GROOT probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Zit met een groot probleem ! Wou de pc wat opruimen en heb iets te veel weggedaan (veel te veel denk ik...)
Zou windows xp opnieuw willen installeren maar dat lukt niet want ... nu komt het .. : mijn dvd-cdromstation werkt niet meer.
Bij apparaatbeheer staat een uitroepteken. En als ik bij stuurprogrammagegevens ga kijken ontbreken er twee vinkjes bij :
C:\WINDOWS\system32\InCD Pass.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\incdrm.sys

dvd cd-rom station : LITE-ON COMBO LTC-48161H

(die pc is niet meer aangesloten op internet .......)
Zit nu op een andere pc te tikken !

Systeemherstel gaat niet (er staan geen data in vetgedrukt weergegeven!)
Kan ik windows ook anders opnieuw installeren ??? (zonder de cd)

Moet er zeker niet bijvermelden dat ik "een leek" ben op computergebied:(

Heb je in de Bios wel aangegeven om van Cdrom op te starten?. Eerste Boot zetten

euh.. ja... Moet ik in de sectie Drivers de vraag op opgelost zetten dan ?

(Bios is dat zoals opstarten in veilige modus op F8 drukken) ????

F8 is om het geavanceerd opstartmenu te krijgen. Om in je BIOS te geraken moet je heel snel op del(ete) toets drukken. Maar dit kan verschillen. Normaal bij een opstart zie je staan welke toets of toetsencombinatie je moet doen om er in te geraken. Bij sommige pc's heb je nog een apart menu om de bootvolgorde te bepalen.

als ik in bios kom staat er niets vermeld bij CD rom....

Heb op google gevonden dat InCD iets van Nero is ?? (denk dat het daarmee is dat ik iets teveel heb weggedaan, dacht dat is Nero, dat moet er dan niet meer op...

wou nog iets vragen : kan het kwaad als ik de netwerkkabel uit mijn "goede" pc haal om hem in de "probleem-pc" te steken (dan kan ik misschien de nodige drivers voor de cd-rom downloaden van het internet) om hem weer aan de praat te krijgen ??

Maar moet wel zeker zijn dat het geen kwaad kan voor mijn pc (dat wanneer ik de kabel terug op mijn - goede - pc aansluit) alles is zoals voorheen

heb mijn probleem (één van de ..) kunnen oplossen. Mijn cd-rom werkt weer (oef!). Het herinstalleren van Windows ga ik overlaten aan iemand die wat meer van computers kent dan ik :confused: want het lijkt me véééél te ingewikkeld voor mij..
Ik stel hiermee dan ook mijn vraag in als opgelost (alsook mijn vorige vraag in een andere sectie).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan