Gratis domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zij al dat ik geen doorverwijzingen wil.

Ja zo ver was ik. Alleen je moet je TK domein aan je (in dit geval) Woelmuis domein koppelen zodat als je bezoekers bijvoorbeeld www.gast0563.tk intypen dat de website die op Woelmuis is gehost op het gast0563.tk domein word weergegeven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zo ver was ik. Alleen je moet je TK domein aan je (in dit geval) Woelmuis domein koppelen zodat als je bezoekers bijvoorbeeld www.gast0563.tk intypen dat de website die op Woelmuis is gehost op het matteoblazevic.tk domein word weergegeven.
Zoals ik hierboven al zei; je site wordt dan in en iframe weergeven, een zoekmachinebot die naar domeinnaam.tk gaat zal alleen maar zien dat er op dat adres een iframe staat, maar verder niets. Als je site dan al in google te vinden is dan is het onder domeinnaam.woelmuis.nl. Je kunt een .tk domein prima gebruiken als je gewoon wat aan het experimenteren bent met het bouwen van sites, of als je gewoon voor de gein iets in elkaar hebt gedraaid. Maar, als het iets serieuzer is dan ontkom je niet aan een normale domeinnaam en die kosten nu eenmaal geld, zij het niet veel.

Zoals ik hierboven al zei; je site wordt dan in en iframe weergeven, een zoekmachinebot die naar domeinnaam.tk gaat zal alleen maar zien dat er op dat adres een iframe staat, maar verder niets. Als je site dan al in google te vinden is dan is het onder domeinnaam.woelmuis.nl. Je kunt een .tk domein prima gebruiken als je gewoon wat aan het experimenteren bent met het bouwen van sites, of als je gewoon voor de gein iets in elkaar hebt gedraaid. Maar, als het iets serieuzer is dan ontkom je niet aan een normale domeinnaam en die kosten nu eenmaal geld, zij het niet veel.

Je haalt me de woorden uit mijn vingers. Dankje voor de aanvulling.

betaal voor 1 jaar hosting 90 euro + 1,98 voor de .nl
== Hosting € 92,- en zelfs "gratis" .nl domeinnaam. - Uuf! :shocked: Zo kan ik het ook!

Heb je wel een iets beter pakket dan normaal.
Dat moet wel kloppen: want voor nog geen € 17,- tot € 25,- per jaar (incl. BTW) kan je ook hosting inclusief een .nl domeinnaam hebben (250 MB schijfruimte, 10 GB dataverkeer p/maand, geen set-up of adm. kosten).

Maar terug naar gast0563:
  1. Je wilt géén doorverwijzing of iframe.
  2. Je wilt géén subdomein van een provider.
  3. Ik wil echt niks gaan betalen!

Daarmee is de vraag dus eigenlijk:
  • Welke provider is zo gek om ergens een server (+ serverruimte + koeling + veiligheidszaken + programmatuur + stroomkosten + onderhoud + enz.) neer te zetten waarop ik (en ongetwijfeld 25.000.000 anderen) gratis mijn website kwijt kan, en dan ook met een gratis domeinnaam-registratie?
  • En daar komt bij: als jij inkomsten uit de site zou willen halen (bv. met advertenties, Adsense o.i.d.), dan zijn op deze manier alle kosten voor de provider, en alle winsten voor jou.

Nu moet je weten: alleen al om als provider .nl domeinen te mogen registreren, kost het € 820,- per jaar (excl. BTW, zie hier onder "Hoe meld ik mij aan als registrar?"). Daarbij moet je kunnen aantonen dat je voldoet aan alle eisen om registrar te kunnen spelen, en dat zijn geen kinderachtige eisen (zie hier). Behalve dat: al die eisen brengen ook (grote) kosten met zich mee (bv. opzetten en bijhouden van gebruikersadministratie, boekhoudkundige eisen, inschrijving Kamer van Koophandel, belasting-toestanden, enz. enz.).

Dus om provider te zijn en webruimte te kunnen aanbieden moet je eerst torenhoge kosten maken. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen: van de klanten! - En wil je concurreren, dan moeten het lage kostprijzen voor de klant zijn > en dan kost het extra jaren voordat je je investering er uit hebt en eindelijk iets als winst kunt gaan maken. Vóór die tijd legt een provider er alleen maar op toe, net als elk ander bedrijf dat een frisse start maakt.

Samengevat:
Het is gewoon logisch dat het antwoord op je vragen 1,2,3 is wat Naarling al veel eerder zei: "Ik wil graag gratis bier en eten, maar dat krijg ik ook niet." - "Bij mijn weten kun je dan kiezen tussen niks, nakkes en nada." - "als het iets serieuzer is dan ontkom je niet aan een normale domeinnaam en die kosten nu eenmaal geld, zij het niet veel."

Alternatief:
  • Alléén een domeinnaam registreren van rond € 6,- à € 8,- per jaar (soms met 1e jaar voor ca. € 2,50).
  • Zelf op je pc een server installeren, en die domeinnaam daarnaar toe laten hevelen.

Maar ...
  • ... dan moet de provider van je internet-verbinding het wel toestaan (want het kan een vracht extra dataverkeer betekenen).
  • ... dan moet je pc dag en nacht aan staan om je site bereikbaar te laten zijn,
  • ... dan komen alle veiligheidsmaatregelen op jouw nek,
  • ... dan moet je ook alle server-programmatuur er nog opzetten + om de haverklap updaten.
  • ... enz.
Dat lijkt misschien goedkoop, maar als je alleen al de stroomkosten van je pc gaat berekenen, kan je wel eens voor verrassingen komen te staan: een hostingpakket valt waarschijnlijk veel goedkoper uit! Als je dan ook de uren gaat meerekenen die je nodig hebt voor (a) het krijgen van de nodige vakkkennis om een server goed te laten draaien, en (b) voor het installeren en bijhouden van je server: dan kom je zeker veel duurder uit.

Kortom: als je er geen € 25,- per jaar = ca. € 2,- per maand voor over hebt om een site de lucht in te sturen, dan is die site kennelijk niet zo heel erg belangrijk. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Klopt. 25gb schijfruimte 50gb verkeer.

gratis .nl is toch een actie? Ik heb het al een tijdje toen was dat niet :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan