Google voorkeuren; pagina's in het Nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Via voorkeuren heb ik zoeken in pagina's in het Nederlands aangevinkt (en opgeslagen). Toch blijft Google zoeken op het Internet.
Hoe komt dit en hoe los ik het op.

Groeten,
Kees

Ja, Nederland maakt deel uit van het Internet, waar had jij dan Nederlandse pagina's willen gaan zoeken?

Ik bedoel dit verschil

attachment.php

Bijlagen

• google.JPG
    google.JPG
    37,6 KB · Weergaven: 574
Dan staat het dus precies goed ingesteld! Kijk vooral ook even naar de hits die je krijgt als je een zoekvraag geeft. Wat valt je dan op? De meeste / bovenste pagina's zijn in de Nederlandse taal. Naarmate je pagina's verder komt, 2,3,4, etc. worden het steeds meer anderstalige pagina's.
M.i. staat het e.e.a. dus correct ingesteld bij jou.

Je hebt gelijk gast0225, dat valt mij nu pas op. Eerder was dat niet zo en had de voorkeur voor pagina's in het Nederlands wel een functie.
Dan nog even voor het principe. Als ik de voorkeur instel op pagina's in het Nederlands dan houdt Google deze instelling niet vast, en andes wel. Waar kan dat aan liggen?

Bijlagen

• google1.JPG
    google1.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 75
Mmm, bij mij slaat ie ook niet de taalvoorkeur NL op. Bij de instellingen-pagina zegt Google na de klik op "Voorkeur voor pagina's geschreven in: NL" dat de voorkeur is opgeslagen, maar ho maar! :(
Nu staat er helemaal onderaan op de instellingen-pagina:
Opmerking: u kunt geen voorkeuren instellen als u cookies heeft uitgeschakeld in uw browser.
Maar mijn cookies stonden gewoon aan... (geprobeerd in FF en IE: allebei geen opslag van de voorkeur).
In elk geval: als je bij uitzetten van een browser automatisch de cookies laat verwijderen, ben je zeker de voorkeursinstelling kwijt.
Maar waarom anders ook, begrijp ik niet. Zie ik iets over het hoofd dan?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan