Grabit download steeds langzamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenmiddag,

Ik heb Usenet van Eweka, en gebruik Grabit om binarys binnen te halen. Werkt goed met 420 kb/s, maar het rare is dat als k Grabit opstart dat de begindownloadsnelheid wel 1000 mb/s is. het loopt dan in 30 seconden ongeveer af en blijft dan hangen op 420 kb/s ongeveer. Kan ik het ophogen naar 1000 mb/s of niet?

mvg
Vincent

Dat hangt van het soort abonnement af welke jij bij je provider hebt.Die zal hem wel afknijpen.
Als die niet sneller is houd het op. Het zal in ieder geval niet aan Eweka en Grabit liggen.
Dus de vraag is : Welk abbo je hebt met welke snelheid ?

Laatst bewerkt:
Bij mij download hij ook eerst een stuk sneller dan mijn internet snelheid en dan loopt hij net zoals bij jouw terug naar je snelheid die je normaal download. Dus volgens mij klopt dit gewoon wat er bij jouw gebeurt.

Daar heb ik ook last van. In mijn geval heb ik een abonnement van @home.
Voorheen downloade ik met 1000-1300kbs nu rond de 600kbs, ik hoorde dat ze port 119 afknijpten. Wel *****n voor mij en anderen.

Geen last mee,ik download met ongeveer 2400 kb/s.....

Maar nogmaals, afhankelijk van je abonnement.

Hallo,

Als poort 119 wordt afgeknepen, kun je beter de SSLreader van eweka gebruiken.
Je gegevens zijn hetzelfde. Dus dan ziet het er zo uit.
Server: sslreader.eweka.nl
Login: normale gebruikersnaam
Wachtwoord: Normaal wachtwoord
Poort: 563

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Als poort 119 wordt afgeknepen, kun je beter de SSLreader van eweka gebruiken.
Je gegevens zijn hetzelfde. Dus dan ziet het er zo uit.
Server: sslreader.eweka.nl
Login: normale gebruikersnaam
Wachtwoord: Normaal wachtwoord
Poort: 563

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Bedankt voor joun info.
Ik heb namelijk ook eweka, dus ga het uitproberen.

Speedtest geeft 444,5, dus dat klopt met de snelheid van Grabit.

Daar heb ik ook last van. In mijn geval heb ik een abonnement van @home.
Voorheen downloade ik met 1000-1300kbs nu rond de 600kbs, ik hoorde dat ze port 119 afknijpten. Wel *****n voor mij en anderen.

Ik ga nu proberen de raad van theblindman op te volgen.

Bedankt voor alle info alvast!

Nee beste man, je hebt nu eenmaal niet meer snelheid van je provider dus houd het gewoon op.
Daar kan jij niks aan doen behalve een ander abonnement nemen.

@home is nu Ziggo. Zelf ook Ziggo (voorheen Multikabel) en kan gewoon op volle snelheid downloaden en nog nooit gemerkt dat zij poorten knijpen. Maar mogelijk dat dit nog een erfenis is van @home uit het verleden.

Als speedtest dezelfde waarde geeft klopt de snelheid dus met Grabit.

Helaas heeft Ziggo nog wel eens last van snelheidsproblemen op diverse plekken in NL Mogelijk dat je snelheid in zijn algemeenheid dus nu lager is waardoor je dus ook langzamer download.

Zolang de speedtesten lager blijven dan je abbo zal Grabit niet sneller dan dat kunnen.

Je kunt hier eens zoeken in het forum of er meer zijn die snelheidsproblemen hebben in jouw omgeving. http://ziggo-gebruikers.nl/cms/

Vermeld ook eens welk abbo je hebt want dat is wel handig om te weten qua snelheid wat je max kunt halen.

Als je speedtest niet snel genoeg is volgens je abbo kun je helaas alleen maar gaan bellen met Ziggo ook al moet je daar een tijd in de wacht staan. Alleen zo kunnen ze iets voor je doen.

Zelf paar werken terug gehad dat de snelheid ineens heel traag was en door het forum van Ziggo gebruikers met meerdere de klacht gemeld bij de helpdesk. Eerst natuurlijk krijg je van alles te horen dat het niet aan hun kant zit maar gewoon volhouden en als je meerdere mensen kunt vinden daar dan de krachten bundelen en allemaal bellen.
Na ons bellen was het vrij snel verholpen.

Wij hebben volgens mij een casema of kpn abbo, bij hen ook dat soort problemos?

Wij hebben volgens mij een casema of kpn abbo, bij hen ook dat soort problemos?

In reactie 9 geef je aan dat het je gebruikt maakt van @home ?
Casema is ook Ziggo.

Multikabel, @home en Casema zijn samengegaan onder de naam Ziggo.
KPN weet ik niet.

Sorry, misverstandje, dat had iemand anders gezegt, maar ik bedoelde met die reactie van hem dat het misschien aan de port kon liggen.

Niet helemaal zeker, maar volgens mij casema. Ik zal dat nog even chekke.

Als je weet bij wie en welk abbo je hebt kan je kijken of je snelheid klopt namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan