Grote bestanden delen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
je gaat naar de PC boer om de hoek, je vraagt een crosscabel van de juiste lengt, dat kunnen wij helaas niet ruiken voor jou :p en dan steek je die in beide PC op de enige plaats waar hij past :D en dan via config paneel, network conections, set up a small home/busnis network, en dan de wizard volgen..

volgens mij is winrar ook de eenvoudigste oplossing... gewoon verdelen in 2 rars en effe met 'n CD-RW overzetten naar de andere pc...

netwerkje is wel goed, maar dan zit je weer met 't probleem dat je weer ni op 't internet geraakt... of je moet 2 netwerk-kaarten in je pc hebben.

ikzelf doe zulke dingen met m'n sweex kabeltje... gewoon tussen 2 pc's via usb...
makkelijk, hoeft er niks voor te kennen of configureren, kabeltje hoeft nooit verwijderd te worden, en is zeer veilig... het progje dat 'r bij is, is amper 900KB groot... dus niks noemenswaardig.
ik vind 't ook veiliger als een netwerk, daar niks of niemand er zonder je weten kan op inloggen...
het progje (pc-linq) moet op beide systemen staan. eens je het progje opstart (op beide pc's) vinden de 2 systemen mekaar automatisch... en je internet-verbinding blijft werken op beide pc's...

't is maar hoe je 't beziet, natuurlijk...

franco

Het is echt veel eenvoudiger om de truuk uit te halen die ik aandroeg.
Maar je moet het zelf weten.
Dan laat ik het hierbij. ;)

Zoals ik het begrijp, gaat dit dan ten koste van mijn internet verbinding ! Of heb ik dit niet goed begrepen.

Ja, dat behoort tot de mogelijkheden. Ik heb zelf geen ervaring met een firewirenetwerk overigens. Een usbnetwerk is prima te doen, alleen voor hele grote bestanden (een dvd of zo) gaat dat (voor mij) te langzaam.

Doe nou gewoon een cross cable tussen die 2 PC's.
Bestand staat binnen 10 minuten op de andere PC.
Kabeltje er weer uit en je kunt weer verder.
Dus je hebt 10 minuten even geen internet.
Wanneer dat een onoverkomelijk ramp is moet je het anders doen.
Het is echt de goedkoopste, snelste en schoonste actie.

En zo een kabel kost een eurootje of tien, of leen er een van een buurman of zo, iedereen heeft die dingen tegenwoordig wel liggen ;)

We zijn nu vier dagen verder.
Je had het bestand al zovaak heen en weer kunnen sturen dat je PC's er tuurluurs van geworden zouden zijn :D

Ik denk dat iedereen nu zijn/haar beste optie wel voldoende genoemd en verdedigd heeft, laten we keus nu maar verder over aan de topicstarter, okee?

:thumb:
Klik je even op "vraag is opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan