Handige/Goeie Programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat systeempje van mrmusic ziet er goed uit! :thumb: Alleen vraag ik mij af of de voeding wel voldoende is? Ik weet dat als alternate het zelf samensteld het wel goed zal zijn, maar als de mogelijkheid er is adviseer ik om er een wat zwaardere voeding in te laten zetten! Dat is voor hun een kleine moeite!
Mvg,
Chico.

Ik viel / val even stil, ik had die voeding nog helemaal niet bekeken. Je hebt hier wellicht een punt!

Ik vind namelijk op het w w w onder andere:

Meer informatie over Geforce 9600GT duikt op
Door Hielko van der Hoorn, vrijdag 4 januari 2008 08:47, views: 28.643

Dailytech heeft meer informatie weten te bemachtigen over de Geforce 9600GT. Deze kaart, het eerste lid van de Geforce 9-familie, zal halverwege februari geïntroduceerd worden en is gericht op de mainstreammarkt.

De kaart is gebaseerd op de D9M-core die door TSMC gebakken wordt met een 65nm-procedé. Volgens de documentatie, die van Nvidia afkomstig is en die Dailytech onder ogen kreeg, krijgt de kaart de beschikking over een 650MHz core en shaders die op 1625MHz werken. Het geheugen zal op 1,8GHz draaien en via een 256-bit brede bus met de gpu communiceren: samen goed voor een bandbreedte van 57,6GB/s. Hoeveel shaderprocessors de gpu krijgt werd niet onthuld door Nvidia, maar oudere geruchten spreken over 64 rekeneenheden.

Volgens nVidia zal de kaart bijna tweemaal zo snel zijn als zijn voorganger, de GeForce 8600 GT. De kaart heeft echter wel een 6-pins pci express-stroomaansluiting nodig. Nvidia raadt een 400W-voeding aan die 26A kan leveren op de 12V-lijn. Verder heeft Nvidia publiekelijk bevestigd dat de GeForce 9600GT DirectX 10.1-ondersteuning krijgt.

De specificaties van de andere telgen uit de Geforce 9-familie blijven voorlopig onduidelijk. Naast de D9M zullen ook de D9P en D9E verschijnen die op respectievelijk het performance- en enthousiastsegment gericht worden.

Vreemd, heel vreemd.

Bron

Laatst bewerkt:
Virtuosa,
ik denk echt dat het minder handig is voor TS om zijn systeem nog te gaan upgraden voor de "laatste" games, zoals hij aangeeft te willen gaan spelen.

Ik denk dat wanneer je zijn huidige machine moet upgraden om dát mogelijk te maken, je wellicht bijna net zoveel kwijt bent als wanneer TS de door Mrmusic geadviseerde machine met de allernieuwste technologie erin verwerkt, zou besluiten te kopen.

Met alleen een paar geheugenreepjes en een upgrade processor is íe er m.i. nog lang niet. Veel sneller geheugen zal niet eens op dit mobo passen, een nieuw mobo is dan ook een must. De volgende vertrager (grafische kaart) zal dan weer van zich laten spreken. Als die dan ook vervangen wordt, dan zal zijn voeding het mogelijk allemaal niet meer trekken en moet ook die vervangen worden.

Het eind is m.i. dan zoek en blijf je updaten totdat er zo'n beetje een nieuwe machine staat.

Uiteraard zijn al mijn opmerkingen gebaseerd op de eis van TS dat hij de nieuwste games wil kunnen draaien.

Dus ik moet de PC Alternate Neptunes P820 Kopen?

Eventueel dit een aardig alternatief, met E8400 en 4gb ram?

Voor 770,- euro:

1 Processoren / CPU's Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB Box
1 Geheugen DDR2 ValueRAM 1Gb 800 Kingston 2K CL5.0
1 Videokaarten XFX 8600GT 540MHz DVI TVout 512MB (Gamerskaart)
1 Moederborden MB ASUS INT S775 1600 P5K SE/EPU ATX C2D/C2Q
1 Backup / Media DVD RW NEC AD-7203 20x12x S-Ata LabelFlash
1 Hard disks Samsung 500Gb Samsung HD501LJ 7200Rpm SATAII 16MB
1 Hard disks Samsung 500Gb Samsung HD501LJ 7200Rpm SATAII 16MB
1 Cardreaders / hubs / Usb YS Cardreader Black 3,5" intern 45-1 + USB 2.0 aansluiting
1 Behuizingen/Voedingen Recom RC-MID-B Midnight Case B, Luxe kwaliteit High end case
1 Behuizingen/Voedingen Recom Power Engine 550W Realpower extra silent + thermische Fancontroller
1 Invoer Apparaten Sweex Optical Neon White USB/PS2
1 Invoer Apparaten GMB Multi Media Toetsenbord (met 8 extra Media Toetsen)
1 Speakers Labtec Speakers Subwoofer Pulse 285 2.1
1 Geassembleerd 2 jaar carry in garantie
1 1e jaar pick up & return garantie (alleen op hardware bij YS systemen)
1 Software Panda Antivirus 2008 3 Maanden Trial!

Hm, nu word ik wat minder vrolijk, zeker als ik in dit laatste systeempje een 8600 videokaart aantref, daar waar Nvidia zelf beweert dat de 9600 (uit je vorige systeem) bijna 2x zo snel is.................. Mijn advies zou dan ook luiden : dat andere systeem, maar met een 500 of 550 of 600 watt voeding (zal Alternate een biet zijn, die plaatsen wel)

Of anders toch dat 2e systeempje (de rest is wel weer erg netjes) maar dan met een 9600 kaart.

Daarnaast, als TS ooit moet herinstalleren op dat 2e systeempje, dan is het risico aanwezig dat 'ie gezeur gaat krijgen. Vista 32 op een 4 giga RAM systeem kán installatieproblemen opleveren (onderkent Microsoft zelf op zijn site) Microsoft adviseert dan ook om bij aanvang van een verse installatie éérst 2 giga geheugen te verwijderen, dan Vista 32 bit te installeren, dan een update (patch) downloaden en daarna pas weer de resterende 2 giga RAM terugplaatsen. Voor misschien een redelijk groot gedeelte van de pc bezitters no problem, maar voor de gemiddelde leek......?

Laatst bewerkt:
In jouw advies kan ik me 100% vinden.

Vond alleen bovenstaande op zich geen foute aanbieding met E8400, 4x1Gb ram, 2 x500Gb harddisk, 8600GT en de rest

Stefankoop: zonder nu echt alle apparaatdetails van beide systemen op een rijtje gezet te hebben, krijg ik een beter gevoel bij het 1e systeempje dat Mrmusic plaatste (zeker ook omdat het nog geen muis, toetensenbord en monitor herbergt). Mijn "gevoel" (al slaat het nergens op) zegt mij dat je in dat 1e systeempje net even kwalitatief betere spullen hebt.

Áls je echter tot dat 1e systeem zou besluiten, zeg dan tegen de verkoopafdeling van Alternate dat je minimaal een 500 Watt voeding erin wil hebben.

Laatst bewerkt:
Toch blijft het moeilijk, zag nu weer dit:

Paradigit Performer P538
Microsoft Windows Vista Home Premium
Intel Core2Quad Q6600 4x2,40 GHz 8M Box
MSI P6NGM-L DDR2 GeForce7050 PCI-E m-ATX
2048 MB Apacer DDR2/800 Dimm
Samsung 500GB SATA II U300 7200RPM 16MB
NEC AD5200A DVD±RW Dual Layer OEM zwart
EVGA GeForce 9600GTSC 512MB PCI-E
16:1 Kaartlezer intern USB2.0 Zwart
Coolermaster Elite 333 ATX zwart
Coolermaster 500W RP500 Voeding ATX 2.01
Nero 7 OEM Essentials Suite 1
Panda Antivirus 2008 NL 2 gebruikers
Microsoft Comfort Curve Keyb. OEM USB Zw
Microsoft Optical Basic Mouse OEM Zwart
Configuratie Build to Order systeem

€ 828,92

Bij PowerLine

Maar, alles op een rijtje blijf ik eigenlijk toch die van Alternate (met aangepaste voeding) ook de mooiste vinden!

Laatst bewerkt:
Voordat ik mijn eigen systeem samenstelde, heb ik 5 jaar tot volle tevredenheid een Paradigit gehad. Goede winkel, goede service en prima machines. Relatief minder keuze, maar ze leveren dan ook alleen maar uit (in complete systemen) wat in hun hoofdkantoor in Eindhoven bewezen heeft stabiel te draaien. Daarom kun je per systeem ook niet uit 40 of 70 mobo's kiezen, maar hooguit uit 2 of 3.

Áls er bij TS een Paradigit om de hoek zou zitten én Alternate is een heel eind verder rijden, dan tja....................... (Maar goed, ik ben niet objectief qua Paradigit. Zie ook de reactie van gisteren 22.11 uur, waarin ik naar hen verwees) Dell adviseer ik alleen aan leken, ook díe bouwen leuke kant en klare systemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan