GTA IV FPS Laag :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
hoi iedereen

Ik heb vandaag GTA IV geinstalleerd maar mijn Frames per seconden zijn heel erg laag waardoor de game schokt.
Ik heb alles op low gezet maar het blijft schokken.

Ik kan volgens de website www.canirunit.com GTA makelijk draaien (recommended pass zie afbeelding).
Ook zie ik als ik de game aan het spelen ben dat mijn CPU maar 35% in gebruik is. Dit is volgens mij veel te laag.

Voor info over mijn pc zie afbeelding.

Ook heb ik een probleem met het verbinden met Rockstar Games Social Club, en die verbinding moet je hebben om online te kunnen spelen.
Ik denk dat dit te maken heeft met overbelaste servers van Rockstar maar dat weet ik niet zeker.

Kan ik er iets aan doen om de game mijn volledige CPU gaat gebruiken of is er iets anders mis, want als hij blijft schokken dan wordt ik gek.

Alvast bedankt

The Master

pass.jpg

Ik zou de videokaart veranderen, in een hd4850 ofzo.
Want de 8600 is een low budget kaartje en niet zo goed

Groetjes,
Robin

Ik denk toch dat het idd te maken heeft met je videokaart.. je pc is snel maar je videokaart is in verhouding langsaam. Of het kan zijn dat je vel programma's hebt open staan...

En phantom819... volgens mij heeft het bericht van jouw niets te maken met de vraag van the master...

Ik denk toch dat het idd te maken heeft met je videokaart.. je pc is snel maar je videokaart is in verhouding langsaam. Of het kan zijn dat je vel programma's hebt open staan...

En phantom819... volgens mij heeft het bericht van jouw niets te maken met de vraag van the master...

Hij vroeg ook hoe het was :) Dus idd een beetje offtopic maar dat vind je bijna overal.

@ TS..

Probeer ook eens de drivers van je videokaart op te daten. Misschien dat dat ook werkt. (zo niet.. Spel even opnieuw installeren?)

Ik heb verder geen andere programma's open staan.
Ook heb ik mijn videokaart een week geleden nog geupdate (driver).

Misschien moet ik toch eens een andere videokaart proberen.
Vinden jullie het niet raar dat als ik gta speel dat mijn CPU maar 35% in gebruik aangeeft?
Met Far Cry 2 gebruikt hij een stuk meer en dat spel loopt perfect.

Offtopic (phantom819) het spel is wel vet maar als hij schokt dan wordt het toch minder leuk.

Hey,

Ik zal je eens wat vertellen: Mijn 8800GT kan GTA IV amper aan heb last van lagg :mad: laat staan een simpele 8600GT.

Ik ga overstappen naar een 9800GX2 dan weet ik zeker dat ik het spelletje aankan :D

Als ik jou was zou ik toch naar een ati 4850 of nvidia 9800GTX+ Neem geen Nvidia 8800GT/9600GT/9800GT ATI 3870/3870X2 die presteren allemaal hetzelfde dus bagger in GTA IV.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/1483861/art/sapphire-technology/radeon-hd-4850-dual-slot.html?srcid=556

offtopic: het spelletje is zwaar vet heb nog nooit zo'n leuke spel gespeeld. Met 32 man door de stad lopen elkaar kapot knallen enzovoort...... of met z'n allen op de politie af haha :P

Laatst bewerkt:
Ik heb hem net even gedownload.
en spel hem vlekkeloos op mijn laptop (op de accu) alles op high en op 1920x1200 en heb geen last van schokken enz.

Dus vraag ik me af waarom henk1989 dus met zijn 8800gt moeite heeft en ik met mijn 8800M GTX op me accu alles vlekkeloos kan spelen...

Hey,

Ik zal je eens wat vertellen: Mijn 8800GT kan GTA IV amper aan heb last van lagg :mad: laat staan een simpele 8600GT.

Ik ga overstappen naar een 9800GX2 dan weet ik zeker dat ik het spelletje aankan :D

Als ik jou was zou ik toch naar een ati 4850 of nvidia 9800GTX+ Neem geen Nvidia 8800GT/9600GT/9800GT ATI 3870/3870X2 die presteren allemaal hetzelfde dus bagger in GTA IV.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/1483861/art/sapphire-technology/radeon-hd-4850-dual-slot.html?srcid=556

offtopic: het spelletje is zwaar vet heb nog nooit zo'n leuke spel gespeeld. Met 32 man door de stad lopen elkaar kapot knallen enzovoort...... of met z'n allen op de politie af haha :P

Dan vraag ik mij af waar jij de informatie weg haald over de nVidia kaarten. Ik las het juist niet. Ik heb gelezen dat sommige ATi kaarten het spel lieten crashen in het hoofdmenu, maar er was geen nVidia kaart bij betrokken.

Hey,

Bij mij Crasht 't spelletje telkens wordt er gek van :mad: Ik speel het spelletje ook wel lekker vloeiend or met m'n 8800GT maar krijg lagg als het te druk wordt als ineens kei veel mensen op elkaar gaan schieten.

Ooh ja ps in Single player heb ik ook geen last van lagg or. Alleen in Multi Player omdat er zoveel spelers in kunnen 32 man wat overigens geweldig vet is :thumb: ik stap gewoon over naar een 9800gx2 en dan heb ik geen lagg en hopelijk crasht die dan ook niet 20x per dag :mad:

dus als er 32 poppetjes rondlopen crasht tie van jouw?? ligt het dan niet gewoon aan je internet verbinding? want in het gewone spel lopen er soms wel meer dan 32 mensen door het beeld bij mij...

dus als er 32 poppetjes rondlopen crasht tie van jouw?? ligt het dan niet gewoon aan je internet verbinding? want in het gewone spel lopen er soms wel meer dan 32 mensen door het beeld bij mij...

hey,

nee het spelletje crasht gewoon ook in single player or. Het is een bug in GTA IV. Wachten op de patch is het maar....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan