Ik heb eergisteren een nieuwe GTX570 in de winkel gekocht en gelijk in mijn computer geinstalleerd. Echter, wanneer ik ook maar iets draai dat de grafische kaart gebruikt, gaat het mis. M'n scherm wordt zwart en óf de PC bevriest óf ik krijg de melding dat m'n NVIDIA drivers gecrasht zijn.
Het is de eerste PC die ik zelf gebouwd heb en dit zijn de specs:
CPU: Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz
RAM: 8,00 GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68X-UD4-B3 (Socket 1155)
Grafische kaart: 2560MB GeForce GTX 570 (EVGA)
Harde schijven:
125GB M4-CT128M4SSD2 ATA Device (SATA-SSD)
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Voeding: Cooler Master Silent Pro 700W
Ik heb tests uitgevoerd met OCCT en bij de power supply test, krijg ik na 11 seconden een driver crash met de volgende resultaten:
+3.3V
+12V
+VCC
Core #0
Core #1
Core #2
Core #3
CPU Usage
CPU VCORE
CPU VTT
CPU
DRAM
GPU Core
Memory Used
VCC3
Er zijn nog een paar dingen die bekend moeten zijn omtrend mijn situatie. Ik had eerder de non-HD versie van deze kaart, die het maanden lang goed deed en toen opeens kapot ging met artifacts. Toen heb ik door RMA de kaart kunnen omruilen voor deze, maar deze heeft dus net zulke erge problemen. Dan is er ook nog het feit dat ik er vandaag achter kwam dat de vorige grafische kaart al die maanden verkeerd aangesloten was op de voeding, waardoor die 2x zo veel vermogen uit een aansluiting wilde halen. Ik had namelijk met converter kabeltjes een 6-pins PCI-e aansluiting op de grafische kaart met een enkele molex connector op de voeding aangesloten ipv 2. De kaart zit nu met z'n twee 6-pins aansluiten ook aangesloten op twee 6-pins aansluitingen op de voeding, maar dat mocht niet baten.
Ik heb het RAM geheugen met memtest86 getest en daar kwamen geen fouten uit. Ik heb ook met prime95 de CPU heel lang belast, maar dat haalde ook niks uit, dus moet het wel iets met de voeding of de grafische kaart zijn. Ik heb de grafische kaart ook nog in het 2e PCI-E slot gestopt, maar dat veranderde ook niks.
Het is de eerste PC die ik zelf gebouwd heb en dit zijn de specs:
CPU: Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz
RAM: 8,00 GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68X-UD4-B3 (Socket 1155)
Grafische kaart: 2560MB GeForce GTX 570 (EVGA)
Harde schijven:
125GB M4-CT128M4SSD2 ATA Device (SATA-SSD)
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Voeding: Cooler Master Silent Pro 700W
Ik heb tests uitgevoerd met OCCT en bij de power supply test, krijg ik na 11 seconden een driver crash met de volgende resultaten:
+3.3V
+12V
+VCC
Core #0
Core #1
Core #2
Core #3
CPU Usage
CPU VCORE
CPU VTT
CPU
DRAM
GPU Core
Memory Used
VCC3
Er zijn nog een paar dingen die bekend moeten zijn omtrend mijn situatie. Ik had eerder de non-HD versie van deze kaart, die het maanden lang goed deed en toen opeens kapot ging met artifacts. Toen heb ik door RMA de kaart kunnen omruilen voor deze, maar deze heeft dus net zulke erge problemen. Dan is er ook nog het feit dat ik er vandaag achter kwam dat de vorige grafische kaart al die maanden verkeerd aangesloten was op de voeding, waardoor die 2x zo veel vermogen uit een aansluiting wilde halen. Ik had namelijk met converter kabeltjes een 6-pins PCI-e aansluiting op de grafische kaart met een enkele molex connector op de voeding aangesloten ipv 2. De kaart zit nu met z'n twee 6-pins aansluiten ook aangesloten op twee 6-pins aansluitingen op de voeding, maar dat mocht niet baten.
Ik heb het RAM geheugen met memtest86 getest en daar kwamen geen fouten uit. Ik heb ook met prime95 de CPU heel lang belast, maar dat haalde ook niks uit, dus moet het wel iets met de voeding of de grafische kaart zijn. Ik heb de grafische kaart ook nog in het 2e PCI-E slot gestopt, maar dat veranderde ook niks.