GPS Tracks worden niet goed weergegeven in Google maps

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Ik neem fietstochten op met een GPS logger (I-gotU). Deze worden ingelezen in bijbehorende software (@trip PC van Mobile Action). Dit gaat goed en een mooi programma. Met het programma kun je de tracks zien. Ze worden binnen de software getoond in Google Maps. Op een computer met Window7 worden de tracks niet goed weergegeven. Het zelfde programma op een andere PC met exact dezelfde data etc. gaat wel goed. Deze heeft XP professional. Ook getest bij iemand anders met pc met windows 7. Dezelfde tracks worden daar ook goed getoond. Conclusie: het ligt niet aan het programma zelf. alle tracs worden slecht geprojecteerd. Ook die een paar jaar geleden zijn gemaakt. Het is overigens een tijd wel goed gegaan, maar er is dus iets in de pc waardoor dit (sinds enige maanden) gebeurd. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Overigens, de tracks kunnen geëxporteerd als GPX bestand en kunnen bij voorbeeld ook getoond in Google earth of welke andere GPS-viewer dan ook. Daar worden ze goed weergegeven.

Ik vermoed dat iedere PC afzonderlijk een plug in hiervoor moet installeren. Dat zou kunnen verklaren dat het bij de ene wel werkt en bij de andere niet.

Laat gerust weten als het niet zo is er zijn hier meer helpers die dit probleem wellicht al hebben gehad. Succes. ;)

Misschien hebben ze een plugin op een site met dat merk van dat ding.

Laatst bewerkt:
Het heeft niets met plugins te maken, hoewel, het probleem is ontstaan nadat de tracks niet meer laadden in Google maps. Bleek dat Google een api key had veranderd en dat was niet bekend bij Mobile Action. Zij hebben dat na enige weken opgelost met een patch/update van hun software. In de tussentijd heb ik uit onwetendheid geprutst met api key aanvragen en installeren, verwijderen, nieuwe installeren etc.etc. Was dus allemaal niet nodig want het was een algemeen probleem. Dit gepruts heb ik maar op één computer gedaan, daar waar het nu niet meer goed werkt. Daarnaast is er later nog een update geweest en volgens mij is het daarna ontstaan. Die laatste update draait ook op de computer waar het wel werkt. Het blijft een raadsel.

Hallo Peer, jammer dat ik je niet verder kan helpen. En een raadsel zeg dat wel.

Toch bedankt voor het meedenken. Ik hoop toch nog reacties te krijgen.

Hallo Peer zelf gebruik ik deze site altijd hij is alleen voor een Garmin, maar je zei er is iets met windows 7 aan de hand zou het kunnen dat dit het is.

Onzichtbare bestanden en mappen zichtbaar maken. Ik dacht nooit geschoten is altijd mis.

By the way ik ben zelf ook een fiets fanaat en heb die Garmin Montana 650, een geweldig apparaat. www.Javawa.nl

Deze pagina. http://www.javawa.nl/zichtbaarheidbestanden.html

En hier nog wat aanvullend http://www.javawa.nl/zoeken.html

Ik gebruik dan clean eject. enz enz. Laat eens weten hoe het je verging.

Had al alle verborgen data (in een verborgen directory) weggegooid (na back-up van de ingelezen tracks) en het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan is alles leeg en zijn er geen achterliggende data bewaard gebleven. Dan in een maagdelijk programma de tracks weer ingelezen. Ze worden nog steeds niet goed weergegeven. Bij precies het zelfde op andere computer worden de tracks wel goed weergegeven. Het zit dus niet in de tracks en ook niet in het programma. Moet iets zijn in de "samenwerking" van het programma met google maps.

Laatst bewerkt:
Peer. Ja dan is het kennelijk iets met synchroniseren op een server zou dat een mogelijkheid kunnen zijn. Ik roep maar wat he.:shocked:

Ik was nog even hier en dat ziet er leuk uit was even aan het surfen. Wellicht is daar iemand met hetzelfde probleem, support enz enz. Deze Verder kom ik ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik wacht nog even op andere suggesties.

Er komen geen reacties meer en vooralsnog sluit ik de vraag. Zal weer " inbreken" wanneer er onverhoopt toch nog een oplossing komt.

Ik gebruik al jaren Sporttracks, waarin een Google plugin in zit. Opeens werden de kaarten niet meer goed weer gegeven... Herinstallatie hielp niet.
Baalde als een stier... maar na een week of 8 ... zonder maar ook ets bewust te doen... was het probleem voorbij en niet meer voorgekomen.
Was zowel onder XP als onder Win7.
Achteraf vermoed ik dat Google op de achtergrond met een script bezig was als voorbereiding op de nieuwe Google maps die nu draait..
En dat Sporttracks daar niet compatibel mee was. Ik heb er geen print screens meer van. Het zag eruit alsof delen van Google maps schermen herhaald naast weer gegevens werden (oa die tools waarmee je in en uit zoomt, het zag er iig heel vreemd uit).

De genoemde software ken ik niet, maar ik vermoed dat het een instelling is in je browser bij google maps.
Google maps heeft standaard een andere aanduiding voor de breedtegraad en lengtegraad.
Google opent meestal met decimale graden. Bijvoorbeeld 53,98476
Mijn navi staat op graden, minuten, tienden en dan is de notering 53 gr. 58,476 minuten.
De 53 graden is bij beide noteringen gelijk. Mijn navi rekent na de graden tot 59,9999 minuten en dan komt de volgende graad. Google rekent door tot 99,999 en dan komt de volgende graad.
Uit de google notering 53,98476 is de 53 bij beide gelijk. De 98 vermenigvuldig je met 0,6 en dat wordt dan 58 minuten en de 476 is bij beide weer gelijk.
Ergens bij de instellingen van google maps kun je kiezen voor de soort aanduiding van de lengtegraad en breedtegraad.
De afwijking bij de 'foute' pc kun je ook eenvoudig controleren door bij een duidelijk punt de lengtegraad te zoeken en voor datzelfde punt nogmaals te doen bij een pc zonder problemen.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan