[GTA IV] Nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

VonLeeuwen

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
61
Goedenavond allemaal,

Ik ben in het bezit van GTA:IV voor op de PC, ook heb ik deze geinstalleerd, maar hij werkt niet naar behoren. Vlak voor Niko Bellic (Degene die ik dus ben) zie ik een zwart balkje, daarachter zie ik niets, behalve zwart en een paar lichtjes van gebouwen, ofwel, de draw distance is niet hoog genoeg, denk ik. Kan iemand bevestigen of dit aan de Draw Distance ligt?
Dit kan ik niet hoger doen, omdat mijn videokaart dat niet trekt. Ik wil nu een nieuwe kopen, een Asus EN8400GS SILENT/HTP/512MB Maar ik weet niet of mijn computer, en GTA:IV dit aankan, dus dat is mijn vraag.

Ik heb een Asus M2N Sli-Deluxe moederbord (klik HIER voor informatie).
2GB Ram,
Op dit moment een Asus GeForce 7600GT videokaart (256MB),
En als iemand nog meer informatie hebt, vraag even wat voor informatie! :)

Maar goed, de recommended spec van de videokaart voor GTA:IV is:
Code:
512MB NVIDIA 8600+ / 512MB ATI 3870+

Is de Asus EN8400GS 512MB hier goed genoeg voor?

Met vriendelijke Groet,

VonLeeuwen
 
Het is ook belangerijk welke Processor je hebt
En wat je butget is.
en als ik jou was zou ik er nog 1 of 2 GB bij kopen (Ram) Als je het spel echt goed wil draaien en als je processor snel genoeg is :).
 
Los van het feit dat je een nieuwe videokaart wil aanschaffen. Heb je al driversversie 180.84 geprobeerd? De laatste officiële driverversie is overigens 180.48, maar .84 is naar mijn weten, speciaal voor GTAIV ontwikkeld. Daar zit o.a. (speciaal) ondersteuning bij voor kaarten uit de 7-serie. Verder lijkt me een 8400GS nou niet echt een verbetering van de huidige kaart.

Bij hoge settings zit je denk ik al snel aan een 8800gt(x) met minimaal 512mb videogeheugen.
Heb zelf GTA4 in bezit en speelde in eerste instantie met 2 x 2.66Ghz. Na wat performanceproblemen las ik ergens dat GTA nogal processorvragend is.
Toen heb ik m'n cpu geklokt naar 3,2Ghz en nu loopt het al een stuk beter en met hogere grafische details.
Verder leverde nieuwe drivers ook een hele boost op.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de antwoorden.

BluRay,
Apparaatbeheer zegt dat ik de volgende processor 2x heb:

  • AMD Athlon(tm) 64 X2 dual Core Processor 3800+
Het liefst wil ik niet meer dan 100 euro uitgeven aan een videokaart, dus mijn budget ligt daaronder ;).
Als je 4gig RAM heb kan toch alleen 64 bit dat gebruiken?

Frankwannet,
Is een Asus GeForce EN9400GT 512MB beter?

038soldier,
die heb zonet geprobeerd. Toen de installatie klaar was, sloot mijn computer ineens af, daarom heb ik het met systeemherstel mijn computer weer terug gezet naar een eerder herstelpunt.


Is een Asus GeForce EN9400GT 512 MB beter dan de Asus EN8400GS?

Over de CPU, als ik bij http://www.canirunit.com/ een willekeurig spel kies, staat er:

  • Minimum: 2.6 GHz CPU(single-core)
    You Have: 2.01 GHz Performance Rated at 5.70 GHz

Dan is mijn CPU Toch 5.7Ghz? Of niet?

Alvast bedankt,

VonLeeuwen
 
Laatst bewerkt:
hoi

als je een nieuwe videokaart zoekt van nvidea dan moet je binnen de series(8000/9000 serie) zoeken naar de hogere kaarten.

er is een onderverdeling in low end-mid range-high end.
de beide kaarten die je nu aangeeft vallen binnen het low-end.
je zegt dat je wilt gamen(gta)
dan zou ik dus gaan voor een high end kaart(bijv een 8800/9800)
zit natuurlijk wel een ander prijskaartje aan vast.

denk ook bij de aanschaf van een andere kaart of je voeding het wel trekt
 
Laatst bewerkt:
En wat is het verschil tussen een low end-mid range-high end?

Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, betaal ik liever niet meer dan 100 euro voor een videokaart.
Hoe zie ik welke voeding ik heb? Ik zie het namelijk niet letterlijk staan bij Apparaatbeheer.
 
low end geschikt voor normale toepassingen

mid range voor niet al te zwaar gamen.

je voeding kan je alleen maar zien door je kast los te maken en op de stikker van de voeding kijken.
en voor 100 euro kan je wel een "aardig" kaartje kopen hoor
 
Vanaf 8000 tot hoeveel is low-end?
En vanaf hoeveel tot hoeveel zijn mid-range en high-end
 
Ok, bedankt..

Nog 1 ding, je hebt al gezegt dat Low-End geschikt is voor normale toepassingen ed.

Maar, waar wordt dit op beoordeeld? Ze zijn allemaal 512 MB en daar gaat het (volgens mij) om, ik weet dat het niet zo is, maar waar gaat het nog meer om?

Als je dat gezegt heb, ben ik helemaal tevreden en ga ik de keuze maken :thumb:
 
Dat is lastig te zeggen, omdat de prestaties niet van het geheugen afhankelijk zijn, maar wat ermee gedaan wordt.Het geheugen is in principe om textures in op te slaan. Hoe hoger je in een serie kaarten zit, hoe beter de prestaties en je meer hebt aan meer geheugen. Meer videogeheugen levert bij hogere resoluties, meer frames per second op. Dat is een soort van regel. Verder is een 7900gt nagenoeg gelijk aan een 8600gt. En een 9600GT aan een 8800GT. Een GS preseert een stuk minder en is lowrange te noemen. Ik schat dat een 9400gt met prestaties gelijk is aan een 7900gt.

Een spel heeft altijd een gebruik aan een hoeveelheid geheugen, afhankelijk van de settings.
Stel dat je speelt met een kaart van 256mb geheugen met een resolutie van 1024 x 8xx en dit 60 fps geeft, kan dit met een hogere resolutie bijvoorbeeld 30 fps worden.
Wanneer deze kaart 512mb geheugen had, had deze bv. op de hoge resolutie ook 60fps.

Daarbij moet je er rekening mee houden dat elk spel zijn gebruik aan mb kent en dat je voor het ene spel minimaal geheugen hebt met 256mb, terwijl dat bij een ander spel 512 mb is.
Het is dus belangrijk om te gaan bepalen hoeveel geheugen je neemt, maar belangrijker is het type kaart die je koopt en daarna gaat kijken naar opties in het geheugen.
Als je een 8800gt haalt, zou het bv. zonde zijn om 256mb te overwegen. Neem dan gelijk 512mb.

P.S. Er zijn dus kaarten uit lagere series die een stuk beter presteren dan een kaart in een nieuwere serie. Een 7900GT 256mb presteert een stuk beter dan een 9300GS met 1024mb.

Linkje naar een 8600GT 256mb voor 57 euro en een linkje naar dezelfde kaart, maar dan met 512mb geheugen en dat kost 70 euro. Dat is voor beiden inclusief verzenden.
 
Laatst bewerkt:
Soldier, hartelijk bedankt :)

Bij deze is mijn vraag opgelost :)

Bedankt iedereen! :thumb:
 
ik zou voor €90 de ati 3870 512mb kopen. snel en goed voor IV
 
Geen probleem hoor.

Dan zou er een groen vinkje bij staan.
Btw die kaart die jij gaf voor gta-lv houd ook niet over.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan