hard schijf met kapote sectors herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
dag beste

ik heb in een laptop een hd zitten die niet meer tegoei werkt ,er zijn bepaalde sectors kapot maar hoe kan ik deze herstellen of aan de kant zetten zodanig dat deze niet meer als hd worden gebruikt???

m.v.g.
Lefty999

Ga naar start - uitvoeren - typ chkdsk /f /r - OK aanklikken - en dan in het zwarte venster de letter J typen en op Enter drukken en pc opnieuw opstarten. Nu wordt de schijfcontrole van Windows ( checkdisk ) gestart.

Met een uitgebreide schijfcontrole waar hij ook op beschadigde clusters controleert kan je deze laten markeren en "opzij" zetten....
Ik zou wel langzamerhand naar een andere schijf gaan uitkijken omdat dit vaak het eerste begin van het overlijden van je schijf is.

Met een uitgebreide schijfcontrole waar hij ook op beschadigde clusters controleert kan je deze laten markeren en "opzij" zetten....
Ik zou wel langzamerhand naar een andere schijf gaan uitkijken omdat dit vaak het eerste begin van het overlijden van je schijf is.

momenteel staat er geen windows op ervoor heb ik al een paar keer schijfcontrole laten lopen (wat meer als een dag aan het bollen was)maar tevergeefs crashte windows xp en hij is veel te traag ook na een nieuwe instalatie

p.s. is er mischien een mogelijkheid om een externe hd met windows erop te gebruiken i.p.v. te interne hd

Laatst bewerkt:
Zie aan HDDRegenetator te komen.

Overigens kun je XP niet van een externe harddisk booten, althans niet op een normale manier.

Zie aan HDDRegenetator te komen.

Overigens kun je XP niet van een externe harddisk booten, althans niet op een normale manier.
is dat een programma ??? of wat?? want op google vind ik niks op de zoekterm "HDDRegenetator"

ik zie dat het een programma is dat onder windows moet draaien en heb het vrij moeilijk voor er windows op te krijgen

donkerblauw scherm met failiere dat ik alle hardware moet uitzetten in de bios enz...

HDD Regenerator draait juist niet onder Windows, je moet hem op cd branden.

HDD Regenerator draait juist niet onder Windows, je moet hem op cd branden.
hetgeen wat ik gevonden hbe is een .exe file en heeft een instalatie wizard dus gok dat die niet onder dos zal willen functioneren,mischien dat je of hier of via pm een link wilt doorgeven waar ik dan een goede versie ervan kan vinden?

Hoi !

Ikzelf heb nog 'n ouwe, die werkt van een floppy, maar deze: http://www.dposoft.net/#b_hddhid is een bootable CD.

Prima programma trouwens !

Alleen: de trial-versie repareert niet alles, maar het proberen waard.

Greetz,

Harry.

hetgeen wat ik gevonden hbe is een .exe file en heeft een instalatie wizard dus gok dat die niet onder dos zal willen functioneren,mischien dat je of hier of via pm een link wilt doorgeven waar ik dan een goede versie ervan kan vinden?

Emule b.v.:evil: meestal de uitvoering waarvanuit je en flop kunt brouwselen om mee te rpareren.

Emule b.v.:evil: meestal de uitvoering waarvanuit je en flop kunt brouwselen om mee te rpareren.

weet iemand mischien als er op de hiren boot cd ook zulke software opstaat??? daar staat zoveel op dat het moeilijk word te vinden naar de juiste :p

Ik zou zeggen vind het uit, download de Hirens boot cd en kijk of HDD Regenerator bij harddisk tools staat.

Hopelelijk niet de versie die maar 3 sectoren repareert.:rolleyes:
Die meestal op die cd's staan.

HDD regenerator duurt bij mij ook tenminste 24 uur !

Wat de opmerking van @LP betreft: ik heb geen idee !

Nogmaals: ik heb een eigen versie.

Greetz,

Harry.

HDD regenerator duurt bij mij ook tenminste 24 uur !

Wat de opmerking van @LP betreft: ik heb geen idee !

Nogmaals: ik heb een eigen versie.

Greetz,

Harry.

Ik ook, want al die andere op cd's en normale downloads, waren allemaal demo's, heb je hem ook legaal @Harrie?:evil:

Hoi !

@LP.: Zoals je al weet, dacht ik, heb ik meer dan 3000 goed werkende programma's !

Tja, je hebt nieuwsgroepen, goede relatie's in 't bedrijfsleven, en veel aardige mensen.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan