Harddisken apart opstarten of beide
Geeft wel probleem wanneer de jumpers op de disk niet goed staan!! Zeker wanneer je de kabels verwisseld
Als beide harddisken als Cable Select worden gejumperd maakt het niet uit welke harddisk moet opstarten! Ik heb een harddisk met Vista aan einde van de brede kabel aangesloten, en de Harddisk met Xp is dus halfweg de kabel aangesloten.
Ik kan de Vista harddisk uitschakelen, en dan start de harddisk met XP op.
Start ik Vista op dan kan ik de data op XP zien...en eventueel daar iets in Vista overnemen of omgekeerd.
Voor de knutselaars die weten wat ze met de Pc doen, kunnen solderen en meten....!
Bij beide harddisken heb ik een uitschakel unit tussen de voedingen gezet.
Een tussen voeding verlengkabel met een man en vrouwtje stekker, daarvan heb ik de gele 12 volt draad en de rode 5 volt draad laten schakelen met een relay's met 2 maak contacten, dat gebeurd met een enkel-om schakelaar.
Al een tijdje ben ik zeer tevreden met de uit/inschakel units, want met XP en Vista op dezelfde Harddisk en de BOOT keuze XP of Vista opstarten vind ik geen optie.
Altijd heb ik met 2 laden in de Pc gewerkt, en kan alle besturings programma's apart opstarten....voor elke besturing een eigen harddisk is het beste!
In mijn rubriek PC naar TV heb ik e.a uitgelegd! ( HDMI kabel tussen PC en TV)
http://angel.gelderlander.nl/gelder...forum=Tips_weetjes_en_handigheidjes&history=0