Goede keus voor nieuwe PC?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn mailadres zonder @home en dan smtp.home.nl
Nu heb ik die naam weggehaald van uitgaande server maar ook de andere adressen blijven mislukken.
Er staat ook POP met hoofdletters voor ingaande mail, maar als ik pop ervan maak dan krijg ik de melding dat er al een gebruiker bestaat met deze gegevens.

Even voor alle duidelijkheid:

Heb je nu @home of @ziggo email adressen?

ik heb @ home adressen. En nu is alles ziggo maar de mailadressen hebben nog@ home bij mij. Ik was al klant toen ze Ziggo werden.

dus dan bij de server instellingen:

pop.home,nl
smtp.home.nl

Dat staat allemaal goed...net was hier de Ziggo monteur voor de telefoon en die wist het ook niet...vreemd, zal wel met windows 7 te maken hebben...zei hij.
Verder zoeken maar. Misschien toch te doen met standaardaccount instellingen oid?Heb jij ook uitgaande instellingen op 1 account dus smtp.home.nl bij mij. Overigens doet .ziggo. het ook bij dat ene mailadres dus dat kan beide.

Ik heb hier verschillende email-adressen in thunderbird:

1x casema (is nu ziggo)
2x gmail
3x van mijn eigen website

Dus ook 3 verschillende pop-servers, maar voor allemaal 1 en dezelfde smtp server

Muis en toetsenbord zijn inmiddels in orde, de connector moet dichtbij staan en tijdens het knipperen moet de connectorknop van muis en toetsenbord een tijd ingedrukt blijven. Heb Medion gebeld en hierover waren meer vragen gesteld.
Opgelost dus.

Wat betreft de mailadressen: Ziggo:
Er zijn op dit moment problemen omstreeks het beheren van uw e-mailadressen. Wij adviseren u op de volgende manier het wachtwoord van de onbereikbare e-mailadressen te wijzigen. Allereerst logt u in op Mijn Ziggo, vervolgens gaat u naar Mijn Producten. Daar gaat u naar Internet, hier staan de e-mailadressen en kunt u de wachtwoorden wijzigen. Vervolgens kunt u inloggen met de nieuwe wachtwoorden van uw e-mailadressen'

Het lukt me niet om in te loggen bij mijn ziggo dus daar zit wat fout. Ik wacht af en probeer dan opnieuw. Heeft dus niets met Thunderbird te maken.

:thumb:

We zijn nu een dag of wat verder. Hoe bevalt de snelheid van het gehele systeem?

Snelheid is over het algemeen prima, zeker bij het opstarten, snel even iets opzoeken bv gaat snel.
Ook het tikken lijkt veel sneller te gaan en geen haperingen als ik van het één naar het ander wil. Dus dat is mooi.

Alleen het openen van bv Open Office of Thunderbird kost zeker 35 tellen.
Excel vroeger had ik vroeger sneller open. Is natuurlijk ook een ander programma.

Moet je open office altijd via dat ene icoon openen of kan ik kleinere icoontjes maken voor bv tekstdocument of werkblad?

Ik ben nog niet zo gecharmeerd van de muis en het connectorsysteem, ik vul bv al lang NIPO enquetes in en dat duurt nu veel langer omdat de muis heel gevoelig is en het vaak niet pakt. Bovendien moet de connector er vlakbij staan, dat hoefde bij de vorige draadloze muis van 6 jaar terug niet!

Ik heb spijt van dit apparaat. Als je een externe harddisk aansluit doet de muis het al niet meer. Het is echt beroerd gesteld met deze draadloze muis.

Het bestand van Open Office ging vreemd doen, dus verwijderd en wilde opnieuw van de HDD halen. Maar dat gaat zo moeizaam met andere onderdelen die dan haperen.

Het apparaat is dus snel maar met alle verbindingsproblemen (internet moet ie ook eerst van alles door voordat er wel of niet problemen opgelost zijn om verbinding te kunnen maken) ben ik minstens evenveel tijd kwijt.

Door de gebrekkige muis en soms gebrekkig werkend toetsenbord krijg ik nu echt klachten aan mijn pols.
Dat kan ik niet.

Jammer. Hypermodern maar veel te gevoelig allemaal vrees ik.
De spanning die de verbinding met de externe harddisk oplevert zorgt direct voor een niet functioneren van de muis....

Pfffff

Ik heb gekeken onder apparaatbeheer kan daar wel updates instellen maar zie geen gevoeligheid. Als ik een stekker in het stopcontact steek, stopt de muis:(:evil:

Handiger is om naast het Windows klokje te kijken (áls 7 tenminste een klokje heeft) Dáár namelijk staat veelal een snelicon om de muis / keyboard software te openen. Staat die er niet, dan even onder de Startknop (heeft 7 die?) kijken.

Bah, ik heb geen 7 en da's steeds vaker een handicap. Ik verdom het echter om op mijn 2 jaar oude Vista systeem 7 aan te schaffen. ;) :D

Laatst bewerkt:
Ik word hier wel akelig van,nu deed het toetsenbord het weer niet. Als dit zo blijft breng ik de hele zaak terug....

In ieder geval dank voor je hulp, ik snap dat je na 2 jr Vista geen nieuw spul wil aanschaffen!

Ik heb wel een klokje onder windows7:) Daar geen muis software. Bij start config onder apparaatbeheer wel.
Daar staat van alles:

Tabbladen
Knoppen aanwijzers opties voor de aanwijzer bladerwieltje hardware"

Wat is zo uitprobeer werkt de muis nu redelijk.

Zolang ik de externe hdd maar niet aansluit..

Doet het prima nu, Thunderbird eruit, werkte niet goed. Nu windows Live doet het perfect en snel en mooie opmaak. Links alle mailadressen onder elkaar midden de mail en rechts opent ie.
Verder doet alles het en hij is gigasnel.

Mooi! ik sluit deze vraag nu, je ziet me elders wel heel erg bedankt voor de adviezen en reacties!!!:thumb:

MrMusic

Je raadde Open Office aan. Nu vind ik dat een ramp. Misschien omdat ik er niet bekend mee ben, maar spreadsheets die zich verdubbelen of ineens anders afmetingen krijgen daar ben ik niet dol op. Ook vraagt ie steeds weer opslaan onder huidige formaat of ODF en slaat alles dan dubbel op.:confused:

Kan ik terug naar Microsoft Office of heb ik dat nu voorgoed weggehaald?

Ik had zoiets van als Open Office ook goed is, waarom dan betalend Office van Microsoft maar de kennis van Excel is bij mij en veel anderen veel beter, lijkt me nu.
Ik kan hier geen gedoe mee hebben, is veel te belangrijke info.

Ik denk dat ik maar gewoon helemaal windows ga gebruiken, met de mail werkt dat ook heel veel beter. Geen storingen geen gedoe.

:o
Ik had hier al gepost dat Office 2000 prima werkt onder Windows 7 en zie nu je printer ook.

Dat kun je hier checken:

http://software.canon-europe.com/products/0010092.asp

(heb het al gedaan, Win 7 drivers zijn er gewoon)

Even een reactie. De printer is snel en prima gegaan. Office 2000 werkt niet onder windows 7.
Nu Open Office maar de bestanden die ik nieuw maak en opsla onder ODS zijn helemaal leeg als ik ze weer open. Ook als ik ze opsla onder excell 97/2000. Ik kopieer wel wat gegevens uit de bladen van excell 2000. Wil ze dan openen maar dit gaat niet met Adobe etc etc. En dan blijft er een beschadiging ofzo.
Dit is echt rot. 3 uur werk voor helemaal niets. Zulke fratsen heb ik met Microsoft nog nooit gehad maar daar had ik ook geen keuze uit tig bestanden en geen verandering van de ene naar het andere software.....
Ik heb inmiddels wel enkele werkbladen die wel werken en die staan ook gewoon onder ODS snap er dus niets van.

Is hier een oplossing voor???

Jammer

Dat niemand meer reageert. Ik heb op advies van MrMusic Open Office gedownload en de proefversie van Windows Office 2007 van mij nieuwe PC gewist.

Nu heb ik zeer grote problemen met Open Office. Ik kan bestanden niet opslaan. Onder ODF verdwijnen ze onder Excel verdwijnen ze.
Ik maak dingen mee die ik onder Ms Excel nooit meemaakte. Zal best onhandigheid zijn.

Maar het valt me op dat op dit onderwerp niemand antwoord.Onder het daarvoor bestemde 'open office' onder software zeker niet.

Ik vind overigens windows live mail van 7 erg goed overzichtelijk dus Thunderbird heb ik ook weggehaald. Werkte HIER niet.

Nu wil ik Microsoft Offce terug. Liever 70 euro betalen voor een goede software alhoewel een leraar aan pc opleidingen al aangaf dat word onder openoffice.org beter is...

Heb Ms echter Gewist, had dat niet moeten doen. Ik begreep wel waarom jullie dit adviseerden want beide laten staan is ook weer vragen om problemen.....
Dus ik vond het logisch. En wie wil nu betalen als het even goed gratis kan.

Mijn volgende dringende vraag * ik ben jullie erg dankbaar voor het adviseren en meedenken!!!!!!!!! is dus of om open office werkbaar te krijgen, waaronder sla ik op, soms zijn macro's ingeschakeld (veiligheid) hoe verander ik dit.
Ik wil graag openoffice goed krijgen maar zo lukt het helaas niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan