grafische problemen en crashes door beeldscherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

44thsavage

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
ik heb de laatste tijd nogal veel problemen met grafische mankementjes en crashes.
mijn scherm begint soms (in game) rare kleuren te krijgen, vb:
WoWScrnShot_090707_203055.jpg

graficalerror.jpg

en daarna crasht mijn pc nogal veel. veel gebeurt het dat ik mijn pc nog hoor draaien maar mijn scherm werkt niet meer. (controlelampje word oranje)
daarna moet ik mijn pc handmatig rebooten.
Ik dacht eerst dat het mijn grafische kaart was maar na dat ik de laatste driver gedownload had heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
ik krijg als mijn pc weer opgestart is wel een error(die ik niet echt duidelijk vind) waar iets in staat over de drivers van mijn beeldscherm. Ik heb een Acer AL718 en heb de drivers willen downloaden maar ik krijg geen exe file om de driver te installeren, enkel deze bestandjes:
ad02(security catalog), ad02( ICC profile) en ad02(setup information)
dus hoe werkt dit nu juist? en weet iemand of dit wel het probleem is?

Hoi,

Het lijkt op een temperatuur probleem heb je daar al naar gekeken wat de temperatuur is en dan vooral van de videokaart.

Modag

Dit zijn artefacten en die worden door de grafische kaart veroorzaakt.
Dat kan aan de drivers liggen, maar ook aan de temperatuur van de GPU kan te hoog zijn
Daarvoor kun je even controleren of er stof in de koelerfan zit.
Verder zie je dit bij te enthousiast overclocken of een defect grafisch geheugen.

mvg leo

klinkt niet goed, want mijn temperaturen die ik zie zijn
CPU: 35°C
system: 45°C wat me niet echt te warm lijkt (hoewel er redelijk wat stof in mijn pc zit :o)
of bedoelen jullie deze temp niet?
overclocken doe ik niet.

aan een defect grafisch geheugen kan niets gedaan worden veronderstel ik? :/

Hoi,

Eigenlijk de temp van de gpu, en inderdaad aan het grafisch geheugen kan niets gedaan worden volgens mij .

Modag

dit is bijna onmiddelijk na het opstarten
speedfan.jpg

dit is na 20 min gamen
speedfan2.jpg

temp1 F711882F
temp2 F711882F
temp3 F711882F
HD0 HD0(250, 1GB)
Core 0 INTEL CORE
Core 1 INTEL CORE
Core NVidia Video Card
Ambient NVidia Video Card

Hopelijk helpt dit iets? 70 graden is nu niet echt zo veel denk ik?

En wat zegt het eigen programma van de Nvidia kaart over de temperatuur?

Overigens hou ik het op defect grafisch geheugen.

als het niet lukt om de temperaturen te achterhalen, kun je het met GPU Z proberen.

die zegt dat mijn systeem 206 graden heeft, dat zal ik dan maar niet geloven :)

die zegt dat mijn systeem 206 graden heeft, dat zal ik dan maar niet geloven :)

Dit is wat het eigen nvidea programma weer geeft?
Normaal is dat nauwkeurig.
Videokaarten kunnen hoge temperaturen hebben, maar dat houdt op bij zo'n 150 graden dan bevriest het beeld(hmm grappig:))

stof verwijderen maar
defect grafisch geheugen betekend einde van kaart

Je hebt in Verkenner het tonen van extenties uit staan waardoor je niet ziet dat de gedownloade driver bestaat uit te bestanden AD02.CAT AD02.ICM en AD02.INF. Het inf bestand is zeg maar de driver. Je haalt bij Apparaatbeheer, via Configuratiescherm - Systeem, de driver van de monitor weg die Windows heeft geïnstalleerd en start opnieuw op zodat Windows een nieuw apparaat ontdekt en vraagt waar de drivers zijn of je kies op de tabbladen van eigenschappen van het beeldscherm voor nieuwe driver installeren. Bij LCD schermen trouwens ook zoveel mogelijk de vernieuwingsfrequentie en resolutie die is aanbevolen aanhouden of het spel niet laten uitvullen. Probeer het dan nog eens.

tja dat wou ik nu net vandemorgen eens bekijken maar mijn pc start niet op.
(pc draait scherm blijft zwart) ik heb het al nog eens gehad maar ik veronderstel dat het met hetzelfde te maken heeft. na ongeveer 30 min werkt ie weer en na 10 min is hij dan opgestart.
zeer bizar en vervelend

2 uur later blijkt hij nog altijd niet op te starten, nu begin ik mij toch zorgen te maken :(
kan dit allemaal door dat grafisch geheugen?

sorry dat ik deze topic weer open maar er klopt nog iets niet.
alle vermoedens waren verkeerd, kheb mijn videokaart laten testen in een andere pc, en daar werkt alles goed. enige andere ideeen?(hoewel ik niet weet of hij die rare kleuren krijgt, dat zal hij wel nog ondervinden door er nog wat langer op te testen)
Maar zijn pc start wel op ^^

Dit is geen heropenen, neem de tijd.
Je dacht dat het aan de drivers ligt, deze moet je natuurlijk altijd installeren.

ik krijg als mijn pc weer opgestart is wel een error(die ik niet echt duidelijk vind) waar iets in staat over de drivers van mijn beeldscherm. Ik heb een Acer AL718 en heb de drivers willen downloaden maar ik krijg geen exe file om de driver te installeren, enkel deze bestandjes:
ad02(security catalog), ad02( ICC profile) en ad02(setup information)
dus hoe werkt dit nu juist? en weet iemand of dit wel het probleem is?

Ik heb je uitgelegd dat de drie gedownloade bestanden inderdaad drivers bestanden zijn. Als Windows de standaard monitor kwijt is - omdat je de installatie van de driver ongedaan maakt, dan zal er de volgende keer bij het opstarten om de locatie van die bestanden gevraagd worden of anders installeer je nieuwe hardware waarbij je geen standaard driver laat installeren maar uitdrukkelijk deze bestanden aanwijst. Je schrijft dat het scherm zwart blijft, heb je al geprobeerd om op te starten in veilige modus (F8 bij het opstarten herhaaldelijk indrukken)? Ik zal er maar meteen bij zeggen dat je met veilige modus het aantal kleuren en de resolutie terug schroeft naar VGA maar niet de frequentie. Zou de LCD monitor op 60 Hrz draaien en je hebt 70 Hrz geselecteerd omdat je geen driver had, dan blijft het beeld op zwart. Je zou dan een CRT monitor aan moeten sluiten om dat bij geavanceerd te verhelpen.

dat kan ik inderdaad ook nog eens proberen, hoewel ik nooit aan de frequentie gekomen heb, maarja pcs doen soms rare dingen van zichzelf :)
voor het moment heb ik geen videokaart omdat ze nog bij die andere persoon ligt maar ik zal dit zeker eens testen.

wat ik dan ook weer raar vind is dat we eens de bios gereset hebben, en dan ging het scherm weer(we zijn wel nooit in windows geraakt), en dan zei de pc dat we opnieuw moesten opstarten, en daarna ging ie dan weer niet meer, ook niet als we de bios opnieuw resetten.
zegt dit iemand iets?

Ik bedenk mij net iets, mijn muis is een diamondback, met leds in dus, en aangezien die leds niet oplichten, wilt dat dus ook zeggen dat de pc niet opstart eingelijk.
dus betwijfel ik of het iets zal helpen met een ander scherm of andere frequentie toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan