Ik gebruik Outlook 2013 onder Windows 10.
Over de jaren heb ik een grote lijst contactpersonen opgebouwd; combinatie van privé en zakelijk.
Nu moet ik voor een heel andere toepassing een groot aantal contactpersonen toevoegen. Deze nieuwe personen (die een aparte groep gaan vormen) zitten nu in een excel spreadsheet. Er zijn maar een paar kolommen uit die spreadsheet die ik nodig heb.
De vraag is hoe dat moet.
Wat heb ik geprobeerd:
1.Ik heb de kolommen die ik niet nodig heb eruit gegooid en de nieuwe spreadsheet opgeslagen als "test.xlsx".
2.Opslaan als .csv >> test.csv
3.Vervolgens probeer ik dat bestand te importeren in de map contactpersonen in outlook
Daar bij krijg ik het volgende scherm:

Het probleem is dat alle velden links in één string gecombineerd staan en als ik dat rechts toewijs dan komt de hele string ook in één veld te staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
VRAAG: hoe "hak" ik die string in de losse elementen
PS Als ik de eerdere contactpersonen vanuit Outlook exporteer naar CSV dan zie ik dat er allemaal "" om de items staan. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik die handmatig er allemaal tussen ga zetten?
Over de jaren heb ik een grote lijst contactpersonen opgebouwd; combinatie van privé en zakelijk.
Nu moet ik voor een heel andere toepassing een groot aantal contactpersonen toevoegen. Deze nieuwe personen (die een aparte groep gaan vormen) zitten nu in een excel spreadsheet. Er zijn maar een paar kolommen uit die spreadsheet die ik nodig heb.
De vraag is hoe dat moet.
Wat heb ik geprobeerd:
1.Ik heb de kolommen die ik niet nodig heb eruit gegooid en de nieuwe spreadsheet opgeslagen als "test.xlsx".
2.Opslaan als .csv >> test.csv
3.Vervolgens probeer ik dat bestand te importeren in de map contactpersonen in outlook
Daar bij krijg ik het volgende scherm:

Het probleem is dat alle velden links in één string gecombineerd staan en als ik dat rechts toewijs dan komt de hele string ook in één veld te staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
VRAAG: hoe "hak" ik die string in de losse elementen
PS Als ik de eerdere contactpersonen vanuit Outlook exporteer naar CSV dan zie ik dat er allemaal "" om de items staan. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik die handmatig er allemaal tussen ga zetten?