grote lijst contactpersonen toevoegen vanuit spreadsheet naar outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ik gebruik Outlook 2013 onder Windows 10.
Over de jaren heb ik een grote lijst contactpersonen opgebouwd; combinatie van privé en zakelijk.
Nu moet ik voor een heel andere toepassing een groot aantal contactpersonen toevoegen. Deze nieuwe personen (die een aparte groep gaan vormen) zitten nu in een excel spreadsheet. Er zijn maar een paar kolommen uit die spreadsheet die ik nodig heb.
De vraag is hoe dat moet.
Wat heb ik geprobeerd:
1.Ik heb de kolommen die ik niet nodig heb eruit gegooid en de nieuwe spreadsheet opgeslagen als "test.xlsx".
2.Opslaan als .csv >> test.csv
3.Vervolgens probeer ik dat bestand te importeren in de map contactpersonen in outlook
Daar bij krijg ik het volgende scherm:
18-11-2015 21-52-23.jpg
Het probleem is dat alle velden links in één string gecombineerd staan en als ik dat rechts toewijs dan komt de hele string ook in één veld te staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
VRAAG: hoe "hak" ik die string in de losse elementen

PS Als ik de eerdere contactpersonen vanuit Outlook exporteer naar CSV dan zie ik dat er allemaal "" om de items staan. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik die handmatig er allemaal tussen ga zetten?

Dank voor je bericht. Dat artikel (link) kende ik, dat volgde ik ook op.
Ik heb zowel met .xls als .xlsx geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Wachtend op de gouden tip ....

Laatst bewerkt:
Ik volg precies de procedure die hier beschreven staat en ik heb Outlook2013

Je wil een ; gescheiden bestand in lezen terwijl je aangegeven hebt dat het een , gescheiden bestand is. Kan je de excelfile niet direct importeren ipv er een csv bestand van te maken? (even geen outlook in de buurt)

Je wil een ; gescheiden bestand in lezen terwijl je aangegeven hebt dat het een , gescheiden bestand is. Kan je de excelfile niet direct importeren ipv er een csv bestand van te maken? (even geen outlook in de buurt)

Nee, dat wil outlook niet; die wil alleen een csv inlezen niet een xls of xlsx

Vreemd in outlook 2010 kan het wel met een .xlx en ook met een ; gescheiden bestand. Wat je mogelijk kan proberen:
- Maak een kopie van jouw .csv bestand;
- Open deze kopie met wordpad (rechter muisknop--> openen met);
- <Ctrl> + a (alles selecteren);
- <Ctrl> + h (zoeken en vervangen);
- Vervang de ; door een ,
- Sla het bestand op en probeer het eens met dit bestand.

Anders zou ik het zo niet weten.

Vreemd in outlook 2010 kan het wel met een .xlx en ook met een ; gescheiden bestand. Wat je mogelijk kan proberen:
- Maak een kopie van jouw .csv bestand;
- Open deze kopie met wordpad (rechter muisknop--> openen met);
- <Ctrl> + a (alles selecteren);
- <Ctrl> + h (zoeken en vervangen);
- Vervang de ; door een ,
- Sla het bestand op en probeer het eens met dit bestand.

Anders zou ik het zo niet weten.

BRILLIANT, zo werkt het!
Hartelijk dank

Dag iedereen, ik ook met zo een probleem, ik gebruik namelijk eM Client en heb daar vele contacten staan. Nu heb ik een office 2013 aangekocht en wil uiteraard outlook 2013 gebruiken, helaas krijg ik mijn contacten er niet in, ik heb zowat alles geprobeerd dat ik vond op google maar helaas zonder resultaat. Iemand hetzelfde voor ?

ik ga het even afdrukken en proberen, ik laat het hier wel weten hoor

export to .ems is een maat voor niets
Dan maar het programma gedownload en gebruikt, ook niks

Ter info, mijn eM Client gebruik ik op de laptop waarmee ik nu werk, ik zet het nodige op usb om vervolgens op een andere laptop te gebruiken om outlook adressen te kunnen vervolledigen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan