• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groter negatief getal is groter

Status
Niet open voor verdere reacties.

hertoge

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
ik ben bezig met een voorwaardelijke opmaak
ik heb een formule die bepaald of cel b1 kleiner is dan a1.
dit gaat goed totdat er negatieve getallen gevuld zijn.

dit is de formule die bij de voorwaardelijke opmaak gebruikt wordt
=b1<a1

m.a.w. als in a1 -100 staat moet de voorwaardelijke opmaak niets doen als bij b1 -500 staat.

iemand een idee hoe dit op te lossen?

Laatst bewerkt:
dit is de formule die bij de voorwaardelijke opmaak gebruikt wordt =b1<a1, m.a.w. als in a1 -100 staat moet de voorwaardelijke opmaak niets doen als bij b2 -500 staat.
Ik heb de indruk dat je je van cel(len) vergist.
In de voorw. opmaak komt b1 en a1 voor, maar je plaatst iets in b2. Dat kan wel, maar mijn vraag is toch: in welke cellen heb je de voorw.opmaak ingesteld?

Ik heb de indruk dat je je van cel(len) vergist.
In de voorw. opmaak komt b1 en a1 voor, maar je plaatst iets in b2. Dat kan wel, maar mijn vraag is toch: in welke cellen heb je de voorw.opmaak ingesteld?

(cel aangepast in origineel bericht)
voorw. opmaak is ingesteld op cel b1

De formule doet precies wat je vraagt,
Als B1 is kleiner dan A1 voorwaardelijke opmaak.
-500 (B1) is toch echt kleiner dan -100 (A1)
dus in het voorbeeld dat je geeft moet de voorwaardelijke opmaak
wel iets doen.

voorwaardelijke opmaak doet precies wat die moet doen, maar dat is niet hetzelfde als wat ik wil dat ie doet.
ik wil dat excel weet dat een dekking van -500 meer is dan een dekking van -100. en dat heb ik dus nog niet voor elkaar.

Sorry had ik er niet uit begrepen.

dit doet watje wilt in voorwaardelijke opmaak.

=EN(B1<A1;B1>0)

Sorry had ik er niet uit begrepen.

dit doet watje wilt in voorwaardelijke opmaak.

=EN(B1<A1;B1>0)

dit gaat inderdaad juist bij de negatieve bedragen. helaas staan positieve en negatieve bedragen door elkaar. (kosten en dekkingen staan onder elkaar in kolom b). kolom a is de werkelijkheid. werkelijkheid mag kosten/dekking niet overschrijden.

Met een tweede voorwaardelijke opmaak erbij?

=EN(B5>A5;B5<0)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan