Google alerts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zee Online

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Hallo iedereen,

Ik ben geaboneerd op de google arts over een bepaald onderwerp.
Mijn website gaat over dat zelfde onderwerp, en nu had ik graag gehad dat Zee Online (zo heet mijn website) mee tussen die alerts staat. Dus, van zodra ik iets plaats op mijn website, dit ook via zo'n google alert wordt verstuurd. Maar hoe doe ik dat? Hoe en waar kan ik zoiets inorde brengen? Heb er al naar gezocht, maar niets gevonden. En is zoiets gratis? Graag hulp a.u.b.

Komt je website wel goed boven in de zoekresultaten van Google? Het kan ook afhangen van de trefwoorden. Als je hier een link plaatst naar je website kunnen wij even hiernaar kijken.

Je kan niet betalen om boven te komen in Google Alerts. Als je bijvoorbeeld gevonden wil worden op het trefwoord Blankenberge dan moet je ook in Google op dat trefwoord bovenkomen. Trefwoorden kun het beste ook in de titel van je pagina, en in de koppen op de pagina zetten. Je kan bij Google meer informatie vinden over hoe je je website optimaliseert:
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=40349

Verder heb ik gezien dat je website een lage Pagerank heeft. Dit is belangrijk voor Google.

Succes!

Hoi fritzi,

Dat mn site een lage page rank heeft kan best, want de site bestaat nog maar sinds 2 augustus.
Trouwens bedankt voor de nuttige informatie. Heb dit zeker eens gelezen.

Bedankt iedereen!

Maar humm, nog een vraagje.
Er bestaat zoiets dat je moet toevoegen in je broncode key words of zoiets.
Daar kan je dan woorden ingeven, dat wanneer men die in een zoekrobot intypen je site dan mee in de zoekresultaten komen te staan. Maar wat en waar moet ik dat allemaal plaatsen?

En tot slotte nog een laatste vraagje. :o
Ik had graag een persoonlijke tekst geplaatst. Dus bijvoorbeeld: "Ik typ nu willekeurig de site Kust.org. Geef ik als voorbeeld. In die zoekresultaten komt er dan krijg ik bij de zoekresultaten dit te zien: ""31 maart 2010 ... Officiële portaalsite voor toerisme aan de Vlaamse Kust. Raadpleeg hier het actuele weerbericht, zoek een overnachting of activiteit, ...
Vuurwerk - Evenementen - Overnachten - Nieuwpoort
www.dekust.org/ - In cache - Vergelijkbaar"

Wat en waar moet ik iets plaatsen zodat ik ook zoiets kan maken dat een persoonlijke informatie geeft over de pagina.

Kan iemand mij helpen?

Dit kun je plaatsen in de code van je pagina, in het <head> gedeelte:

<meta content="keyword1, keyword2, etc." name="keywords" />
<meta content="Informatie over je site." name="description" />

Keywords worden door de meeste zoekmachines niet meer gebruikt. De description wordt getoond in de zoekresultaten lijst van Google.

Hier is nog meer informatie om je website beter vindbaar te maken: website promotie.

En als je serieus verder wil met je website is het beter om een goede domeinnaam te kopen.

Dit kun je plaatsen in de code van je pagina, in het <head> gedeelte:

<meta content="keyword1, keyword2, etc." name="keywords" />
<meta content="Informatie over je site." name="description" />

Keywords worden door de meeste zoekmachines niet meer gebruikt. De description wordt getoond in de zoekresultaten lijst van Google.

Hier is nog meer informatie om je website beter vindbaar te maken: website promotie.

En als je serieus verder wil met je website is het beter om een goede domeinnaam te kopen.

Die meta dingens, ik ga ze tussen de head tags zetten he?! :o

Hoi Zee Online,
Ja die meta-dingesten kunnen in de head.
Op dit moment is de titel van de nieuwspagina (met het overzicht: http://users.telenet.be/titske/nieuws.htm):
HTML:
<title>Zee Online - Nieuws</title>
Daar zou ik van maken:
HTML:
<title>Nieuws uit Blankenberge :: Zee Online</title>
want iemand die nieuws uit Blankenberge zoekt, zal waarschijnlijk niet op het idee komen om als zoekwoorden aan Google op te geven: "Nieuws Zee Online".
Iets dergelijks kan je ook met de afzonderlijke nieuwsberichten doen; niet:
HTML:
<title>Zee Online - Titel van het nieuwsbericht</title>
maar bijvoorbeeld:
HTML:
<title>Zee Online :: Nieuws uit Blankenberge :: Titel van het nieuwsbericht</title>
Verder zag ik dat je voor de kop het lettertype "Ravie" gebruikt. Dat is een hele leuke golvende letter, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat lettertype toevallig op hun pc hebben staan. Die zien dan gewoon de Times New Roman, of wat ze anders als standaard lettertype voor hun browser hebben opgegeven.
Ik zou de Ravie wel gebruiken, maar dan als lettertype voor een logo'tje of iets dergelijks.
Dat zou dan zoiets kunnen worden (www.developerscorner.nl/csshunter/tests/images/zee-online.png):

zee-online.png

Wat voor Google ook erg belangrijk is, is dat de structuur van de pagina heel duidelijk is (met koppen <h1>, <h2> enz.), en dat er correcte html wordt gebruikt. Er staan nu bv. style-opdrachten midden in de <body>, maar daar horen ze niet. Een style-blok hoort in het <head> gedeelte (of, beter, een los stylesheet dat in de <head> wordt aangehaakt; dan hoeven de styles ook niet elke pagina opnieuw ingeplakt te worden).
Er staat geen DOCtype op de pagina vermeld, en evenmin een "charset" (waarmee grofweg aangegeven wordt welke codering voor lettertekens de browsers moeten gebruiken). Er staan ook "verboden" (zwaar verouderde) tags in zoals <center> en <font>, en af en toe ontbreekt er een afsluitende </li> of </div>.
De html-validator legt bij dit soort dingen op alle slakken zout.

Samengevat: hoe beter de pagina, hoe betere resultaten in Google; alle beetjes helpen!
Ik zou ook eens deze cursus doornemen, daar staan van allerlei weetjes in om een site zo goed mogelijk te krijgen.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hoi CCShunter,

Bedankt voor de fijne reactie, en de goede hulp!
Ik zal de aanpassing eens gaan aanbrengen, want vind het zeer goed.
Dat logo dat je me gaf, mag ik dit gratis gebruiken van je?

Hoi Zee Online,
Graag gedaan.
Dat logo dat je me gaf, mag ik dit gratis gebruiken van je?
Ja hoor. *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
*) Een gift t.b.v. de Pakistan-overstromingsramp op People-for-People zullen ze zeker graag ontvangen. Daar hebben ze meer water dan ik kan zien als ik aan het strand ga staan.

CSShunter,

Kan je even uw echte naam geven?
Dan zal ik u tussen de colofon zetten als dank voor het gratis logo'tje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan