• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen in een beveilgd tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemorgen,

Ik heb een beveiligd tabblad waarin de gebruikers sommige cellen wel en andere cellen niet kunnen bewerken. Sommige kolommen heb ik gegroepeerd.
Als ik de beveiliging op het tabblad zet dan werkt de (de)groepeer functie niet meer.
Ik heb op internet al rondgekeken en daar de volgende code gevonden. Deze code is geplaatst in ThisWorkbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("Blad1")
.Protect UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With
End Sub

maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Krijg nog steeds de meldingdat ik beveiliging van tabblad af moet halen.

Is hier een oplossing voor ?
Ik heb Excel 2010

mvg
John

De code werkt dus daar ligt het niet aan. Kan je het bestandje even plaatsen?

Heb je het bestandje eerst gesloten, na het plaatsen van de code?
Daarna weer openen, dan zou het moeten werken.

Laatst bewerkt:
In bijlage een testje voor het groeperen in een beveiligd tabblad
Het tabblad is beveiligd maar er zit geen wachtwoord op

Bijlagen

Je hebt de code niet in de module van Thisworkbook staan maar in de module van Blad1 en "Blad1" bestaat niet maar heet "Test groeperen".

Bijlagen

het leven kan soms zo simpel zijn :)

Bedankt voor terugkoppeling, dit werkt

mvg
John

Nog aanvullende vraag:
is er ook een code beschikbaar om in een beveiligd tabblad zoals in voorbeeld bijlage, te sorteren ?
Ik krijg hier, ondanks dat ik sorteren en autofilter aanzet, een melding dat ik eerst beveiliging moet uitzetten

Deze code heb ik ook gevonden.
Code:
Private Sub WorkbookOpen()
    Sheets("Naam van je blad").Protect 
    UserInterfaceOnly:=True
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan