Harddisk activiteit terwijl ik niets doe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hepyro

Banned
Lid geworden
17 apr 2003
Hoi, ik merk regelmatig overdreven harddisk activiteit soms ook als ik niets doe en dan heb ik geen kazaa draaien alleen messenger en norton antivirus, ik merkte ook dat na een paar dagen ineens mijn vrije schijfruimte op 65,4 gigabyte stond ipv 65,9 wat het zou moeten zijn! Heeft iemand tips om te controleren welk programma dat veroorzaakt? Of misschien ligt het aan windows?

Alvast bedankt voor je hulp

Hepyro

Ik had dat probleem ook en naar lang zoeken vond ik MOsearch in opstarten van msconfig, een heel vervelend progje van officeXP.

Microsoft Office XP Fast Search. Well, well, remember the nightmarish Find Fast of previous versions of Microsoft Office ? MO Search is the Office XP equivalent.

Recommendation :
New name, same problems. Endless trashing of your hard disk when you are not using it, and sometimes when you are, with delays in mouse movements, or downright temporary inability to do anything for a few seconds (while MOSEARCH is updating its indexes). The search speed gains are negligible and yet, as with Find Fast, the constant disk activity and response delays irritate end-users immensely. Try disabling MOSEARCH with Startup Manager. If that is not possible, then you will have to de-install "Support for fast searching" out of Microsoft Office XP, and then rename the program files MOSEARCH.EXE and MOSDMN.EXE by adding .old at the end of their names.

Dus kijk eens in msconfig wat er opstart en zoek ze op bij :http://www.answersthatwork.com/Task...es/tasklist.htm

heb ik al gedaan:S

Bedankt voor je hulp maar ik heb al uitvoerig gekeken bij msconfig en er stond niets bij opstarten met die naam, zou het ook iets anders kunnen zijn? Ik vond ook net bijv een .tmp bestand in de rootdirectory (C:\) dus en dat heette san_test.tmp, dat heb ik nu verwijderd, het bestand was 255MB!! Maar ik zie nog steeds harddisk activity en die file san_test is niet teruggekomen dus dat kan het niet zijn, wat wel?

Hepyro

Ook belangrijk

Heb je geen spyware, scan eens met spybot of
ad-aware of beide

Ik heb idd nog niet gekeken naar spyware maar wel over gelezen en wat ik eruit begrijp is dat het meer software is die bijhoud welke sites je bezoekt ed maar niet dat het zoveel capaciteit van de disk in beslag zou nemen. Ik heb overwogen om Adaware te installeren maar ik heb van sommige mensen gehoord dat het ook andere belangrijke onderdelen in windows mogelijk verwijderd zoals bep. dll's of andere bestanden waardoor sommige applicaties mogelijk niet juist meer functioneren en dat is ook niet de bedoeling uiteraard! Maar ik zal even naar de site gaan kijken die je me net gaf en misschien helpt het, zo ja dan laat ik het weten!

Zal even naar die link zoeken, maar ik denk dat de oplossing toch ad-aware is
er zijn inderdaad progs die het niet meer doen na ad-aware maar daar zijn wel betere (zonder spyware) progs voor te vinden.

Ad-aware pakt uit met nieuwe versie 6.0

Sinds begin februari (5-02) is er een nieuwe versie uitgekomen van Ad-aware. Dit kuist alle rommel van de computer grondig uit! Dit met een eigen update-service!

Naast virussen kunt u ook "besmet" zijn met rommel afkomstig van het internet. Daarvoor zijn de makers van Lavasoft Ad-aware goed van bewust. Zij brengen een nieuwe versie uit (na 5.83). Ad-aware 6.0 die u kunt downloaden http://download.com.com/3000-2144-10045910.html(1,45mb). Na installatie laat u deze uw systeem scannen. Het toont u alle onderdelen die besmet zijn om vervolgens die te verwijderen. Let wel: Er wordt in deze versie altijd een backup genomen. Mocht u teveel verwijderd hebben, kunt u het terug uithalen. Homepage Lavasoft.

http://home-3.tiscali.nl/~sb155413/verhaal_12/ad-aware.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan