grote HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
323
Ik heb een 200 GB harddisk maar XP pro ziet maar 133 GB
de schijf was verdeelt in een partitie van 133 en 1 van 67 maar die laatste zie ik niet meer.
Hij zat in mijn oude pc en is nu overgezet in mijn nieuwe die wel een 200 GB HDD heeft staan in zijn setup

Help.

Iemand????

Bob
 
Heb je al je partie's al verwijderd en de schijf gefomattteerd.
 
Ik wil hem natuurlijk niet formatteren want er staat te veel software op de schijf en da's absoluut zonde. Ik zie trouwens ook de 67 GB niet met partition magic of zo.

Deze schijf is echt superbelangrijk voor me en die ga ik echt niet wissen

Iemand een andere optie?????

please

Bob
 
vervelende pop up heb je trouwens bij je site over dystonie.
Ik heb al een telefoon:mad: :mad:

Of is die van helpmij.nl??
 
Laatst bewerkt:
wat was je vraag over distonie, en dat heeft helemaal niets te maken met helpmij en dat is meer bekendheid geven aan deze ziekte.
 
Laatst bewerkt:
bobkeizer65 zei:
vervelende pop up heb je trouwens bij je site over dystonie.
Die popup is niet van Helpmij, maar van de Webstat teller die op de Distonie site staat uit Humpe z'n handtekening.;)


Over je probleem, heb je wel Service pack 2 geinstalleerd? Je hebt minimaal Service pack 1a nodig om schijven groter dan 131Gb te kunnen gebruiiken.

Dit kun je ook nog proberen, maar let op de laatste zin:
Lange Pier zei:
Werkt de regfix niet? dan hoef je niet de bios te updaten, ga naar de site van de schijf maker en download de biosoverlay voor grote schijven, lijkt mij sterk dat het daar aan ligt daar hij wel 132 gig ziet.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de 48-bit Logical Block Addressing.

http://www.48bitlba.com/

Met XP is dat opgelost vanaf SP1, beter met SP2.

Maar dan zul je ook in het register aanpassingen moeten doen als de schijf al eenmaal gezien wordt als 132 gig.

En wel hier;

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Aan de rechterzijde alles deleten en rebooten zou na de install van minimaal SP1 en/of de rexfix alles moeten oplossen.

Ook zal de schijf, indien ingedeeld, misschien opnieuw moeten worden ingedeeld.
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=244782
 
grote hdd probleem opgelost

Ik heb SP2 geïnstalleerd.
Vervolgens zag hij (natuurlijk) nog steeds 131 GB.

Met Partition Magic bekeken en de rest stond als unlocated wat nu na SP2 wel zichtbaar was.

Van dit restant een nieuwe partitie gemaakt waardoorik een D:\ van 131 en een E:\ van 68 had.

Vervolgens beide partitie ge-merged en voila. Ik heb mijn 200 GB weer terug

Groetjes

Bob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan