Gta 4 crasht op 3850...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
351
ey all,
mijn broertje heeft sinds kort gta 4, maar die kon eerst niet draaien op zijn pc. daarom heeft hij nu een nieuw moederbord en een nieuwe cpu, en nu draait hij wel. het probleem is, dat hij soms opeens crasht; en dan niet zomaar het spel, maar echt de hele pc. het geluid blijft doorstotteren, maar er is geen beginnen meer aan, alleen de reset knop werkt nog. waar kan dit aan liggen? op internet stond dat er problemen waren met de 3850 en de 4850 (die ik heb), maar ik heb gta 4 ook bij mij proberen te installeren en ik heb er geen enkel probleem mee. we hebben beiden de nieuwste ati driver (8.12) geinstalleerd. wat kan het verder zijn? help pls!
 
Welke processor en moederbord is gekocht, hoeveel watt voeding heeft hij
 
moederbord: asrock 4coredual-sata2
processor: E7400
voeding: 300 watt

we hebben al getest, het gebeurd alleen ingame... de temperatuur van de kaart is normaal (40 graden hooguit ofzo).
 
lijkt mij de voeding die tekort schiet.
advies voor een 3850 is 450watt30a op 12 volt lijn.

300 watts lijkt me te weinig en al helemaal als het een *** voeding betreft maar dat moet je nog ff vermelden.
 
oke, bedankt! Het merk is AOpen volgens mij, ik weet niet of dat een goed merk is...
 
jawel das wel een goed merk.maar ben toch bang dat aantal watts tekort is

maare een vraag.ik lees dat er een nieuw bord gezet is.
is windows(xp/vista)ook opnieuw geinstalleerd??
 
volgens mij wel... mijn vader had in ieder geval een xp repair gedraaid, maar ik weet niet zeker of hij al helemaal opnieuw geinstalleerd was. maakt dat veel uit dan?
 
de regel naar mijn weten is: nieuw bord-nieuwe instal

of een repair afdoende is??????
naar mijn weten niet

de chipsetdrivers die zijn wel geinstalleerd??
 
oke. hij was wel heel lang bezig bij die repair, maar verder werkt hij gewoon helemaal...
 
ik zie hier regelmatig op helpmij de regel voorbij schieten.
een repair heb ik nooit gezien of het voldoende zou zijn.

wellicht dat een mede helpmij'r daar nog wat uitsluitsel over kan geven.

blijf ik toch nog wel mijn vraagtekens bij de voeding zetten.en voldoet systeem verder wel aan eisen voor gta4?

450Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express power connector recommended.
For ATI CrossfireX: 550 watt power supply or greater with two 6-pin connectors.
 
Laatst bewerkt:
Een Repair is niet genoeg om je pc werkend te krijgen na het plaatsen van een nieuw moederbord. Want als je eerst een P4 mobo hebt met een P4 processor. En je stapt dan over naar een Core 2 Duo met een nieuw moederbord. Dan gaat XP automatisch moeilijk doen vanwege de processor. Maar na een herinstallatie van XP installeer je als eerste de chipset drivers. En dat is wat er dan verkeerd gaat als je XP laat staan van een oud moederbord en processor naar een nieuw moederbord processor. Want dan staan de overige drivers (nog) geinstalleerd.
 
okee, maar kan het daardoor zijn dat de hele videokaart uitvalt ofzo? het lijkt er namelijk echt op alsof hij gewoon plotseling uitgaat ofzo.... ik heb ook ccc geinstalleerd, en mijn broertje ook, en bij mij kan die vaak de boel nog redden zonder dat ik de pc opnieuw op moet starten. bij hem lukt dat niet meer...
 
oke, er zijn nu nog meer probleemn bij gekomen... ik stop maar met dit topic en open een nieuwe bij hardware-videokaarten, want dit valt nu buiten het spel...
 
denk dat je die problemen toch nu gaat krijgen door geen nieuwe instal van xp...
 
nee, ik heb het nagevraagd en hij was toch opnieuw geinstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan