grabit download en xlned server

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoldve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Sinds gisteren valt de downloadsnelheid steeds weg met grabit naar 0 en dan weer omhoog en terug.(normaal rond (800Kb)
Ik gebruik xlned als newserver zonder download beperking, ik heb ook newsleecher geprobeerd, echter dezelfde problemen.Verschillende computers gebruikt in zelfde netwerk helpt ook niet. Weet iemand een oplossing ?
Arnold

Geen nieuwe virusscanner erop ? ( Welke heb je ? ) En heeft het hiervoor wel altijd gewerkt?
Niks veranderd?

Je bent op de hoogte van het feit dat twee scanners op één systeem af te raden is?
Zet de virusscanner eens uit ( en verwijder er eentje ) en kijk of het dan beter gaat.

ok ik zal avast uitzetten, vreemd dat het al meer dan een jaar wel goed gaat.
alvast bedankt. Arnold

Ik heb avast uitgezet, geen verbetering gaat nog steeds van hoog naar 0 en dit herhaalt zich steeds

AVG ook uit?
Ik zit me suf te denken. Wat je nog kan proberen want dat was bij een andere gebruiker als test gedaan is dat je in Veilige Modus MET Netwerkmogelijkheden opstart dus dat je wel contact hebt met internet en dan even downloaden met Grabit.
Er start dan niks op wat in de weg kan zitten en weten we iets meer.

Sinds dinsdag zijn wij begonnen het het migreren van onze opslag naar de nieuwe spools zodat de oude spools geupgrade konden worden. In theorie zou dit geen impact mogen hebben op het usenet platform en zou alleen de overcapaciteit gebruiken worden voor de migratie. Helaas was dit niet van toepassing en werd het server park meer belast dan wij voorspelt hadden.

Door de aanhoudende problemen op het serverpark hebben wij besloten om vrijdag (gisteren) de migratie te stoppen en het verlies voor lief te nemen, als gevolgen hiervan is < 10% van de de retentie verloren gegaan. Het verlies betreft voornamelijk oudere bestanden. De bestanden zijn we beschikbaar op onze fallback server maar door de grote hoeveelheid dat we kwijt zijn geraakt zal de download snelheid van de fallback niet optimaal zijn. De huidige status is nu dat wij van de oude spools alle hardware geupdate hebben en dat er nog een enkele spools vandaag nog het besturingssysteem geinstalleerd zal worden.

We hopen alle spools dit weekend af te krijgen inclusief de installatie van de software zodat we vanaf maandag de retentie kunnen opbouwen. Verder zal er ook gekeken worden naar een compensatie nadat het server platform 100% draait zodat we dan pas kunnen zien hoe groot de schade is. Tot nu toe hebben wij de alle problemen die van onze kant kwamen gecompenseert en dat zal in dit geval ook zo zijn.

Er kunnen nog problemen zijn nu.
Er is op dit moment iemand in ons serverpark om een server te vervangen die
voor de 502 errors & vertraging zorgen.
Dit moet dan in de loop van de dag opgelost zijn.

Xlned Team

Xlned zal zoals gewoonlijk alle verloren dagen compenseren.

Het probleem is gevonden.
Er is een probleem met een van de nieuwe opslag servers gevonden waardoor deze server het hele platform vertraagde. Dit probleem is inmiddels opgelost en de snelheid zou weer op een beter niveau moeten liggen. We maken ook goede voortgang met het installeren en configureren van de extra opslag voor de verbeterde retentie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan