keestramper
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 mei 2005
16 Jannuari loopt mijn Panda af bij Zeelandnet. Zeelandnet ondersteund Panda niet meer en daar ben ik niet rouwig om omdat ik het geen goed programma vind. Ze ondersteunen nu McAfee maar je moet het wel via de site van McAfee kopen. Hoezo ondersteunen?
Nu ben ik op zoek naar een hele goede stabiele virusscanner die niet de hele processor in beslag neemt. Je hebt ook enterprice editions die zouden stabieler zijn zeggen ze.
Zelf twijfel ik tussen McAfee en Kaspersky. Al hoorde ik dat bij gebruik van de nieuwste McAfee de pc een stuk trager word in vergelijking van Kaspersky.
Ik heb nu regelmatig dat ald ik een antivirus laat draaien dat de pc trager word. Soms duurt het 5 minuten voor er een schermpje open gaat.
Dus ik wil graag hulp bij mijn keuze.
Ten overvloede en ter info mijn systeem:
Moederbord Asus A8N-E
Processor AMD Athlon 64 3700+ socket 939
Geheugen 2047 MB DDR waarvan direct zonder programmas 773 MB word gebruikt
Harde schijf 330 GB waarvan nog 180 GB vrij
Videokaart NVIDIA GeForce 6600
verder no 2X NEC DVD_RW ND-4570
Monitor BenQ 76A6
Wat ik verwacht is een aantal gedegen antwoorden te krijgen waarom ik juist dat programma kan nemen. Een goed stabiel programma wat niet te veel virussen doorlaat zoals Panda en wat niet teveel het systeem belast maar wel een goede beveiliging als firewal enz.
Nu ben ik op zoek naar een hele goede stabiele virusscanner die niet de hele processor in beslag neemt. Je hebt ook enterprice editions die zouden stabieler zijn zeggen ze.
Zelf twijfel ik tussen McAfee en Kaspersky. Al hoorde ik dat bij gebruik van de nieuwste McAfee de pc een stuk trager word in vergelijking van Kaspersky.
Ik heb nu regelmatig dat ald ik een antivirus laat draaien dat de pc trager word. Soms duurt het 5 minuten voor er een schermpje open gaat.
Dus ik wil graag hulp bij mijn keuze.
Ten overvloede en ter info mijn systeem:
Moederbord Asus A8N-E
Processor AMD Athlon 64 3700+ socket 939
Geheugen 2047 MB DDR waarvan direct zonder programmas 773 MB word gebruikt
Harde schijf 330 GB waarvan nog 180 GB vrij
Videokaart NVIDIA GeForce 6600
verder no 2X NEC DVD_RW ND-4570
Monitor BenQ 76A6
Wat ik verwacht is een aantal gedegen antwoorden te krijgen waarom ik juist dat programma kan nemen. Een goed stabiel programma wat niet te veel virussen doorlaat zoals Panda en wat niet teveel het systeem belast maar wel een goede beveiliging als firewal enz.