Grafiek in Excel van MySQL Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy Ownage

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hallo,

Ik heb nu een PHP-script die de gegevens van mijn MySQL-database exporteert naar Microsoft Excel en deze weergeeft in rijen en kolommen zoals ik dat wil. Voor elke vraag (het is een enquête) heb ik een rij. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om voor elke vraag (dus elke rij) een grafiek te maken. Dit moet gebeuren via een programmeertaal en ik dacht aan PHP, maar ik heb niet zo een idee waar ik moet beginnen en hoe ik dit kan doen.

Misschien dat iemand me kan helpen?

Je zou voor het tekenen van de grafiek in PHP even hier kunnen kijken.

Je zult natuurlijk wel de data uit de database moeten halen, maar ik neem aan dat je dat wel lukt (gedeeltes 'lenen' uit het script dat je nu al gebruikt en aanpassen).

Succes,

Tijs.

Je zou voor het tekenen van de grafiek in PHP even hier kunnen kijken.

Je zult natuurlijk wel de data uit de database moeten halen, maar ik neem aan dat je dat wel lukt (gedeeltes 'lenen' uit het script dat je nu al gebruikt en aanpassen).

Succes,

Tijs.
Die data opvragen moet lukken inderdaad. Is het niet mogelijk om de grafieken in Excel weer te geven, of maakt dat het alleen maar moeilijker? Ik zocht trouwens naar zo'n taart/cake/pizza-grafiek of hoe je dat ook noemt :P

Dan heb je dus bij elke vraag zo'n pizzaatje met 4 stukken (de antwoorden dus). Kan dat ook met GD Library?

Lijkt te kunnen (verwachtte ik al). Zoek zelf maar even in Google: "pie chart" "gd library"

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan