Goede antivirusprogramma gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
16 Jannuari loopt mijn Panda af bij Zeelandnet. Zeelandnet ondersteund Panda niet meer en daar ben ik niet rouwig om omdat ik het geen goed programma vind. Ze ondersteunen nu McAfee maar je moet het wel via de site van McAfee kopen. Hoezo ondersteunen?

Nu ben ik op zoek naar een hele goede stabiele virusscanner die niet de hele processor in beslag neemt. Je hebt ook enterprice editions die zouden stabieler zijn zeggen ze.

Zelf twijfel ik tussen McAfee en Kaspersky. Al hoorde ik dat bij gebruik van de nieuwste McAfee de pc een stuk trager word in vergelijking van Kaspersky.

Ik heb nu regelmatig dat ald ik een antivirus laat draaien dat de pc trager word. Soms duurt het 5 minuten voor er een schermpje open gaat.
Dus ik wil graag hulp bij mijn keuze.

Ten overvloede en ter info mijn systeem:
Moederbord Asus A8N-E
Processor AMD Athlon 64 3700+ socket 939
Geheugen 2047 MB DDR waarvan direct zonder programmas 773 MB word gebruikt

Harde schijf 330 GB waarvan nog 180 GB vrij
Videokaart NVIDIA GeForce 6600
verder no 2X NEC DVD_RW ND-4570
Monitor BenQ 76A6

Wat ik verwacht is een aantal gedegen antwoorden te krijgen waarom ik juist dat programma kan nemen. Een goed stabiel programma wat niet te veel virussen doorlaat zoals Panda en wat niet teveel het systeem belast maar wel een goede beveiliging als firewal enz.

16 Jannuari loopt mijn Panda af bij Zeelandnet. Zeelandnet ondersteund Panda niet meer en daar ben ik niet rouwig om omdat ik het geen goed programma vind. Ze ondersteunen nu McAfee maar je moet het wel via de site van McAfee kopen. Hoezo ondersteunen?

Nu ben ik op zoek naar een hele goede stabiele virusscanner die niet de hele processor in beslag neemt. Je hebt ook enterprice editions die zouden stabieler zijn zeggen ze.

Zelf twijfel ik tussen McAfee en Kaspersky. Al hoorde ik dat bij gebruik van de nieuwste McAfee de pc een stuk trager word in vergelijking van Kaspersky.

Ik heb nu regelmatig dat ald ik een antivirus laat draaien dat de pc trager word. Soms duurt het 5 minuten voor er een schermpje open gaat.
Dus ik wil graag hulp bij mijn keuze.

Ten overvloede en ter info mijn systeem:
Moederbord Asus A8N-E
Processor AMD Athlon 64 3700+ socket 939
Geheugen 2047 MB DDR waarvan direct zonder programmas 773 MB word gebruikt

Harde schijf 330 GB waarvan nog 180 GB vrij
Videokaart NVIDIA GeForce 6600
verder no 2X NEC DVD_RW ND-4570
Monitor BenQ 76A6

Wat ik verwacht is een aantal gedegen antwoorden te krijgen waarom ik juist dat programma kan nemen. Een goed stabiel programma wat niet te veel virussen doorlaat zoals Panda en wat niet teveel het systeem belast maar wel een goede beveiliging als firewal enz.

NOD32, je merkt amper dat die aanstaat. hij update zichzelf
merkt veel zooi op

Een goede is bijvoorbeeld Avast,gebruik deze al langere tijd en heb nooit problemen,deze vetraagd de Pc ook niet!(niet noemenswaardig)
Zou het gewoon proberen bevalt het niet kun je hem gewoon weer verwijderen!

http://www.avast.com/

Ik spreek alle talen behalve BEtalen

Ik adviseer AVG als zijnde een zeer goede gratiezz oplossing. Ook NOD32, betaald, is zeer aan te raden. Vergt idd weinig van je pc

Laatst bewerkt:
je kan ook eerst de trial versie van NOD32 probere (1 maand lang) daarna heb je er niks meer aan maar miss ben je dan aan het denken gezet om hem te kopen

goede virusscanner gezocht

Zit er in die Avast ook een goede firewall en een antisy filter in? En een goede internet beveiliging zit er niet in zeker. Wat ik zoek is wel iets als een internet security programma, Maar dan stabiel zoals een enterprice edition die ook op servers staat.

Hallo,

Er is maar één zeer goede virusscanner die de pc nauwelijks belast en zeer snel werkt en dat is NOD32. Heb al de anderen al geprobeerd. Deze is echt super. Lees internet er maar op na.

Teun

Naar mijn mening bestaan er geen SLECHTE antivirusprogramma's. Het verschil dat voor mij doorslaggevend is is de prijs en de belasting van mn pc. Ik heb zelf AVG gebruikt in combinatie met TrendMicro online scanner en er was maar weinig dat er bij AVG doorheen geglipt bleek te zijn .

Computeridee heeft een tijd terug een grote test gehouden en die kwam tot de conclusie dat de veiligheid bij alle scanners ongeveer gelijk was.

Nu gebruik ik naar volle tevredenheid NOD32 en volgens TrendMicro doet hij het goed.

Zonder de discussie op te willen voeren:
kijk ook eens bij www.Norman.nl , dan krijg je een suite waarin zowel een uitstekende virusscanner, een firewall EN een geintegreerde ECHTE Ad-aware Plus zit (ja, idd. de enige echte Ad-aware die velen van ons los hebben draaien, maar in Norman zit 'ie geintegreerd!)

Ik gebruik Norman al sinds 1988 (toen het nog geen Norman heette, maar Shark / TBAV, een Nederlands bedrijf dat in de jaren negentig door het "grote" Norman is overgenomen.

Ik ben al vele malen door een virus "aangevallen" maar Norman heeft 't virus altijd gedetecteerd en afgevangen.

[edit] processor / geheugen belasting -> niet merkbaar [end edit]

Laatst bewerkt:
Als je gratis wil, is AVG heel goed of Avast.

Betaald is Kaspersky heel goed, daar is ook een Internet Security van.
En NOD32 en Norman behoren tot de beste.

En je kan ook helemaal gratis:

Firewall is dan ZoneAlarm Free of Sygate of Kerio Personal Firewall of Comodo ( eentje van kiezen, niet meer )
Anti-virus is dan of Avast, of AVG of AntiVir ( eentje van kiezen, niet meer )
Anti-spyware is dan Ad-Aware EN Spybot.

De betaalde versie van Ad-Aware voegt niet heel veel toe, vooral de realtime beveiliging maar die kan je ook gratis aanzetten bij Spybot ( functie heet daar TeaTimer , in te stellen via Advanced modus ).

Ik heb sinds kort het hele pakket van AVG op mijn pc.

AVG Internet Security 7.5 includes

Anti virus
Anti spyware Anti Spam
Firewall
Resident Schild
E/mailscanner

Werkt perfect!

Voor dat pakket moet je betalen, wat opzich geen probleem is ( je krijgt er een heel goed programma voor terug ) maar je kan (bijna) hetzelfde gratis krijgen:

anti-virus = AVG Anti-Virus Free ( scant ook op e-mail berichten )
firewall = ZoneAlarm, Sygate of Kerio
anti-spyware = Ad-Aware, Spybot en AVG Anti-Spyware
anti-spam = Spambayes ( of een ander programma, of ingebouwd spamfilter )

Ik spreek alle talen behalve BEtalen

Me too.
friends1.gif

Maar idd, normaal betaal je daarvoor.
Voorheen had ik AVG Free en Sygate Firewall. Werkt samen ook perfect.

Overigens schijnen AVG en NOD32 twee virusscanners te zijn die tegelijkertijd op een systeem geinstalleerd en gebruikt kunnen worden, iets wat normaal niet mogelijk danwel sterk af te raden is. IK heb het niet geprobeert...

Maar wat win je ermee?

Ze veroorzaken dan wel geen conflicten, ze vertragen je systeem onnodig en het zijn beide prima virusscanners dus ze kunnen het allebei wel alleen aan.

@femke98,

Hoe kom jij aan AVG Internet Security gratis dan?

Voordeel; geen voordeel, maar het is aardig te weten dat het voor zover bekend de enige twee zijn waar het mee mogelijk is.

Er zijn er verschillende. Nou zijn er soms toch wel paar mensen die beter overweg kunnen met het een bepaald virusprogamma. dus je meot zelf je keuze maar maken.

avg: Goede virusscanner. Vooral goed vanwege handige interface. (mijn mening) Het herkent in tegenstelling tot andere virusscanner wel wat minder virussen.
het progamma maakt soms conflicten.

nod32:Automatische update. vraagt nauwelijks process kracht in tegenstelling tot andere scanners en herkent vrij veel virussen. maakt weinig fouten zoals belangrijke bestanden verwijderen die gezien wordt als virus. Maakt bijna nooit conflicten.

avast: (gebruik ik zelf) middelmatige interface (vind ik in vergelijking tot andere scanners eigenlijk gewoon niks maar het is toch aardig) herkent vrijwel alle virussen en heeft bij mij nog nooit fouten gemaakt zoals bijvoorbeeld fatale of belangrijke bestanden te verwijderen.
update niet automatisch maar verder is dat ook gewoon een kwestie van een knopje indrukken. Maakt bijna nooit conflicten. (uit ervaring maar 1x gebeurt bij het gebruik van zonealarm maar ik heb ook zon 20 verschillende firewalls en spyware/virusscanners op me pc gehad dus gek is het niet om te zeggen dat dit vrijwel niet voorkomt bij avast.

antivir (minst aangeraden maar is wel freeware) Zoals ik zei freeware. het kost dus niks. Het herkent wel veel minder virussen dan andere progammas. middelmatige interface. maakt heel weinig maar toch af en toe nog wat fouten. het minst aan te raden tenzij je echt geen geld eraan uit wil geven. het maakt vrij weinig conflicten (uit ervaring. Ik had vroeger antivir.) Ik vind toch dat hij in het rijtje thuis hoort van goede scanners vooral omdat het gratis is hoe gek het ook klinkt.

Mcafee (Ook Het minst aangeraden maar doet veel beter zijn werk als antivir alleen hier moet je wel voor betalen) In vergelijking tot avast en nod32 maakt het wel meer fouten. het maakt ook aardig wat conflicten. Maar verder is het een goede scanner ook al staat ie bij mij niet op nummer 1.

Volgens mij zijn nod32 en avast toch wel de beste op het moment dus ik zou vooral aanraden daar je keuzes uit te maken als je bereid bent geld uit te geven.

Kwa beveiliging en scanners is dit wat ik nu heb. je zult zelf maar moeten uitvinden wat jou het beste ligt.

avast 4.7home
avg antivirus.
spywareblaster.
S&D Search & Destroy (gebruik ik niet vaak)
Ad-Aware
Kerio firewall4
Ik had windows defender er ook op staan maar omdat ik er nooit wat mee uit me pc haalde en het nauwelijks opties heeft incl een beta versie heb ik het er maar afgehaald. maar je kunt het altijd gebruiken natuurlijk.

Laatst bewerkt:
goede virusscanner gezocht

Oke bedankt voor het meedenken.
Ik heb de knoop doorgehakt en heb nu AVG en NOD32 beiden zonder problemen op de pc draaien. Een betere combinatie is er niet. Ze vechten niet zijn beiden lief voor elkaar, en vullen elkaar aan. Er zijn meer mensen die ze beide op de pc hebben en daar werkt het ook goed. Er zijn niet veel antivirusprogrammas die samen kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan