• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieken houden + probleem met tablad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jointhan

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2005
vraag 1: Kan ik een grafiek houden, ook al doe ik de gegevens in de cellen weg??

vraag 2: ik heb eens een excel-bestandje mega mooi uitgewerkt met design enzo... en daarna begon ik iets te maken in blad 2.

Alles ging goed maar de volgende keer dat ik excel opende was het bovenste deel van blad 1 veranderd door de gegevens van blad 2 (de achtergrond enzo ook :eek: )

Iemand bekent met 1 of de 2problemen ?

Laatst bewerkt:
Hoi Jointhan,

De grafiek kun je selecteren en dan in bijv. Word via Bewerken - Plakken speciaal - Afbeelding plakken. Dan zijn de koppelingen weg en kun je het nogmaals kopieren en plakken in Excel. Het lukt mij niet om het als afbeelding rechtstreeks in Excel te plakken.

Probleem twee komt mij zeer vreemd voor. Heb je een keer de twee tabbladen geselecteerd en toen iets gedaan? Zijn er koppelingen middels formules of zo?

Groeten,

Richard

1
Je kunt ook met het fotocamera'tje een afbeelding kopieren en in hetzelfde blad plaatsen - deze kun je dan kopieren en in elk prog zetten.

2 is onbekend of je moet perongelijk 2 tabbladen hebben geselecteerd.(wit maken met Ctrl)

mvg Imod

Laatst bewerkt:
andere mogelijkheid om grafiek te behouden
Kopieren, invoegen ilustratie, clips ordenen en daar gaan plakken. Zo kan je de grafiek overal gaan invoegen als afbeeldin

Bedankt allemaal

Ik kan mij niet herinneren bij 2 dat ik eens de 2 tabs heb geselecteerd:confused:

Wat ik wel weet (mss niet de oorzaak maar ja :confused: ) is dat ik eens als hij vroeg om de macro's in ofuit te schakelen dat ik UIT heb gekozen

Kan dit de oorzaak zijn :o :rolleyes:

Thanks iedereen:thumb:

EDIT: Waar staat dat fotocamera'tje?

Als je een grafiek in Excel los wilt koppelen van zijn gegevens, dan kan je het volgende doen:
klik in bijvoorbeeld een kolomgrafiek 1 x met links op een kolom. In de formuleregel zie je dan de formule. Ga in die formuleregel staan en druk op F9 en ENTER. Nu is die grafiekreeks omgezet van verwijzing naar harde waarden. Mochten er nog meer reeksen in je grafiek staan, dan moet je dit per reeks herhalen.

Succes ermee.

Geplaatst door Joop de Rooy
Als je een grafiek in Excel los wilt koppelen van zijn gegevens, dan kan je het volgende doen:
klik in bijvoorbeeld een kolomgrafiek 1 x met links op een kolom. In de formuleregel zie je dan de formule. Ga in die formuleregel staan en druk op F9 en ENTER. Nu is die grafiekreeks omgezet van verwijzing naar harde waarden. Mochten er nog meer reeksen in je grafiek staan, dan moet je dit per reeks herhalen.

Succes ermee.

ik versta niet goed wat je bedoelt joop:o

EDIT: got it :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan