• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met trend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hallo,

Ik probeer onze productie binnen het bedrijf in kaart te brengen.
Aan de ene kant is er de productieplanning (die gaat uit van bepaalde normen/snelheden) Planning is bv 300 min. op een dag
Aan de andere kant is er de werkelijkheid hoe de productie werkelijk verlopen is. bv 360 min deze dag

Dit verschil van -60 min wil ik in een grafiek weergeven over langer termijn (eigenlijk hele jaar) zodat duidelijk is of we op de goede weg zitten of niet (stijgende of dalende lijn)
Wie kan mij hierbij helpen, en hoe zorg ik ervoor dat de dagen waarop geen productie is niet meegenomen worden?

Voorbeeld bestandje hieronder (het gaat om kolom G (ik heb nu wat aangeprutst)

Bekijk bijlage Voorbeeld productielijst.xlsx

Goedemorgen,

Ja zoiets idd jkpieterse!
Ik kon me er niet echt een voorstelling van maken maar dit ziet er goed uit :-)
Ik ga ermee aan de slag, bedankt!

Klein probleempje:

Als gepland en werkelijk hetzelfde is (dus bv 201 en 201) dan komt er geen 0 te staan maar -3E-14 en in de grafiet geeft ie aan: -6,25278E-13
Kan dat opgelost worden misschien?

(opgelost)

Wel ander vraagje:
ik wil graag het datablad klaarmaken tot 31-12-2017 (de gegevens komen hier automatisch in te staat) maar hoe zorg ik ervoor dat de grafiek zelf alleen de data pakt tot de huidige datum (vandaag) zeg maar

Laatst bewerkt:
Ik heb je gegevens daarom omgezet tot een tabel (Opmaken als tabel op de Start tab), dan groeit de grafiek vanzelf mee met je gegevens.

Oke, duidelijk

Maar dan moet ik dus elke dag de tabellen (productielijnen/werkzaamheden) (30 in totaal) handmatig met 1 regel uitbreiden, kan dat niet anders?

Zodra je iets onder de tabel tikt, breidt deze zich vanzelf uit, daar hoef je niks voor te doen.

ja klopt, en dat is al heel mooi,
Maar nu moet ik dus wel dagelijks handmatig 30 tabellen bij langs om een datum (regel) erbij te zetten.
(de tabel laat ik zoeken op datum en productielijn, om de gegevens op te halen vanuit een ander tabblad waar alle data van alle lijnen in komt te staan)
Kan natuurlijk wel, maar ik ben van het gemak en had gehoopt dat dit anders zou kunnen. :-)

Laatst bewerkt:
Gewoon de laatste datumcel selecteren en een eind met de vulgreep omlaag trekken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan