GO BACK verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vegeta1975

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
Goede avond allemaal
Ik heb de computer geformateerd maar er is een probleem. Het programma Go Back(systeemherstel) wil maar niet verwijderd worden telkens als de comp opnieuw op gestartwordt dan verschijnt het weer.
Hoe kom ik er van af en verwijder ik het definitief
Alvast bedankt voor jullie reactie

Als jij de harddisk geformateerd heb dan stond er op dat moment niks meer op jou computer.
Hoe formateer jij eigenlijk.

Via software in het configuratiescherm kun je go back ook niet verwijderen?

Lijkt me ook sterk dat dat na formatteren is blijven staan.

Ga eens naar start, uitvoeren, typ daar msconfig in. Ga dan naar tabblad "opstarten".
Kijk of je daar iets ziet van GO BACK. Zo ja, haal dan het vinkje weg, klik op toepassen en start opnieuw op. Daarna zou het programma zich niet meer moeten laten zien.

Volgens mij hoort dat bij Norton, misschien dat dat je helpt.

Laatst bewerkt:
Dit is dus al gedaan:
Ga eens naar start, uitvoeren, typ daar msconfig in. Ga dan naar tabblad "opstarten".
Kijk of je daar iets ziet van GO BACK. Zo ja, haal dan het vinkje weg, klik op toepassen en start opnieuw op. Daarna zou het programma zich niet meer moeten laten zien.

Maar nog blijf het terug komen. Ik heb via de optie Zoeken naar GO BACK gezocht maar die kan niets vinden. Bij opstarten kom ie toch nog terug.

En dan nogmaals de vraag hoe heb jij geformateerd.

nou ik heb niet geformateerd maar mijn kennis van wie die computer is heeft dat gedaan. Volgens mij format C hoe zou het anders moeten?

Laatst bewerkt:
Format C is de manier die echt goed werkt. Dan blijft het een vreemd verhaal.

Toch raad ik je aan om een hijackthis log te plaatsen. Wie weet geeft dat duidelijkheid.

Ik heb de link hierboven al gegeven.

Geplaatst door puppie
En dan nogmaals de vraag hoe heb jij geformateerd.

Dit is geen kwestie van hoe er geformateerd is. Ik had dit namenlijk ook met mijn laptop. Op de een of andere manier bleef het er gewoon op staan. Toen ik de fdisk uitvoerde en daarna de partitie opnieuw aanmaakte en daarna fdisk /mbr gaf was het probleem opgelost. Goback liet mijn hele laptop vastlopen. En liet zich bijna niet verwijderen.

ow ok , wil jij ons helpen dan. Wat dat betref ben ik echt een leek in computers. Misschien kan je het in een stappenplan uitleggen hoe ik het kan verwijderen.

Laatst bewerkt:
O ja die termen die je net noemde zeggen mij ook niet zo veel zoals patitie fdisk en mbr kan je dat ook in het kort uitleggen
alvast bedankt

Iedereen wil jou helpen hier op helpmij hoor.
Maar heb je al gedaan wat Tanje schreef, een hijack log plaatsen. ze had ook al een link gegeven.
Dus even dit topic opnieuw lezen en dan kom je haat antwoord tegen.
Als dat niet lukt dan horen we het wel weer en dan gaan we jou verder helpen.

o ok, maar ik plaats dan morgen wel een hijack log want dan ga ik naar heb toe en dan plaats ik hem morgen ochtend. Maar kan je wel wel die termen in het kort en begrijpend Ned uitleggen want dan heb ik dat ook weer geleerd, snap je:D
Alvast bedankt hoor voor jullie reactie

Laatst bewerkt:
Uitleg over Fdisk is er zat te vinden op google, maar ik denk niet dat je dat wilt. Daarna moet je namelijk weer je hele pc formatteren. Kun je weer overnieuw beginnen.;)

Ik geef de uitkomst van een hijackthis log een grote kans. De experts die die logs nakijken kunnen echt veel problemen oplossen:thumb:

Hallo vegeta1975,

Misschien vind je de oplossing van je probleem op één van de volgende sites:

http://answers.google.com/answers/threadview?id=55240
http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/goback/goback_top_support_notes.html#GB3
http://support.microsoft.com/?kbid=316503
http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Dat GoBack zelfs na formatteren niet volledig verdwenen is, heeft blijkbaar te maken met het feit dat het in het MBR (Master Boot Record) staat. Vraag mij niet wat dat precies inhoudt, ik heb geen idee. Maar misschien kan iemand anders die bij deze topic langskomt iets met die informatie.

Groetjes,

Buffy

Laatst bewerkt:
Je kan de computer opstarten met een opstartdiskette. Van windows 98se of ME. Start de computer op zonder cdrom ondersteuning. Toets bij de dosprompt in: fdisk /mbr

Zo overschrijft hij het masterbootrecord.

iedereen bedankt voor jullie reactie, maar heb nog 1 vraag als ik dit heb gedaan:Toets bij de dosprompt in: fdisk /mbr. moet ik dan windows opnieuw installeren, want dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Laatst bewerkt:
Nee dat hoeft niet. Hij schrijft alleen het Master Boot Record over. Deze functie wordt veel gebruikt als het MBR niet meer goed werkt. Je computer zou dan als vanouds moeten starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan