GTA IV Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

essie vrede

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hallo,
Ik heb sinds kort GTA IV geinstalleerd.

Nu heb ik het volgende probleem:
Zodra ik in het spel op spelen klik, en hij is klaar met laden.
Krijg ik dit te zien:
iawnldrkibcu.jpg

Ik heb alle drivers die voor mijn laptop beschikbaar zijn gedownload en geinstalleerd, maar niks mocht baten.

Ik heb ook de Nvidia drivers gedownload die speciaal zijn uitgebracht voor GTA IV maar die willen niet instaleren.

Mijn laptop heeft de volgende specs:
1,85 Dual core
3GB werkgeheugen
Nvidia 8600M
en ik draai op Vista home premium 32-bit.

Ik zou hem volgens canyourunit.com moeten kunnen draaien.

Iemand een idee?

bvd, Esther

Ik denk toch echt dat de grafische kaart en de processor de bottleneck zijn, aangezien GTA Iv toch echt een zwaar spel is.

je zit echt op het minimum van de systeemeisen van het spel dus het zal idd zo zijn dat je het amper kunt spelen en aan je screenshot te zien is dat het geval...

Er zijn veel mensen die klagen over de support van mobiele videokaarten en games.

De drivers van mainstream laptop videokaarten zijn incompitabel met de nieuwste games.

Echter hebben Ati en Nvidia beiden besloten hun handen niet meer vuil te maken aan driverontwikkeling voor mainstream mobiele videokaarten.

Mijn advies; wil je gamen op je laptop, koop dan zo'n gaming laptop.

Ja was al bang, dat het misschien niet zou kunnen, maar toen ik het na het instaleren opstarte, deed hij het wel. Wel veel lag maar hij deed het wel, daarna kreeg ik dit als scherm.

Dit was het zelfde geval als bij mijn vader(op desktop), en daar was het na het instaleren van de driver fix opgelost.

Zou die patch helpen? die onderweg is?

Ja was al bang, dat het misschien niet zou kunnen, maar toen ik het na het instaleren opstarte, deed hij het wel. Wel veel lag maar hij deed het wel, daarna kreeg ik dit als scherm.

Dit was het zelfde geval als bij mijn vader(op desktop), en daar was het na het instaleren van de driver fix opgelost.

Zou die patch helpen? die onderweg is?

Nee die zal niet helpen ! kortom gezegd je hebt een K*T lap top :thumb: ik snap ook niet waarom mensen altijd op hun lap tops ultra zware spellen willen spelen. Het kan wel maar dan moet je veel geld uitgeven. Gaming lap tops kosten duur.

Voor 600 euro kun je al een leuke pc samenstellen met een Ati 4850 erin prima kaartje waarop je de allernieuwste games kan spelen.

Als ik jou was zou ik toch maar gaan sparen voor een goede pctje :thumb:

BTW GTA IV is een geweldig spel vooral het multi player :D 32 man elkaar kapot knallen geweldig.

Laatst bewerkt:
Gaming laptops kosten duur zelfs..

Ik ben erg blij dat je de tijd en de moeite hebt gevonden om deze vriendelijke en bruikbare reactie op mijn toppic te plaatsen.

Ik was echter in de veronderstelling dat dit een helpmij-forum was en niet een kraak-alsjeblieft-mijn-spullen-af-forum.

Want gaming laptop of niet, mijn laptop bezit de minimale systeemeisen voor dit spel. Dus zou ik het spel daarom niet gewoon moeten kunnen spelen? Wel met de nodige lag e.d., maar ik zou toch in ieder geval een normaal beeld moeten krijgen.
Want zoals ik al zei, had mijn vader hetzelfde beeld-probleem. Dit kon bij hem worden opgelost door het installeren van de driver fix. Wat toch impliceert dat het een driver probleem is?

Maar in ieder geval bedankt voor je buitengewoon "nuttige" input.

Beste Ester

Ik heb het zelfde probleem als jouw en volgens mij ligt het niet aan de systeemeisen want ik heb een Asus M51Sn met:
Cpu: Duo T8300 @ 2,40 Ghz
Geforce 9500m Gs 512Mb
3 Gb intern geheugen

Dit voldoet ruim aan de systeemeisen. Maar voor wat ik heb kunnen vinden moet je de driver versie 180.84 hebben. Ik heb deze alleen kunnen vinden voor de desktop versie van de kaarten. Ik zit dus met het zelfde probleem en kan dus ook niet de juiste driver vinden, als die er al is.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

mvg Paul

jouw videokaart Paul is echt dus geen game kaart. Dat is een low- end videokaart. En daarmee ga jij echt geen GTA spel

Ik had dat dus al nagezocht en in de aanbevolen systeemeisen staat het volgende:
Recommended Hardware Requirements:

Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
Memory: 2GB (Windows XP) 2.5GB (Windows Vista)
Free Hard Drive Space: 18GB
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870
DirectX 9 compatible Surround Sound Card
Keyboard
Mouse

En nu had ik ook wat info over mijn grafische kaart opgezocht en dan krijg ik het volgende.

The GeForce 9500M GS is a middle class graphics card from the GeForce 9000M series and the successor of the 8600M GT GPU. Benchmarks show an average 10% increase of frame rates in all games because of internal optimizations (compared to a 8600M GT with the same GPU and memory clock). According to Nvidia the card should also have a lower current consumption.

Dan zie ik het volgende: Dat de kaart die ik heb, heeft een beter prestatie heeft als de 8600 en de aanbevollen kaart is een 8600. Nu heb ik er niet zo heel veel verstand van dus kan het best zijn dat ik iets over het hoofd zie.
En daarom zou ik ook graag willen weten wat nu het probleem is. Want ik vind het zonde om nu iets nieuws te gaan kopen en er een paar maande later achter te komen dat het met een driver update wel zo gefixt zou zijn.

hoeveel MB videokaart heb jij? want je hebt ook versie's van 256 mb.....

Nee die zal niet helpen ! kortom gezegd je hebt een K*T lap top :thumb: ik snap ook niet waarom mensen altijd op hun lap tops ultra zware spellen willen spelen. Het kan wel maar dan moet je veel geld uitgeven. Gaming lap tops kosten duur.

Voor 600 euro kun je al een leuke pc samenstellen met een Ati 4850 erin prima kaartje waarop je de allernieuwste games kan spelen.

Als ik jou was zou ik toch maar gaan sparen voor een goede pctje :thumb:

BTW GTA IV is een geweldig spel vooral het multi player :D 32 man elkaar kapot knallen geweldig.

Gaming laptops kosten duur zelfs..

Ik ben erg blij dat je de tijd en de moeite hebt gevonden om deze vriendelijke en bruikbare reactie op mijn toppic te plaatsen.

Ik was echter in de veronderstelling dat dit een helpmij-forum was en niet een kraak-alsjeblieft-mijn-spullen-af-forum.

Want gaming laptop of niet, mijn laptop bezit de minimale systeemeisen voor dit spel. Dus zou ik het spel daarom niet gewoon moeten kunnen spelen? Wel met de nodige lag e.d., maar ik zou toch in ieder geval een normaal beeld moeten krijgen.
Want zoals ik al zei, had mijn vader hetzelfde beeld-probleem. Dit kon bij hem worden opgelost door het installeren van de driver fix. Wat toch impliceert dat het een driver probleem is?

Maar in ieder geval bedankt voor je buitengewoon "nuttige" input.

Eens met essie, als je niks nuttigs te melden hebt en alleen maar iemands spullen afzeurt, post dan niet.

Essie als jou laptop aan de minimale systeem eisen voldoet, dan hoor hij gewoon te draaien, en dit lijkt mij ook typisch een driver probleem. Het mag dan geen game laptop wezen, maar dat hoeft in dit geval ook niet.

Succes met je probleem :thumb:

@Jantje: Heb je na deze nuttige post WoW opgestart? Levenloos?

Groeten Thierry <3

Het is gewoon pech dat jij hem niet kan spelen wat is daar nou zo hard aan...... het is gewoon een feit dat je een baggere lap toppie hebt voor games, schaf gewoon iets anders aan.... :shocked:

Mensen aardig blijven tegen elkaar.

Wacht even op de patch van rockstar en als het dan niet opgelost is moet je er denk bij neerleggen dat hij het niet doet. Heb ik ook gedaan...

Het is gewoon pech dat jij hem niet kan spelen wat is daar nou zo hard aan...... het is gewoon een feit dat je een baggere lap toppie hebt voor games, schaf gewoon iets anders aan.... :shocked:

Daar is in principe niks hards aan, feit is dat jij (nu alweer) onaardig reageert en ander mans spullen afzeikt, terwijl je ook beschaaft zou kunnen zeggen dat hij het misschien niet op die laptop doet.

@Paul Groote S,
1. je hebt een videokaart met gedeelt geheugen, die gaat het echt niet reden ten opzichte van de aanbevolen losse videokaart met eigen geheugen.
2. het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Graag de volgende keer gewoon een eigen topic aanmaken.

@Jantje1990
graag normaal blijven reageren anders reageer je maar niet.

@Windows98,

graag stoppen met reageren, ik haal niet voor niets je berichten weg.

Ik snap het prima, daarom haal ik ze ook weg. Ik heb eerder een verzoek aan iemand gedaan om normaal te reageren of anders niet. Waarop jij een week later gewoon doorgaat met iemand op zijn berichten aan te spreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan