• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen werkt niet bij de 5e groep

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoek de code : in elk blad staat nu de code. ook de inklap code als je het blad verlaat

Hoe krijg ik de code werkend naar mijn excel bestand? En is het ook mogelijk om alle oranje vanaf het begin dicht te hebben? Stel ik klik nu de eerste open onder de rode regel dan zijn alle oranje die dan openen ook al open, het is de bedoeling dat alles dicht zit totdat je op het oranje klikt en dan komt er pas groen en geel uit.

Let wel op dat er niet aleen oranje onder de rode balk zit, maar dat er soms ook geel en groene onder zitten die je wel moet kunnen blijven zien (dit is als het ware het uitklapsel van rood)

http://puu.sh/d5Z3o.png

nog een vraagje:
heb jij zo'n breed scherm? waarom overlappen die gebieden elkaar niet? (in de breedte)
een kleine verspringing van 1 of 2 kolommen is toch geeft visueel genoeg duidelijkheid.

Omdat de cellen allemaal een andere breedte hebben kan ik ze er niet onder zetten en als ik ze er helemaal onder zet dan is het niet duidelijk (in het geval van een samenstelling in een samenstelling) of de samenstelling deel uit maakt van het hoofdonderdeel of van de samenstelling in het hoofdonderdeel

Laatst bewerkt:
Hierbij het volledige bestand (wel zonder gegevens)
Het is dus de bedoeling dat als je een tab opent:

Je ziet de rode regel, onder die rode regel staan enkele oranje regels en mogelijk geel en groene regels. Als je op een oranje regel klikt dan opent alles dat daarin zit, maar als er een samenstelling in zit (oranje) dan blijft deze dicht totdat je daar op klikt.

Ik heb op de eerste tab geschreven wat de bedoeling is.

Gr TimBekijk bijlage Samenstelling2.xlsx

Dubbelklik in de bijlage op de cellen (kolom Qty) met rode vette cijfers in het 'eerste' werkblad.

en vervolgens in de uitgeklapte rijen in de Qty kolom daarvan.

Bijlagen

Het voorbeeld klopt bijna, als je de bovenbouw s010 uitklapt dan klappen de samenstellingen die daarin zitten ook meteen uit, is er een oplossing om deze dicht te houden totdat je erop klikt?

Gr

Edit: is het in en uitklappen kolom gebonden? ik had namelijk graag de 1e weggehaald (zoals in het laatste bestand dat ik geupload heb)

2: Hoe kan ik dit script toevoegen aan andere tabbladen? (ik heb nog geen script werkende gekregen zelf)

3: kan het in en uitklappen worden toegevoegd aan de hele regel in plaats van alleen het nummer?

Gr Tim

Laatst bewerkt:
Ad 1: nee
Ad 2: zoek eens bij gebeurtenissen in het werkboek
Ad 3: ja; dat kun je zelf zo gauw je het gebruikte mechanisme doorgrondt.

probeer deze eens uit: rij1 dubbelklikken of rood dubbel klikken doen ook wat:

De eerste paar samenstellingen werken goed alleen:
onderaan eerste kolom staan gele regels "deel van het hoofdonderdeel" deze moeten blijven staan onder de lijst van ingeklapte samenstellingen. Er lijkt iets mis te zijn met het dubbelkliken op de 2e kolom met 2 samenstellingen, als ik de 2e aanklik dan klapt er ineens heel veel in. Ook moeten deze 2 in de 2e kolom bijde verdwijnen omdat ze een deel zijn van de samensteling in kolom 1

Gr Tim

Ad 1: nee
Ad 2: zoek eens bij gebeurtenissen in het werkboek

Ik kan geen gebeurtenissen etc vinden in excel zelf of in vba? Als ik het google kom ik uit op codes om fouten in de code op te sporen..

Gr

Pak er eens een goed VBA handboek bij om beide suggesties goed te analyseren.

Pak er eens een goed VBA handboek bij om beide suggesties goed te analyseren.

Ik zit eerlijkgezegd tot over mijn oren in het werk met de herindeling van het magazijn als stagaire, heb dan ook niet erg veel tijd om nu te leren hoe ik excel moet programmeren. Ik snap dat er van mijn kant misschien wat meer input moet komen maar ik heb simpelweg de ervaring hier niet voor. Als ik hier en daar een plekje zie dan reageer ik hier zo duidelijk mogelijk. Ik heb verder ook geen VBA handboek ed., misschien op google maar daar heb ik het nu simpelweg te druk voor.

Ik waardeer de VBA scripts die geschreven zijn om mijn vraag om hulp te beandwoorden maar ik kan hier helaas zelf geen input op geven wat betreft de codering of het programeren/werkend krijgen in het geheel.

Gr Tim

het komt waarschijnlijk steeds dichterbij.
mag hij helemaal inklappen (op de bruine na) as je op rood dubbel klikt?
of moeten dan alle groenen en gelen die gebonden zijn aan een bruine recht boven zich open blijven?

Bijlagen

Dat bestand is bijna perfect op 1 ding na: als je de bruine op regel 47 dubbelklikt moeten regel 48 en 54 verschijnen, als je dan weer op 47 klikt dan sluit regel 73 aan op de onderkant van 47.

Gr Tim

ik neem aan dat je het over blad S019 hebt.
rij 48 en rij 54 worden bij mij nooit verborgen. of bedoel begrijp ik het niet ?

Blad S019 ja, ik meende dat dit het eerste blad was. Het is dus inderdaad de bedoeling dat deze 2 oranje blokken worden gezien als een onderdeel van die in kolom 1. Let wel op dat deze dus ook nog moeten kunnen uitklappen.

Als ik nu op 47 klik dan klappen bijde samenstellingen uit aan de rechter kant, het is de bedoeling dat de 2 samenstellingen dan verschijnen, wel gesloten, en het geel en groene stuk moet ook verschijnen samen met de 2 gesloten samenstellingen. Je kunt dan als je wil op een samenstelling kliken en dan opent die.

Alvast bedankt,

Gr Tim

Sorry voor de late reactie ik zit vandaag thuis, kan hier helaas geen excel openen ik laat het je maandag weten of eerder als ik weer op mijn laptop kan.

Gr

De werking is helemaal perfect er zit alleen een bug in: in tab 2 kun je de laatste oranje uitklappen, vervolgens verschijnen 2 nieuwe oranje aan de rechterkant met daaronder nog extra groen/geel, dit is goed. Maar als je op de onderste van de 2 oranje klikt en weer inklapt dan verdwijnen ook alle gele regels helemaal aan de linkerkant onder het oranje. Als je vervolgens alles weer inklapt dan komen deze terug.

http://puu.sh/dcqtD.png
http://puu.sh/dcquO.png
http://puu.sh/dcqvk.png

Gr

Werkt perfect zoals ik kan zien op 2 tabbladen, ik ga alle gegevens even invoeren en alles testen maar zover ik zie is het helemaal oké

Toch fijn dat er mensen zijn die dit allemaal weten en het hier de kennis aanbieden!

Bedankt voor alle moeite afgelopen dagen ik waardeer het enorm.

Gr Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan