Goede keus voor nieuwe PC?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik dacht aan de Aldi PC die morgenvroeg te koop is, maar ben toch nog even naar Comflex, de speciaalzaak, gegaan,

Ik gebruik de pc voor internet, mail en office. Spreadsheets.

Midtower blackline Low Noise
CPU Intel Dual Core E 5200
Moederbord Intel G31MX chipset
VGA Intel GMA Xtreme Graphics core
Geheugen 3072MB DDR2 PC 6400
Harddisk 500 GB/7200 rpm
DVD 22xspeed Plus en min Duallayer
5.1 HD Digital Surround
1 gigabit netwerk
6 x USB 2.0 (2 x front)

PRIJS 289

Met KST comflex MX31A11 Mini-ITX 420 W (klein kastje) kost ie totaal 365,-
Ik breid toch niet uit, vorige was ook te groot. Echter of het de kosten waard is, denk t eigenlijk ook weer niet. Is wat handzamer dat wel.

Hij raaddde aan XP over te zetten, kosten 35 euro. Windows 7 kan ook, kosten 100 euro.
Hij zei me dat het de vraag is of Office 2000 werkt onder 7 en of de printer dit doet.
Verder wat handige snufjes, prima programma maar zit wel 70 euro tussen.

Ik kan ook xp er zelf op zetten maar....ben wel beetje leek.

WAT IS JULLIE IDEE HIEROVER? Advies welkom!

Aldi PC kost 599 dus veel duurder en wellicht voor mij niet nodig!

Wanneer je er echt niets anders mee doet, zal de goedkoopste pc prima voldoen

Ik dacht aan de Aldi PC die morgenvroeg te koop is, maar ben toch nog even naar Comflex, de speciaalzaak, gegaan,

Ik gebruik de pc voor internet, mail en office. Spreadsheets.

Midtower blackline Low Noise
CPU Intel Dual Core E 5200 dit is een Pentium Dual Core en géén Core 2 duo
Moederbord Intel G31MX chipset
VGA Intel GMA Xtreme Graphics core welke grafische chip?
Geheugen 3072MB DDR2 PC 6400
Harddisk 500 GB/7200 rpm
DVD 22xspeed Plus en min Duallayer
5.1 HD Digital Surround
1 gigabit netwerk
6 x USB 2.0 (2 x front)

PRIJS 289

Met KST comflex MX31A11 Mini-ITX 420 W (klein kastje) kost ie totaal 365,-
Ik breid toch niet uit, vorige was ook te groot. Echter of het de kosten waard is, denk t eigenlijk ook weer niet. Is wat handzamer dat wel.

Hij raaddde aan XP over te zetten, kosten 35 euro. Windows 7 kan ook, kosten 100 euro.
Hij zei me dat het de vraag is of Office 2000 werkt onder 7 en of de printer dit doet.
Verder wat handige snufjes, prima programma maar zit wel 70 euro tussen.

Ik kan ook xp er zelf op zetten maar....ben wel beetje leek.

WAT IS JULLIE IDEE HIEROVER? Advies welkom!

Aldi PC kost 599 dus veel duurder en wellicht voor mij niet nodig!

Die Aldi pc is op zó veel punten zóveel beter.

Wat bedoel je met echt niets anders?

De huidige PC vond ik te traag, is ook 5 jaar oud. Ik wil genoeg vermogen om meerdere programma's tegelijkertijd op te hebben en foto's te bewerken (licht) en spreadsheets te maken. Ik wil dus voldoende power. Maar geen videobewerking of zware games ed. Wel veel Office pakketten en downloads

Quander, het verschil van 210 euro wordt dus waargemaakt? En voor mijn gebruik ook 'nodig'?
Want genoeg is genoeg, soms is 3 GB genoeg, kun je 4 GB hebben hoeft niet beter te zijn.

Maar als jij inderdaad zegt dat ik beter voor de Aldi PC kan gaan, dan doe ik dat! Ben daarom ook vanmiddag naar de winkel gegaan.
PC is erg traag vond ie ook en meer geheugen voor 50-60 euro was zijns inziens niet echt de moeite waard.

Ik vind het wel een hoop verschil 324 met xp erop wat ook goed voldoet en office 2000 wat ik nog heb of 669 straks (met office pakketje van 70)

Dubbel zo duur dubbel zo goed?!

Wat bedoel je met echt niets anders?

De huidige PC vond ik te traag, is ook 5 jaar oud. Ik wil genoeg vermogen om meerdere programma's tegelijkertijd op te hebben en foto's te bewerken (licht) en spreadsheets te maken. Ik wil dus voldoende power. Maar geen videobewerking of zware games ed. Wel veel Office pakketten en downloads

Dat is al weer anders dan je in je startpost zei:
Ik gebruik de pc voor internet, mail en office

Dan inderdaad de Aldi PC

Low budget pc's hebben veelal ook low budget voedingen en low budget moederborden. Tel daar de in principe tragere werksnelheid bij op en je hebt een echte low budget pc.
Ik probeer even uit te zoeken of Office 2000 op 7 draait.

MNB je vraagt nu iets aan mij waar ik best wel wat moeite mee heb. Die goedkopere machine zal ongetwijfeld voldoen, maar die Aldi machine heeft meer garantie, zal veel béter voldoen en zodoende verwacht ik (ik schrijf met nadruk verwacht ik) dat jij achteraf spijt zal krijgen van die low budget pc, maar ik ben natuurlijk ook geen Onze Lieve Heer op dit terrein en het laatste wat ik wil is jou een paar honderd euro te veel uit de zak adviseren.

Meestal ben ik wel doortastend in mijn advies, dit keer twijfel ik................. (Al weet ik zéker dat je van die low budgert machine minder plezier gaat hebben dan van die Aldi machine)

Denk ook aan garantie termijnen, hoe zit dat met die low budget machine?

Mrmusic.......................... ook een adviesduit in het zakje???

Laatst bewerkt:
2 jr garantie
gratis overzetten van harddisk in behuizing
snelservice..

Ik snap dat het lastig is Quander, jij/jullie weten veel meer van de kwaliteitsverschillen en ik ga wel voor kwaliteit.
Windows7 is nieuw en kan ik dan meteen beter ook maar erinhebben.

Qua service zit ik wellicht beter bij de speciaalzaak hier, Medion betekent opsturen, daar heb ik slechte ervaring mee ( 3 weken rondzwervende PC, TNT die er slordig mee omgaat etc) Mijn Medion van 2000 is 4 keer terugggeweest, ze zaten toen in Losser, daar ben ik heengereden dat was al een stuk beter dan opsturen.

Blijft lastig. Voor mijn gevoel krijg ik minder service, wel 3 jaar garantie overigens maar wel een betere PC bij Aldi.
En dan maar hopen dat Windows 7 configureert met de Canon printer en met office 2000 anders gaat het wel heel duur worden...

Aan de andere kant: Aldi/Medion is nu al een paar jaar als beste uit de tests van de Consumentenbond gekomen als het gaat om service en garantie.

En welke Canon printer heb je precies?

Dank voor het meedenken, ik hoor niets dan goede verhalen over de Aldi PC..ook elders.

Printer is IP 1500, ik zag dat ik de CD wel heb.
Bovendien schijnt Windows 7 veel XP programma's te ondersteunen. Lijkt me dat het wel moet lukken.
Ik hoop dat Office 2000 ook lukt...

Denk dat ik bestanden op de externe harde schijf zet. En dus niet de harde schijf laat behuizen en extern maken. Als ik de PC niet koop zal dat meer gaan kosten dan 19,95 vrees ik.

Mooi

Nu alles nog even extra op de externe harde schijf zetten en morgenvroeg half 9 naar de Aldi!

Doe ik! Hartstikke bedankt voor jullie steun en meedenken!!:thumb:

08.30 naar de Aldi? Dan ben je mogelijk 59 minuten en 59 seconden te laat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan