Group policy.. maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
281
Ik zit op me stage en wil een suggestie plan maken voor de ADUC + Group Policies.
Nu heb ik de AD structuur gemaakt met afdelingen enzo maar welke policies moet ik nou instellen?

Ik weet dat dit natuurlijk helemaal aan het bedrijf ligt maar er zijn er ZO VEEL.
heb je niet een lijst met de meest voor komenende, of handige?

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier. Absolute aanrader voor 'beginners' met GPO's.

Zodra geïnstalleerd heb je (o.a.) een White Paper met veelvoorkomende scenarios waar Group Policies bij gebruikt worden.

Succes,

Tijs.
 
je bedoeld allerlei voorbeelden?

dit hoeft niet perse op de server toch? gewoon op een xp pc?
 
Je kunt dit gewoon op een werkstation installeren, en dan de relevante zaken gebruiken op de server in Group Policy Management Console.

Tijs.
 
bedankt.
alleen 1 probleem. het zijn er zoveel ^^,

nou ja eenigste oplossing is alles goed doorkijken

edit:
kan je ook even hier kijken ajb
 
Laatst bewerkt:
Als je er al goed mee werken kunt, dan is alles tot pagina 19 van de White Paper niet zo relevant voor je. Specifieke scenario's beginnen vanaf pagina 19, en zijn scenario's die echt veel voorkomen binnen bedrijven.

Verder zou ik zeker ook even kijken in het onderdeel Common Scenarios GPO Reports Directory. Daar staan webpagina's met de Settings van de gepresenteerde Group Policies die juist jou een voorbeeld kunnen geven welke GPO-instellingen veelgebruikt zijn.

M.b.t. je andere vraag: Je zou beter duidelijk aangeven of/wat in je plaatje nu Groepen zijn en wat OU's. M.b.t. het ontwerp zelf: Ik ben geen goede ontwerper (is het volgende examenonderdeel van MCSE2003 op mijn lijst :thumb:), dus ik kan je daar niet mee helpen.

Succes,

Tijs.
 
Als je er al goed mee werken kunt, dan is alles tot pagina 19 van de White Paper niet zo relevant voor je. Specifieke scenario's beginnen vanaf pagina 19, en zijn scenario's die echt veel voorkomen binnen bedrijven.

Verder zou ik zeker ook even kijken in het onderdeel Common Scenarios GPO Reports Directory. Daar staan webpagina's met de Settings van de gepresenteerde Group Policies die juist jou een voorbeeld kunnen geven welke GPO-instellingen veelgebruikt zijn.

M.b.t. je andere vraag: Je zou beter duidelijk aangeven of/wat in je plaatje nu Groepen zijn en wat OU's. M.b.t. het ontwerp zelf: Ik ben geen goede ontwerper (is het volgende examenonderdeel van MCSE2003 op mijn lijst :thumb:), dus ik kan je daar niet mee helpen.

Succes,

Tijs.

ok thanks.

heb de website ge update met een visio plaatje:


ADindeling.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan