Grijs & Groen tinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Canon Pixma IP8500,alles wat ik zo ongeveer print qua foto's bevatten veel groen en te veel grijs tinten, b.v de kleuren van een bergwant is grijsachtig i.p.v. bruinachtig, ik heb deze printer ter reparatie terug gestuurd naar Canon en die hebben er toen een nieuwe printerkop in gestoken om dit te verhelpen maar helaas dus niet.
Ik probeer nu alles uit om het goed te krijgen maar daar is bijna geen beginnen meer aan ik zou nu eigenlijk elke foto die ik uitprint eerst handmatig moeten instellen, maar dat is ook niet altijd de oplossing, ik gebruik gewwon canon cartridge en de printer is 2mnd, weet iemand hoe ik van die rare kleuren afkom? want ik heb zelf geen idee meer, ik gebruik alleen glanzend fotopapier en mijn instellingen zijn ook zonder allerlei effecten.

Fred........

Ik zou m nog 1 keer laten opsturen naar canon.
Als ie het dan nog niet goed doet naar de winkel teruggaan & een nieuwe eisen,(omdat dit zonde is van je inkt & tijd)

Normaal gesproken zou ik dat ook doen maar ik heb nog zoveel werk te doen dat ik toch hoop dat er iemand me iets meer kan vertellen, want het zou zomaar kunnen dat er meerdere oorzaken zijn en dat het niet aan de printerkop heeft gelegen...

Fred...

Hallo

Dan zou het wel een verspilling van geld geweest zijn aan ... "cannon".

En hebben deze er nutteloos een nieuwe printerkop in gemonteerd..

Er is garantie op de herstelling.

Deze dus claimen , want printer werkt niet .

Peter

Misschien dat het de beste oplossing is maar of het dan wel goed kom dat weet ik niet en je geld terug krijgen daar hebben ze nog nooit van gehoord..
Fred...

volgens het consumenetenrecht mag de winkelier als eerste een reparatie doen.

wanneer dit geen oplossing biedt dan zijn ze verplicht om de koop te ontbinden.

dus de opmerking "geen geld"terug die kennen we niet

wat je wel moet doen is (aangetekend) ze een brief sturen dat ze het probleem oplossen binnen bijv 2 weken en zo niet dat je van de koop afziet.

ze hebben zich hier dan aan te houden

oh ja en als de winkelier zich beroept op "garantie canon" dat is het probleem van de winkelier.

jij hebt een overeenkomst met de winkelier en niet met canon

maar je moet er wel zelf achter aan zitten en eigenlijk niet hier maar via helpmij een oplossing zoeken!

Normaal gesproken ga je eerst een printer calibreren voordat je er foto's mee af gaat drukken.
Ook mij Canon kent een kleurcalibratie mogelijkheid en die is al een paar jaar oud.
Sterker nog, officieel zou je het na iedere cartridge wissel weer moeten doen. Dit geldt niet alleen voor Canon maar voor ieder merk printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan