gebruiken. Je maakt dan een IMAP-account aan (bijvoorbeeld in Thunderbird) en je exporteert de mail.
Als er nog iets niet duidelijk is vraag het dan.
Lees onderstaande ook even door.

Leesvoer

Inderdaad, vanuit Outlook lukt het wel. Volgens mij hebben we het ei van Columbus te pakken, want mijn Gmails gaan altijd door naar Outlook.

Allemaal bedankt voor jullie input! Ik zal het vraagstuk afmelden.

In gmail zelf kan je instellen dat de mails zoiezo bij Gmail bewaard moeten blijven.
In dat geval valt er niets te verliezen toch? ;)

Toch nog niet helemaal gelukkig... sorry, ik kom nog even zeuren/om advies vragen.

Intussen had ik veel berichten al verplaatst binnen Gmail naar Alle berichten/Archief. Het is een eitje om ze daar weer uit te halen en in Postvak In van Gmail te krijgen. Maar wat niet wil is ze dan van daaruit nogmaals (zoals ooit al gebeurde) door te sturen naar Outlook. Vernieuwen werkt niet, om maar een mogelijkheid te noemen.

Iemand daar nog een tip voor? Bedankt! :o

Daarom moet je in outlookexpress een nieuw mailaccount toevoegen.
Die haalt je mail dan op vanuit g-mail en dán kan je je mail vanuit outlook exporteren.
Meer informatie staat op de pagina die ik je gaf binnen g-mail ;).

Simpelste oplossing

Voor degene die er nog interesse in hebben:

http://www.gmail-backup.com

aanmeldnaam password en map instellen (map op usb) en datums selecteren en voila daar gaat ie.
wel IMAP aanzetten bij gmail anders werkt het niet.
Ik heb mijn hele gmail gedownload als backup en daarna leeg gegooid om op te ruimen.
je kunt de mailtjes gewoon openen van de backup locatie. (inclusief attachments)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan