Hè fijn, nieuw geheugen....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Josv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Josv

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo

Een maandje geleden had ik (hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=323248) een vraag over mijn moederbord gesteld dat een onbekende beep code gaf. Daar kwam uit dat mijn geheugen defect was, en om dat ik toch wel wat extra geheugen kon gebruiken heb ik deze week een paar nieuwe balkjes gekocht.
Na van de schrik te zijn bekomen dat het prijsverschil tussen DDR en DDR2 zo groot was, heb ik uiteindelijk een setje van Kingston 2GB DDR PC3200 CL3 (2x1GB) Dual Channel Kit (KVR400X64C3AK2⁄2G) gekocht.
Deze is vandaag binnen gekomen en ik ben natuurlijk blij aan de slag gegaan om mijn nieuwe aankoop in te bouwen. Uiteraard heb ik deze op de correcte manier in de geheugen bankjes gezet want zo handig ben ik dan nog net wel.
Helemaal klaar om van mijn nieuwe geheugenmogelijkheden te gaan genieten heb ik mijn computer aan gezet en vol verwachting wacht ik tot deze opgestart is.

Nu zal het wel duidelijk zijn dat als dit volgens het boekje ging ik hier nu niet zat te tikken.

En ja hoor, hoewel in het begin alles goed lijkt te verlopen en windows begint op te starten, krijg ik opeens een zwart beeld met even een witte streep er door heen om vervolgens mijn computer opnieuw op te zien starten.
Ik krijg vervolgens een melding van een serious error en dat dit zou kunnen komen door nieuw aangebrachte hardware, met de vraag of ik in safe mode op wil starten. Bij gebrek aan beter doe ik dit maar. Maar ook hier, tijdens het laden van windows word het beeld zwart, krijg ik een streep er door, en de pc start op nieuw op.
Ik heb ook nog in de bios de pc op de stand "optimal default settings" gezet maar het enige effect dat dit had was dat ik een blauw scherm kreeg met "Physical memmory dump" in plaats van het al bijna vertrouwde zwarte scherm met even een flitsende strep.
Ik ben nog even in de manual van mijn DFI Lanparty NF4 SLI moederboard gaan zoeken, maar er stond geen informatie dat er problemen met het geheugen zouden kunnen optreden (net als dat de beep code van mijn vorige probleem er niet in stond, maar dit ter zijde).

Nu zal het geen grote verrassing zijn dat mijn vraag is: Hoe kom ik van dit probleempje af?

Vriendelijke groet

Jos

ps.
Als hier een oplossing uit komt zal ik even langs de "Website van het jaar verkiezing gaan."

nieuw geheugen

Ik denk dat dit moederbord voorzien is van een verbinding naar vier geheugenbanken waarmee waarmee een maximum van 4GB werkgeheugen ondersteund wordt
Ik neem aan dat er hier maar twee van gebruikt werden.
Het zou nuttig zijn om het geheugen van plaats te veranderen, dus bank 1 & 2 gebruiken
of 3 & 4 of indien nodig nog eens onderling verwisselen. ( 1 met 3 of 2 met 4).

Succes.

Zoals ik al schreef zitten het geheugen wel op de correcte manier in de bankjes. Ik heb namelijk ook nog andere manieren geprobeerd maar dat resulteerd in een totaal niet werkend geheugen. Dat wil zeggen dat alles zwart blijft en het moederbord begint te op een zelfde manier te piepen als ik in dit http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=323248 probleem had.

ik zelf heb ook altijd dfi bordjes gehad van af de nforce 2.
1 hoeveel wat is je voeding ((450 watt woord aangeraden))en.
zijn alle conectoren aangesloten (inc de 8 pins stekker)
de nforce 4 serie doet moerlijk als dit niet is gedaan met allelij vage foutmeldingen.
2 het klink raar maar je moet de eerste de 2 buitenste sloten vullen dan de andere.
ook is het aan te raden om een bios update te doen naar laaste beschikbaare versie,
er was een bios versie uit gekomen die speciaal voor geheugen problemen waren op te,
lossen.(doe dit alleen als je weet wat je doet anders is het dag mobo)
3 staat de timings wel goed deze versie vereis dat het geheugen draai op 1.1
welk merk is die kit eigelijk ?

Laatst bewerkt:
ik zelf heb ook altijd dfi bordjes gehad van af de nforce 2.
1 hoeveel wat is je voeding ((450 watt woord aangeraden))en.
zijn alle conectoren aangesloten (inc de 8 pins stekker)
de nforce 4 serie doet moerlijk als dit niet is gedaan met allelij vage foutmeldingen.
2 het klink raar maar je moet de eerste de 2 buitenste sloten vullen dan de andere.
ook is het aan te raden om een bios update te doen naar laaste beschikbaare versie,
er was een bios versie uit gekomen die speciaal voor geheugen problemen waren op te,
lossen.(doe dit alleen als je weet wat je doet anders is het dag mobo)
3 staat de timings wel goed deze versie vereis dat het geheugen draai op 1.1
welk merk is die kit eigelijk ?
Kingston 2GB DDR PC3200 CL3 (2x1GB) Dual Channel Kit (KVR400X64C3AK2⁄2G) gekocht.

Merk staat beschreven in de topic.

Al een goede reset uitgevoerd dmv jumper of knoop batterij verwijderen.

Spanning van de kast

Kingston 2GB DDR PC3200 CL3 (2x1GB) Dual Channel Kit (KVR400X64C3AK2⁄2G) gekocht.

Merk staat beschreven in de topic.

Al een goede reset uitgevoerd dmv jumper of knoop batterij verwijderen.

Spanning van de kast

vind het vreemd aangezien ik niet heel het topic te zien krijg

ik zie alleen van af de twede reply :rolleyes:

Ik ben vandaag toch maar aan de slag gegaan om met het bios te prutsen, en tot mijn grote verbazing heeft het zelfs resultaat gegeven.
Ik zit nu op mijn 2 gig en behalve mijn ventilator die nog altijd herrie maakt loopt de pc als een zonnetje. Een nieuwe bios versie was blijkbaar het pilletje dat mijn computer nodig had om over deze verkoudheid heen te komen.

Dank u allen voor de informatie.

Vriendelijke groet
Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan