GTX 570 crasht vrijwel meteen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Overv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Overv

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Ik heb eergisteren een nieuwe GTX570 in de winkel gekocht en gelijk in mijn computer geinstalleerd. Echter, wanneer ik ook maar iets draai dat de grafische kaart gebruikt, gaat het mis. M'n scherm wordt zwart en óf de PC bevriest óf ik krijg de melding dat m'n NVIDIA drivers gecrasht zijn.

Het is de eerste PC die ik zelf gebouwd heb en dit zijn de specs:

CPU: Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz
RAM: 8,00 GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68X-UD4-B3 (Socket 1155)
Grafische kaart: 2560MB GeForce GTX 570 (EVGA)
Harde schijven:
125GB M4-CT128M4SSD2 ATA Device (SATA-SSD)
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Voeding: Cooler Master Silent Pro 700W

Ik heb tests uitgevoerd met OCCT en bij de power supply test, krijg ik na 11 seconden een driver crash met de volgende resultaten:

+3.3V
+12V
+VCC
Core #0
Core #1
Core #2
Core #3
CPU Usage
CPU VCORE
CPU VTT
CPU
DRAM
GPU Core
Memory Used
VCC3

Er zijn nog een paar dingen die bekend moeten zijn omtrend mijn situatie. Ik had eerder de non-HD versie van deze kaart, die het maanden lang goed deed en toen opeens kapot ging met artifacts. Toen heb ik door RMA de kaart kunnen omruilen voor deze, maar deze heeft dus net zulke erge problemen. Dan is er ook nog het feit dat ik er vandaag achter kwam dat de vorige grafische kaart al die maanden verkeerd aangesloten was op de voeding, waardoor die 2x zo veel vermogen uit een aansluiting wilde halen. Ik had namelijk met converter kabeltjes een 6-pins PCI-e aansluiting op de grafische kaart met een enkele molex connector op de voeding aangesloten ipv 2. De kaart zit nu met z'n twee 6-pins aansluiten ook aangesloten op twee 6-pins aansluitingen op de voeding, maar dat mocht niet baten.

Ik heb het RAM geheugen met memtest86 getest en daar kwamen geen fouten uit. Ik heb ook met prime95 de CPU heel lang belast, maar dat haalde ook niks uit, dus moet het wel iets met de voeding of de grafische kaart zijn. Ik heb de grafische kaart ook nog in het 2e PCI-E slot gestopt, maar dat veranderde ook niks.

Dus deze kaart werkt niet op de molex en niet op de pci-e uitgangen?
Als je de kaart in het ander PCI-e slot drukt, maakt dat verschil?

En dan de bekendere vraag :P heb je de laatste en juiste drivers?
En zoja heb je ook een oudere versie geprobeerd?

Anders ff terug naar de winkel en daar in een andere pc steken.
(of bij iemand die je kent) Werkt het daar niet => Dan is deze kaart ook niet goed.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb hem ook in het andere PCI-e slot geprobeerd, maakt helemaal geen verschil. Ik heb al een paar maanden de laatste drivers (285.62) en ik heb ook nog een schone herinstallatie gedaan, maar dat veranderde niks.

Ik zie nu dat de 3 volt rail volgens OCCT maar 2 volt geeft. Kan het te maken hebben met een dode voeding? Zoals ik aangegeven heb, heb ik namelijk maandenlang de kaart op 2 molex sockets op de voeding gebruikt in plaats van 4. Of zou dat niet moeten uitmaken omdat ik nu op de twee PCI-e sockets zit? Dat zou namelijk wel verklaren waarom ik hetzelfde probleem met 2 dezelfde video kaarten heb.

Ik heb helaas geen andere PC in mijn omgeving waar deze kaart in past, dus ik kan hem ook niet zo snel even testen.

Edit:

Ik heb met MSI Afterburner m'n GPU met 50% geunderclocked en de kaart crasht nu helemaal niet meer. Probleem met de PSU die niet genoeg ampere kan leveren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Der zijn onder tussen ook wat beta driver uitgekomen (ivm bf3 / skyrim ect)
Hier de laatste 290.53 http://www.geforce.com/News/articles/nvidia-geforce-290-53-beta-drivers-released.

Kwa bekabeling zou het niets uit moeten maken.
Deze voeding kan 50A op z'n (enkele) 12V lijn aan (600W), molex pci-e zitten dus op de zelfde lijn.
full.jpg

2V ipv 3 scheelt wel wat, maar als je de voeding niet vertrouwd, even de kaart in een andere PC. Of een andere voeding in jje pc testen.

Edit:
Edit:

Ik heb met MSI Afterburner m'n GPU met 50% geunderclocked en de kaart crasht nu helemaal niet meer. Probleem met de PSU die niet genoeg ampere kan leveren?

Of je kaart is brak. Loopt de kaart stock op 732Mhz?

Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt. Ik heb hier helaas geen PC waar ik even een voeding uit kan halen of een andere case waar deze videokaart in past, dus ik zal even langs de PC zaak moeten gaan.

Hoi,

Heb even gevolgd ben ook bang dat kaart niet in orde is vooral omdat als je hem onderclockt dat het wel goed gaat wat inderdaad volgens mij ook niet door de voeding komt.

Hoe kan het dan dat beide kaarten niet goed werkten? Schade door het verkeerd aansluiten op de voeding?

Hoi,

Als eerste wat via rma terug komt is volgens mij niet altijd een nieuwe, als het goed is krijg ik vandaag voor de derde x een 6970 terug via rma dus deze kan dan dus gewoon defect zijn, en je eerste kaart kan misschien door verkeerde aansluiting defect zijn gegaan maar geloof niet dat dit nadelige gevolgen heeft voor voeding. maar kan het mis hebben

Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat ik een nieuwe kaart gekregen heb, ik heb hem namelijk in de winkel zelf omgeruild, kwam vers uit een nieuwe doos.

Oke, dan terug naar winkel en laat hun de kaart testen misschien de voeding ook laten testen dan dan weet je het zeker maar zou eerst de kaart laten testen

Het aansluiten heeft er niets mee te maken :) zie m'n vorige post.
Molex en PCI-e zitten op de zelfde voedingslijn.

Je vorige kaart kreeg artifact, dat duid op een warmte probleem.
Dit probleem is compleet iets anders.

De 2 meest waarschijnlijke dingen
1) Inderdaad je voeding, die niet stabiel is.
2) Je RMA kaart is ook niet goed.

Anders even met je pc naar de winkel.
Probleem laten zien. Dan kunnen ze de kaart los in een andere PC testen.
Als dat werkt, kunnen ze gelijk je voeding testen.

Het is en blijft massa productie

Inderdaad een goed idee. Trouwens, aangezien de PC niet afsluit en zichzelf meestal herstelt, lijkt het op een GPU probleem.

Welkom op Helpmij...:thumb:

Topic opgeschoond van de onnodige quotes. Gaarne gebruik maken van knop: Reageer op vraag of Snel reageren.
Een quote(of een deel van)kun je gebruiken als je ergens specifiek op wilt reageren. Topics worden anders onnodig lang met dezelfde tekst.

Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan