groot probleem HS

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Heb hier een pentium2 staan die gekocht is bij een dokter. (occasie) Nu kan ik de HS niet formateren nog een fdisk uitvoeren, als ik een nieuwe schijf plaats vind hij ze wel, maar kan geen besturingssysteem op zetten. Van de pc zelf weet ik werder niets, want hij is van mijn kleine nichtje. Zelf weet ze er ook niets van. Wie kan mij helpen?

Nu staat W95 erop en dat wil ik veranderen naar W98, maar de pc zegt dat de 95 niet kan overschreven worden. Nu wil ik de schijf formateren maar dat gaat niet, dan probeerde ik een fdisk te doen. Dat gaat ook niet, daarom plaats ik een nieuwe schijf, die vind hij maar ik kan geen besturinssysteem erop zetten.

Is die nieuwe schijf wel gepartitioneerd en geformatteerd?

Groetjes,
Bennie

Staat de virus optie in de bios mischien aan . Meestal op del drukken bij opstarten en dan in de bios de optie op disabled.

Laatst bewerkt:
De bios van de pc is "Trident TVGA bios C4.4 (02)".
Heb in de pc een andere HS met W98 erop ingezet (die komt uit mijn pc), En als ik hem opstart verschijnt:

System board device resource conflict
Press F1 for setup, esc to boot

dan druk ik op esc en dan verschijnt er:

I/O - fout
vervang de diskette en druk op een toets

Een harde schijf met een besturingssysteem erop in een andere PC plaatsen is vragen om problemen. Dat gaat niet.

Groetjes,
Bennie

Dat wist ik niet, dus weer iets bijgeleerd dank u.

Die pc is gekocht bij een dokter, de originele schijf kan niet geformateerd worden, noch fdisk uitvoeren en de W95 kan niet overschreven worden.

De andere schijf had ik er al eens ingestoken, en dan W98 erop zetten. Maar in de bios werd ze herkent, maar verder deed ze niets. Daarom had ik W98 erop gezet via mijn pc.

Waarom kan de originele schijf niet geformatteerd worden? En waarom kan daarop FDISK niet worden uitgevoerd? Dat is nog onduidelijk.

Groetjes,
Bennie

Welk merk HD heb je.

Dan kan je wellicht eea downen van de site vd leverancier. bv maxtor heeft maxblast en bootmax...
hiermee kan je de pc opstarten en de schijf formateren en partitioneren.

Ook bij een ander merk zou je dit kunnen proberen met deze progjes.

Greetz
H

De originele schijf is defect en werd vervangen door een andere. Ik heb een opstart diskette en een cd van 98. Als ik opstart vraagt hij de opstart diskette, die stop ik erin en kom dan terecht in dos. Hoe installeer ik het besturingssysteem vanuit dos?

Als je opstart vraagt ie of je met cdrom ondersteuning wilt opstarten etc...
dat wil je dan....

dan ga je naar de cdromdrive en kiest daar setup.
als het goed is installeert ie dan.

maar ik zou eerst even kijken onder fdisk hoe de schijf is ingedeeld en welke partities en ook eerst een format c doen.

Mocht fdisken niet gaan...gebruik dan een van de diskettes die je kan downen bij de leveranciers zoals ik eerst zei.

H

fdisk is gelukt en er staat 1 partitie op. Format gaat niet, mankeert een parameter zegt hij. Als ik opstart vraagt hij direct opstart diskette en gaat direkt over naar dos. Hij vraagt niets van cdrom ondersteuning.

Welke commando (format) geef je?

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan