Gomeo lastpak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
sinds een paar dagen heb ik volgend probleem:
Ik geef een zoekopdracht in Google, en als ik dan een passende link denk te hebben, en er op klik, kom ik op een site "Gomeo, eyes on the web", waar ik dus niet om heb gevraagd. Ik heb al gekeken of ik soms met een ander ding mee een extra zoekmachine heb geïnstalleerd, maar kan niets vinden. Iemand enig idee wat dit voor een lastpak is?
(en hoe ik hem weg krijg?)

leuke prijs dan !

Klopt klaarblijkelijk precies, heb je tip gevolgd, en nu doet het het weer als vanouds. Bedankt Snor!

Gomeo is hardnekkig

Hij was weg, met malwarebytes, maar is weer even vrolijk terug.
Heb super anti spyware geprobeerd, gomeo blijft zitten waar ie zit.....
Iemand nog een idee, of wordt het een verse installatie?

Hoi !

Welk OS draai je ?

Hoe dan ook, je moet eerst alle systeem-herstelpunten verwijderen. Immers, daar zit de trojan ook in, en na iedere reboot komt het terug.

Dus:alle herstelpunten verwijderen, mbam updaten, opnieuw opstarten in veilige modus, mbam laten draaien, alle gevonden rommel verwijderen, opnieuw opstarten, nieuw herstelpunt maken, en het zou goed moeten zijn.

Helpt ook dat niet kun je methode 1 gebruiken uit onderstaande link, maar: dit is voor 'n leek niet eenvoudig, en de mogelijkheid op beschadiging van je OS is aanwezig.

http://en.kioskea.net/faq/10089-getting-rid-of-gomeo

Greetz,

Harry.

Heb Windows 7.
Als de beschrijving in de link een beetje duidelijkis, zal het wel lukken, zit ook al wat langer achter de pc, maar dit is m'n eerste ervaring met zo'n rotzak.
Is trouwens een Engelse website, die zich niet eens verstopt.

Hoi !

Dan systeemherstel uitschakelen via Rechtsklikken Computer - eigenschappen - geavanceerde systeeminstellingen - systeembeveiliging.

Succes,

Harry.

even terug komen

Dag Harry,
Gomeo is een harde noot om te kraken. Malwarebytes slaagde er in eerste instantie dus in het te laten lijken of het gebeurd was, maar het kwam terug. Heb ik dus Malwarebytes gedeïnstalleerd, kreeg ik een vraag waarom, waar ik op heb gereageerd met mijn klacht dat het niet gewerkt had, en dat het dus tijdens de scan bleef hangen op de profiel mappen van thunderbird (je kunt het namelijk goed volgen), en dat ik daar juist een probleem vermoedde.
Kreeg ik bijna per omgaande bericht van MB, dat ik een ander programmatje moest downloaden en draaien, en dat ik hen de log bestanden maar even moest opsturen, dan zouden ze kijken wat er eventueel aan gedaan moest worden! Zo gezegd zo gedaan, opnieuw geïnstalleerd, laten draaien, logbestandjes terug gestuurd, kreeg ik weer een mail, dat ik inderdaad ook nog "combofix" moest gebruiken, die jij me ook doorgaf, met een uitzonderlijk heldere beschrijving erbij (en waarschuwingen!).
Heb dus jullie gezamenlijke input toegepast en voorwaar, het lijkt gewerkt te hebben, ik kan nu al twee opstart cycli verder nog gewoon googlen!....... Hoera voor Harry èn voor malwarebytes.

Hoi !

Graag gedaan, hoor !

Ik had vorige week 'n soortgelijk geval hier.

Opgelost met HijackThis, maar daar moet je 'n logbestand voor kunnen/willen lezen, vandaar dat ik je dat niet aanraadde.

Greetz,

Harry.

Hallo!
Ik zit met hetzelfde probleem. McAfee en Malwarebytes krijgen het mormel niet weg. Ben dus blijkbaar aan de combofix toe, maar gezien de waarschuwingen...
Waar haalt deze relatieve leek zijn informatie/hulp vandaan om van Gomeo af te komen?

groet,

Bert

Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik ook last van het gomeo-probleem. Echt om heel chago van te worden.

Ik zal ook de instructies volgen en mijn log op die site plaatsen. Hopelijk is het dan snel opgelost.

Ik heb ook het Gomeo probleem!!!

ik zal hier even mijn hijack this log plaatsen!!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:04:07, on 7-3-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:)

Hijackthis logjes worden reeds lange tijd niet meer op Helpmij.nl nagekeken. Daarbij is het niet gewenst in iemand zijn / haar topic mee te liften.

Gomeo voorgoed verwijderen

GOMEO verwijderen, werkte bij mij perfect!

Start Windows XP op in veilige mode (druk tijdens opstarten herhaaldelijk op F8 )
Navigeer naar map “documents and setting / uw gebruikersnaam”
Zoek daar de map “local settings” , het is waarschijnlijk dat deze map verborgen
is, maak hem zichtbaar door dat in – mapopties – te doen.
Zoek naar de bestanden 4f1.exe – jfzfuarj[1].exe – 4fc.exe – csrss.exe en verwijder
deze allemaal.
LET OP : het bestand csrss.exe komt ook voor als systeembestand in Windows/system 32, dat moet ABSOLUUT blijven staan.
Maak daarna de prullenbak leeg en start de computer opnieuw op.
U gaat uw browser aanzetten en merkt dat er een probleem is met de proxyserver.
Ga naar internetopties / verbindingen – LAN instellingen. Daar ziet u dat vakje
proxyserver is aangevinkt en verwijst naar server 127.0.0.1 – poort 54283.
Verwijder deze server en poort, haal het vinkje weg bij proxyserver.
Heeft u 2 browsers dan zal dat bij allebei moeten gebeuren.
Uw browser werkt weer, maar bij het opnieuw opstarten komen er 2 waarschuwingen
over het ontbreken van csrss.exe. Negeer deze waarschuwingen door op OK te drukken.
Wilt u deze waarschuwingen ook verwijderen – EN LAAT DIT DOOR EEN DESKUNDIGE DOEN - ga dan naar het register . Zoek csrss, ik vond deze bij windowsNT/current version/windows --LOAD ……………… csrss.exe. Verwijder deze regel en het startup-probleem zou ook voorbij moeten zijn. MAAK VOORAF een backup van het register .

HEEL VEEL SUCCES

De Gomeo bestrijders

Beste Ronaldino,

Misschien had ik het voordeel dat ik precies wist op welk tijdstip de narigheid mijn computer binnenkwam. dit dank zij de virusbestrijder PC-veilig die meldde dat csrss binnenkwam maar geen kwaad kon. Foutje dus van PC-veilig. Een half uur later was ik al aan het werk om te verwijderen, het kan dus best zo zijn dat als Gomeo al langer op je computer aanwezig is er meer of andere schade wordt aangericht.
Hoe dan ook, we zijn allebei blij dat de ellende voorbij is.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan