Goede CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Iemand het blokker krantje gezien?

10 CD-R80.

700 MB, 80 min.

52X speed, "het topmerk" Traxdata.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Zijn dit van die CD's die dus ontploffen in je CD speler ;)? Hoe is hiervan de kwaliteit?

PS: Waarom kan je niet alle CD's op bv 46 X braden???

Dat zijn de typische Blokker cdrom's. Dat merk verkopen ze al een hele tijd. Of ze echt goed zijn weet ik niet.
Ik koop altijd hele goedkope cdroms, meestal in Duitsland. Daar krijg je er nog wel eens 100 voor 25 euro. Eigenlijk nooit problemen mee, zolang je ze op niet te hoge snelheid brandt.
Ik heb bijvoorbeeld nu gewone whitelabel cdrom's die volgens het doosje op 48 speed te branden zijn, maar dan kun je ze erna weggooien. Maximumsnelheid is 36 speed en dan doen ze het perfect.
Natuurlijk kun je je wel afvragen of ze na een aantal jaren ook nog te gebruiken zijn. De tijd zal het leren.

traxdata is goed ja! ik heb ze ook gebruikt, gebruik nu platinum, ook lekker voordelig :D

Traxdata is toch echt wel een bekende naam, alleen maakt het bedrijf zelf geen produkten, maar verkoopt producten van andere fabrikaten onder eigen naam. Zo ook CDR's. Niets bijzonders overigens, want er zijn op gebied van CDR's vele merknamen en slechts enkele producenten. Die hebben wel weer verschillende lijnen trouwens.

Merken waar ikzelf al jarenlang goede ervaringen mee heb, zijn Taiyo Yuden en Mitsui.

omdat sommige cd\s maar tot 46x ondersteunen??

Nee, waarom de meeste dat dus niet doen.

Waarom staat er op sommige 4x bijvoorbeeld.

ja voor een 4speed brander bedoelen ze dan misschien

bedoel je dit?

dat komt door de toplaag van de cd en als je daar dan overheen komt verbrand je je cd......

Doe mij maar Philips, weet je zeker dat ze goed zijn :D

Groeten Oossie.

Re: bedoel je dit?

Geplaatst door KaWouter
dat komt door de toplaag van de cd en als je daar dan overheen komt verbrand je je cd......

Dan neem je "een CD branden" dus erg letterlijk :D.

Bedankt :thumb:.

@oossie: Ik heb het niet direct nodig, als ik eens wat in de aanbieding zie neem ik het. Maar eerst een helpmijcheck ;).

Bedankt iedereen :thumb:.

Brand mijn cd`s met de cd`s van de Aldi de Lifetec 40 multispeed op 12 speed binnen 5 minuten nooit problemen ;d

Ik heb ooit wel eens gehootd om een gebrande cd in te spuiten met haarlak, zodat die langer mee zou gaan.
Iemand daar ook wel eens van gehoord, en/of daar ervaring mee ?

@XP_PC Een helpmijchek is altijd verstandig. :D

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
Ik heb ooit wel eens gehootd om een gebrande cd in te spuiten met haarlak, zodat die langer mee zou gaan.
Iemand daar ook wel eens van gehoord, en/of daar ervaring mee ?

@XP_PC Een helpmijchek is altijd verstandig. :D

Groeten Oossie
:confused: Volgens mij gaat ie dan plakken.

Dus is het onzin ? Ik typ ook alleen maar wat ik hoorde, twijfelde zelf ook of het waar zou zijn,
Mischien hier een topic over openen.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan