Grafische kaart wordt niet herkent?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Ik heb een Alternate systeem waar alles on-board zit, dus ook het grafische gedeelte. Nu heb ik een grafische kaart gekocht maar die wordt niet herkent. Althans, het ding doet niks en in apparaatbeheer wordt de kaart niet getoond. Nou ben ik op het gebied van hardware niet erg thuis en het enige "technische" detail dat ik kan geven is dat er een Foxconn G4 1MXE moederbord in zit.
Iemand een idee hoe dat kan?

Hoi,

Je manual geeft aan dat je in de bios de pci -e moet acyiveren/aanzetten weet niet welke videokaart heeft deze een extra voeding aansluiting en op je moederbord is daar ook de vierpolige aansluiting aangesloten

Laatst bewerkt:
Dank voor het antwoord.
Ik ga even in de BIOS neuzen om te kijken of ik de pci-e kan activeren.
De kaart heeft geen extra voeding.

Hoi,

En de vier polige plug ook aangesloten?

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    13,7 KB · Weergaven: 282
Laatst bewerkt:
Nee, want er zit geen extra voeding bij. De kaart is overigens een Radeon HD 6450 PCI express 2.1 bus.
Ik heb dit kaartje gekocht omdat onder Linux de resolutie veel te hoog is, waaruit blijkt dat het on-board spul weer niet onder Linux werkt.

In de BIOS zaken op Enabled gezet die met PCI te maken hebben, maar zonder succes.

Denk dat Modag de vier-polige aansluiting op je moederbord laat zien voor de extra CPU stroom, niet van de videokaart. :)

@ modag: die vierpolige plug geeft enkel wat extra power aan de processor, niet aan de videokaart ;)

@ Cor: Je hebt de videokaart geplaatst, kabel (naar de monitor) op de nieuwe kaart aangesloten en je krijgt beeld maar de driver wordt niet geïnstalleerd? Of krijg je helemaal geen beeld met de nieuwe kaart?

Helemaal geen beeld. Zie het apparaat ook niet onder apparaatbeheer.

Hoi,

Was in de veronderstelling ook voor videokaart maar niet goed gelezen in manual maar toch heb ik zelf wel eens probleem gehad dat videokaart niet werkte maar was wel ander moederbord

Ok, even voor de BIOS instellingen (ik ben even in de manual van je moederbord gedoken).

Voor het instellen dat je PCI-e videokaart als eerste gepakt moet worden moet je het volgende doen:
BIOS --> Advanced Chipset Features --> North Bridge Configuration
Daar staat: Initate Graphics Adapter. Dit moet op PEG/PCI staan voor je nieuwe videokaart eerst te pakken.

Dat is het ei van Columbus Michael, naar aanleiding van de eerste tip van Modag heb ik de instelling op PCI-Peg gezet. Het moet dus PEG-PCI zijn.

Allen hartelijk dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan