Hoi Zee Online,
Ja die meta-dingesten kunnen in de head.
Op dit moment is de titel van de nieuwspagina (met het overzicht:
http://users.telenet.be/titske/nieuws.htm):
HTML:
<title>Zee Online - Nieuws</title>
Daar zou ik van maken:
HTML:
<title>Nieuws uit Blankenberge :: Zee Online</title>
want iemand die nieuws uit Blankenberge zoekt, zal waarschijnlijk niet op het idee komen om als zoekwoorden aan Google op te geven: "Nieuws Zee Online".
Iets dergelijks kan je ook met de afzonderlijke nieuwsberichten doen; niet:
HTML:
<title>Zee Online - Titel van het nieuwsbericht</title>
maar bijvoorbeeld:
HTML:
<title>Zee Online :: Nieuws uit Blankenberge :: Titel van het nieuwsbericht</title>
Verder zag ik dat je voor de kop het lettertype "Ravie" gebruikt. Dat is een hele leuke golvende letter, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat lettertype toevallig op hun pc hebben staan. Die zien dan gewoon de Times New Roman, of wat ze anders als standaard lettertype voor hun browser hebben opgegeven.
Ik zou de Ravie wel gebruiken, maar dan als lettertype voor een logo'tje of iets dergelijks.
Dat zou dan zoiets kunnen worden (
www.developerscorner.nl/csshunter/tests/images/zee-online.png):
Wat voor Google ook erg belangrijk is, is dat de structuur van de pagina heel duidelijk is (met koppen <h1>, <h2> enz.), en dat er correcte html wordt gebruikt. Er staan nu bv. style-opdrachten midden in de <body>, maar daar horen ze niet. Een style-blok hoort in het <head> gedeelte (of, beter, een los stylesheet dat in de <head> wordt aangehaakt; dan hoeven de styles ook niet elke pagina opnieuw ingeplakt te worden).
Er staat geen DOCtype op de pagina vermeld, en evenmin een "charset" (waarmee grofweg aangegeven wordt welke codering voor lettertekens de browsers moeten gebruiken). Er staan ook "verboden" (zwaar verouderde) tags in zoals <center> en <font>, en af en toe ontbreekt er een afsluitende </li> of </div>.
De
html-validator legt bij dit soort dingen
op alle slakken zout.
Samengevat: hoe beter de pagina, hoe betere resultaten in Google; alle beetjes helpen!
Ik zou ook eens
deze cursus doornemen, daar staan van allerlei weetjes in om een site zo goed mogelijk te krijgen.
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter