Graag een advies betreffende componenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoi,
Ik moet voor iemand een systeem bouwen en zou graag wat advies willen hebben wat de beste oplossing is qua componenten.
Er zijn voorwaarden : zo mag het bedrag niet teveel boven de 400 euro uitkomen.
*Kast en voeding zijn al aanwezig

*Mobo moet socket AM2 zijn, het liefst Asrock.
*CPU moet een AMD athlon 64 X2 6000+ 2MB, zijn.
*Geheugen moet 2 GB zijn.
verder: een redelijke videokaart
HDD hoeft geen grote te zijn, 160 GB is genoeg.
En een DVD RW speler.

Dus welk mobo, welk geheugen, HDD, DVD-RW en wat voor videokaart passen het best bij elkaar voor dat bedrag en waar kan ik dat het best bestellen. Alternate , Salland ?
Ik zou het geweldig vinden als iemand een advies kan geven.

Let wel op met je voeding als dit een bestaande is. De meeste nieuwe moederborden hebben nu een 24 pins aansluiting ipv 20 pins. Als je voeding nu maar 20 pins heeft en je nieuwe moederbord 20 pins dan moet je ook de voeding vernieuwen.

Zelf bestel ik ook altijd bij Alternate. Via de PC Builder kun je eenvoudig een PC samenstellen. Daarna noteer je de artikelnummers en dan bestel je die los bij Alternate.

Je weet dan zeker dan de componenten met elkaar kunnen samenwerken.

Hoi,

Dus welk mobo, welk geheugen, HDD, DVD-RW en wat voor videokaart passen het best bij elkaar voor dat bedrag en waar kan ik dat het best bestellen. Alternate , Salland ?
Ik zou het geweldig vinden als iemand een advies kan geven.

Probeer de pcbuilder van Alternate eens.

Mvrgr,

René

Wat is dan een redelijke videokaart voor rond de 60 euro ?

Tja, de kaarten beginnen zowat met de prijs van 60,00 en lopen op tot ca. 700,00 Je zou gewoon de goedkoopste PCI kaart erin kunnen stoppen (ca. 60,00) en of die die dan redelijk presteert is geheel afhankelijk van wat je er mee gaat doen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat je niet een game zoals Call of Duty 4 wil gaan spelen (want dat zal een teleurstellende ervaring worden) en misschien wil je helemaal niet gamen en zal die kaart voor jou wel voldoende presteren. In ieder geval kan ik je daarin niet adviseren en ik hoop dat je slaagt in het samenstellen van je pc.

Mvrgr,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan