Google-vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
hoi

ik heb 2 vragen mbt Google. Als ik de naam van een bepaalde website intik dan komt, gelukkig, de site als bovenste naar voren. Echter, alle andere pagina's worden daaronder getoond. Goed voor de vindbaarheid, maar eigenlijk vind ik het een beetje slordig. Iemand een tip/truc om alleen 1 pagina te laten vinden?

En, andere vraag: hoe kun je je eigen privacy waarborgen? Ik hoef eigenlijk niet, als ze mijn naam intypen, gevonden te worden op het internet. Hoe kun je dat regelen?

Hoor graag

bvd

Iris

als je op 'ik doe een gok' drukt ga je naar direct naar de pagina die normaal het bovenste zoekresultaat zou zijn. is dat wat je wilt?

op vraag 2: door je gegevens nergens openbaar in te vullen...

Um, toch niet zo veel aan de hand, geloof ik.
Vraag 1:
Als ik de naam van een bepaalde website intik dan komt, gelukkig, de site als bovenste naar voren. Echter, alle andere pagina's worden daaronder getoond. Goed voor de vindbaarheid, maar eigenlijk vind ik het een beetje slordig. Iemand een tip/truc om alleen 1 pagina te laten vinden?
  • Dat gebeurt altijd als je de volledige naam/URL van een site in Google invult, bv. ook: www.google.nl/search?q=helpmij.nl.
  • Maar als je alleen de naam (zonder .nl) als zoekwoord opgeeft, wordt het maar tot een paar resultaten beperkt (met erbij de link: "Meer resultaten van ... weergeven?"), zoals: www.google.nl/search?q=helpmij.
  • Nu heb ik wat collega's die bij het zoeken van een site altijd het volledige webadres in het Google-venstertje tikken (Google is hun startpagina) in plaats van in de adresbalk :shocked:, maar de meeste mensen zullen gewoon de adresbalk gebruiken als ze de complete URL al hebben, en al die door Google gevonden pagina's niet tegenkomen.
Het lijkt me dat er dus niet zoveel aan de hand is.
Als je persé wilt dat er nooit andere pagina's op Google getoond worden dan alleen de startpagina, dan kan je in de <head> van alle andere pagina's zetten:
HTML:
...
<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />
...
Dat moet in Dreamweaver ingegeven worden, dus: ontopic! ;)
Maar wat er dan gebeurt, is dat alle (tref)woorden op die andere pagina's niet door Google gezien worden, en je dus nooit via Google rechtstreeks op een vervolgpagina kunt komen, ook al is dat voor een bezoeker uiterst relevant. En de Google-ranking van de site als totaal duikelt natuurlijk naar beneden.
Conclusie: het lijkt me dus niet zo slim om Google buiten te sluiten.

Vraag 2: Inderdaad, je gegevens nergens openbaar in vullen...
  • Bv. in het telefoonboek een geheim nummer nemen, want met een online nummerzoeker is het zo opgesnord, met adres en al. Behalve als je Jan Janssen heet, want daar zijn er heel veel van. ;)
  • En slopen uit sociale media, als ze er al op staan.
  • Vervolgens ook: hopen dat anderen ook geen gegevens over jou opnemen (of ze vriendelijk vragen die te verwijderen).
Trouwens: via Google kan je precies zien wie wat waar en wanneer over jou op het web gezet heeft. :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Thanks, CSS hunter, daar kan ik wat mee.
Nou ja, dan eigenlijk ook weer niks, want Google is wel heel erg machtig. Ik ben behoorlijk actief her en der, en daar is ook niks verkeerds aan, maar ik hoef echt niet overal terug te vinden zijn via Google. En ja, daar ontkom je dus niet aan....

Dus, maar 'braaf' door blijven gaan met wat ik doe.

Thanks!

Iris

Een paar onvindbaarheidsmaatregelen:
  • Niet overal dezelfde gebruikersnaam opgeven.
  • Nooit opgeven: "echte naam = ...".
  • Geen woonplaats-gegevens.
  • Geen eigen foto als avatar gebruiken.
Van dat soort!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan