Groepsbeleid in vista home premium installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

B0ries

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Ik weet dat groepsbeleid (gpedit.msc) in XP Home te installeren is. Zelfs de computer te upgraden naar windows XP pro.

Is dit ook mogelijk met windows vista home premium?

Ja dat kan met de standaard Vista DVD.

Bij vista word namelijk gekeken aan de hand van je serial die je invoert welke versie Vista er geinstalleerd word. dus installeer met een ultimate serial en je krijgt de ultimate opties er gewoon bij

Ja dat kan met de standaard Vista DVD.

Bij vista word namelijk gekeken aan de hand van je serial die je invoert welke versie Vista er geinstalleerd word. dus installeer met een ultimate serial en je krijgt de ultimate opties er gewoon bij

Maar .... als ik nu een Vista HP versie heb aangeschaft met de daarbij behorende Product Key, dan kan ik toch niet een willekeurig andere Product Key van een andere versie gebruiken zonder in de (activatie-) problemen te komen?

Ik heb een notebook home premium, met herstel cd... niet mogelijk dus?

Maar .... als ik nu een Vista HP versie heb aangeschaft met de daarbij behorende Product Key, dan kan ik toch niet een willekeurig andere Product Key van een andere versie gebruiken zonder in de (activatie-) problemen te komen?

Je komt nu in het gebied waar legaal van illegaal gescheden gaat worden.
Indien je een legale ultimate key hebt zul je (als het goed is) zonder veel moeite die legale versie kunnen installeren zonder activatie moeiten....

Het illegale cirquit is natuurlijk een stukje lastiger om de activatie perikelen te omzeilen.

De DVD bevat alle versies van Vista en op basis van de product key word de juiste geinstalleerd. (het kan natuurlijk zijn dat een HP of soortgelijk bedrijf hun DVD aangepast hebbem maar dat gebeurt mijns insziens niet zo vaak

Hm... ja dat idee had'k al. Ik hoopte dat een paar registerwijzigingen genoeg zouden zijn, maar dat blijkt tegen te vallen. Ik heb gpedit.msc nodig om iets uit te voeren onder de knoppen afsluiten/afmelden van't menu start. (dr staat nu een snelkoppeling op't bureaublad, maar dat wordt vaak vergeten). En ik heb geen ultimate product-key nee.

Gpedit is eigenlijk niets meer dan een manier om register instellingen aan te passen als je geen domein gebruikt. Dus wat je aan wil passen kan ook in het register zelf,

http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=18c90c80-8b0a-4906-a4f5-ff24cc2030fb is dan een handige sheet om te zoeken welke policy welke registersetting aanpast

Die had'k al gevonden.. heb alleen geen idee (en niet echt't lef...) om het toe te passen in't register! Als ik weet dat't werkt vind ik het een minder groot probleem, maar als'k wat verkeerd doe, en het systeem wil niet meer opstarten, heb'k wel een beetje een probleem. Natuurlijk kan ik dan nog opnieuw installeren, maar toch.

Als iemand weet hoe je 'n bepaald batch-bestand kunt koppelen via het register aan afsluiten/afmelden/opnieuw opstarten.. Ik heb dat namelijk nog niet kunnen vinden op de vista sheet. Ook in XP moet dit nog gebeuren...

Laatst bewerkt:
Het leuke in deze is natuurlijk dat je een script wil inbakken voor het afsluiten zou je een grove fout maken kun je niet meer afsluiten :) dus opstarten zal nog wel lukken.

zet het script in "C:\Windows\System32\GroupPolicy\Machine\Scripts\Shutdown"
In mijn geval heb ik het script Ellasar.CMD daar gezet

Onderstaande is een export van mijn register na het toevoegen van dit bestand als logof script

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy\Scripts\Shutdown\0\0]
"Script"="Ellasar.CMD"
"Parameters"=""
"IsPowershell"=dword:00000000
"ExecTime"=hex(b):00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00

Kijk even of je in je vista dezelfde paden hebt (dit is een win7 export)

Laatst bewerkt:
Je hebt op vista home premium geen 'scripts' of 'shutdown' map! Dus dat gaat wat moeilijk...

op 7 initieel ook niet. maak ze aan :)

Hm.. sleutels aanmaken ging prima, maar toen de bit-waarden! Ispowershel is een d-word waarde, standaard.
Parameters? Script? Exectime? Hoe moet'k daar waarden voor aanmaken?

In principe kun je mijn code in een .reg bestand gooien en dan aan het register toevoegen
(indien het pad gelijk blijft)

In principe kun je mijn code in een .reg bestand gooien en dan aan het register toevoegen
(indien het pad gelijk blijft)

Juist.. zoveel verstand heb ik niet van't register;). Kun je stap voor stap uitleggen hoe'k dat moet doen?

Naja, ik ga het over een tijd weer proberen, eerst m'n examens en school maar naar behoren afmaken! Bedankt in ieder geval voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan